hva er forskjell på tenningssystem på polo 3f motor og mh

Anbefalte innlegg

Vil tenningssystemet fra en polo gt med 3f motor være bedre egnet for doble webere enn det fra mh, hva er forsjellen på tenningssytemene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3F er ikke egnet i det hele tatt, da det er laget for plenum og innsprøytning. Du mangler alle sensorer som er viktige for tenning, som bankesensor, gasspot osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på det siden jeg vil ta bort turtallsperra, og så denne: Motor: Hubraum 1598 ccm, ca. 140 PS, Rumpfmotor vom Golf 3, bearbeiteter HM-Zylinderkopf, 316 Grad-Nockenwelle, doppelte Ventilfedern, Ansaugbrücke VW-Motorsport, Weber-Doppelvergaser 40 DCOE, Zündanlage vom 75 PS Polo GT, ohne Drehzahlbegrenzer, kurzes 5-Gang-Getriebe, Supersprint Auspuffanlage.

 

fra http://polo-2.de/Jochen%20Polo/jochen.html . Han har brukt gt tenning uten turtallsperre, hva trenger jeg for å ta bort turtallsperra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GK, vet du hva jeg trenger for å bygge om, må få bort turtallsperra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dessverre ikke det. Er det ikke elektronisk tenning på den, a la GK?

 

 

Mulig det bare er å bytte tenningsmodulen, hvis ikke sperren sitter i rotoren a la Golf GTI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, noen som vet hva som må til for å ta bort turtallsperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.