#1 Skrevet September 11, 2005 Hei, har tenkt å senke bilen min mere foran, og fant noen senkeskåler på autospar Hvordan fungerer disse? hvor skal de plasseres? Er det noen annen måte å få senka den mere foran uten å kjøpe skåler? og ikke KAPPE fjørene.. Håper på svar snarest.. mvh. Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2005 Hei, har tenkt å senke bilen min mere foran, og fant noen senkeskåler på autospar Hvordan fungerer disse? hvor skal de plasseres? Er det noen annen måte å få senka den mere foran uten å kjøpe skåler? og ikke KAPPE fjørene.. Håper på svar snarest.. mvh. Kim Kjøpe andre dempere som senker mer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2005 Eller kjøpe noen andre fjærer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2005 Disse skålene funker slik at den øvre anleggsflata til fjærene flyttes x antall cm høyere opp (pga. annen utforming enn originalt). Funker forsåvidt greit, men det kan hende at du får problemer med fjærspenning (eller manglende sådan). Dette vil du merke ved at du kan rikke på fjærene når bilen er jekka opp og at det vil si "kloink/sjoing" når du svinger i lav fart. En mer ryddig måte å oppnå samme senking på (eller for å komme enda lenger ned i kombinasjon med senkeskåler) er Bonrath sine styrelager http://www.bonrath.com. Disse har en annen form enn de originale, slik at forankringa til fjærbeinet flyttes høyere opp. Disse påvirker ikke spenninga i fjærene. Kortere dempere vil ikke ha noe å si på senkinga, men med slike vil du ikke ha problemer med fjærspenninga. Er helt uunnværlig dersom du går for 60mm eller mer senking med fjærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2005 ok, hmm. jeg har H&R cupkit senkesett fra før, 60/40 senk, korte h&R dempere og H&R fjører. men 60 er ikke nok foran, så trenger litt mer ned:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2005 "Kortere dempere vil ikke ha noe å si på senkinga, men med slike vil du ikke ha problemer med fjærspenninga. Er helt uunnværlig dersom du går for 60mm eller mer senking med fjærer." jeg mente kortere dempere med kortere fjærer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2005 Låne tråden litt? Interessant tråd. Har lyst å slippe ned min litt foran, da den er høy der i forhold til bak (skiflyverstil). Mye får man ut av slike senkeskåler til en Audi 100 2.3E Quattro C4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 12, 2005 Jeg hadde dette montert på min forrige bil, en Opel Astra Dette funket hvertfall fint på den, og fjærspennet var som før. Det ga i dette tilfelle 15mm ekstra senking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 12, 2005 Fant mange typer senkeskåler, fra 10mm til 20mm. Men hater å vente på det, skal helst skje med en gang:) Får vel bare bestille senkeskåler og vente. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2005 kjøpte te min bil, senket den toppen 5mm, vist da i da hele tatt senket bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 12, 2005 kjøpte te min bil, senket den toppen 5mm, vist da i da hele tatt senket bilen Samme erfaring her.. Bortkasta 500 kr som det kosta da føler jeg iallefall.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2005 hmm, da vil jeg kanskje droppe det hvis det ikke er noe vits.. Hvor får man da kjøpt 80mm fjører til golf 3? Spurte på powerzone, de hadde ikke dette, da måtte jeg ha justerbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 15, 2005 Låne tråden litt? Interessant tråd. Har lyst å slippe ned min litt foran, da den er høy der i forhold til bak (skiflyverstil). Mye får man ut av slike senkeskåler til en Audi 100 2.3E Quattro C4? Nei, du får ikke slikt til C4. Personlig har jeg svært god erfaring med bosch.. Jeg kan nesten ikke få sagt hvor glad jeg er i bosch senkesett. Merk at du får en litt lei opplevelse når du jekker opp bilen med 80mm+ boschsenk og orginale dempere (les: fjæra slipper alt som heter fjærskåler). Litt spøk dette selvsagt, ideelt sett bør man jo ha alt godkjent osv osv for å ivareta sikkerhet og ikke minst kjørekomforten du får ved å ha fjærer som matcher demperne. Men *host* Bosch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 15, 2005 Har Black & Decker senk forran på caddy'n jeg.. Smeller litt når jeg slipper ned bilen når den har vært jekka opp, men ellers er det helt topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...