Lakkere plastikk frontleppe.

Anbefalte innlegg

Fikk min Rieger ABS-plastikk frontleppe i posten her om dagen og tenkte jeg skulle grunne og spraysparkle noen få hakk som har kommet på den i posten! : bråk :

 

Burde jeg først matte ned leppen med 400-800papir deretter grunne den med plastikkprimer også bruke spraysparkel i de hakkene som blir igjen eller skal jeg kun matte den ned og kun bruke spraysparkel i hakkene og droppe plastikkprimeren? : klø :

 

Vil ha best mulig resultat som holder! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe personlig erfaring med sprøytesparkel, holder meg til god gammeldags boks man blander med herder, kliner på og smører ut. Sålenge sprøytesparkelen er like "død" som den andre typen, så går det greit å ha det på frontspoileren din. Men sparkel sitter generelt dårlig på plastikk. Kanskje legge plastgrunning der bare for å være sikker? Det finnes sikkert tusen forskjellige måter å gjøre den jobben på. Litt avhenging av hvem som gjør det og hva de bruker. Jeg kan kun komme med tips etter mine erfaringer med det jeg er vant til å bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk noe porefiller med takspoilern min, men den brukte ikke lakkereren, så han måtte lakke to ganger : haha :

den er ganske tyntflytende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok.

Regner med jeg først matter ned hele greia med 320papir også lagger jeg på noen tynne lag med plastikkprimer og tar evt små hakk med spraysparkel. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikaflex : smil :

Pleier jo også å følge med riegerprodukter dette. men vær litt sparsommelig på bruken, for om du skal ha det av igjen, så får du et helvete om du har klint på for mye (vet av egen erfaring : smil : ).

Kan jo også være greit å sku i tillegg om du finner noen punkter der det går ann å skru.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min måte; puss ned med 240 dersom porer, 400 hvis glatt! spray med plastikkprimer, grunne (vanlig fyllergrunning), puss ned med 400 og 800 til slutt! NB! Sprøytesparkel fungerer meget dålig dersom du har riper eller hakk! Denne er kun ment til å jevne ut "skjelvinger" på store flater!

 

Lykke til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikaflex : smil :

Pleier jo også å følge med riegerprodukter dette. men vær litt sparsommelig på bruken, for om du skal ha det av igjen, så får du et helvete om du har klint på for mye (vet av egen erfaring : smil : ).

Kan jo også være greit å sku i tillegg om du finner noen punkter der det går ann å skru.

 

 

Hmm,ok.

Hvor selger de det? Mekonomen? : klø :

Fikk ikke med noe annet enn skruer til Rieger leppa desverre. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min måte; puss ned med 240 dersom porer, 400 hvis glatt! spray med plastikkprimer, grunne (vanlig fyllergrunning), puss ned med 400 og 800 til slutt! NB! Sprøytesparkel fungerer meget dålig dersom du har riper eller hakk! Denne er kun ment til å jevne ut "skjelvinger" på store flater!

 

Lykke til ;)

 

 

Akkurat,bruker først 400papire på Rieger leppen som er glatt. ;)

Men på org listen på bakfanger bruker jeg 320papier elns å pusser denne litt i og med at denne har "appelsinhud" orginalt.Pusser det bare ned litt også bruker jeg plastikkprimer etc. Blir nok bra! ;)

 

Takk for hjelpen! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det der. Helt ny front med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det der. Helt ny front med en gang.

 

Jepp,ble det gitt. : smil : Gleder meg til øyelukkene etc er ferdig også. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.