Anbefalte innlegg

Heisann..

Den ytre drivakselmansjetten min har hatt en sprekk i seg en stund nå..

Har bestillt ny, som jeg får nå til tirsdagen, er det noe jeg bør passe på når jeg bytter denne, og er det noen som har en god beskrivelse på hvordan jeg bytter denne? Tips mottas med takk!

 

Mvh Fredrik Helberg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann..

Den ytre drivakselmansjetten min har hatt en sprekk i seg en stund nå..

Har bestillt ny, som jeg får nå til tirsdagen, er det noe jeg bør passe på når jeg bytter denne, og er det noen som har en god beskrivelse på hvordan jeg bytter denne? Tips mottas med takk!

 

Mvh Fredrik Helberg

 

 

skru ut navmutteren

løys spindelen fra bærebrua

vri hele greia til sides å dra drivknuten ut av navet

 

knuten er bare å slå av akslingen.

PS: må huske å bytte fett i knuten. trykk fettet ned i midten¨å det gamle tyter ut rundt kulene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru ut navmutteren

løys spindelen fra bærebrua

vri hele greia til sides å dra drivknuten ut av navet

 

knuten er bare å slå av akslingen.

PS: må huske å bytte fett i knuten. trykk fettet ned i midten¨å det gamle tyter ut rundt kulene.

 

er det samme slags fett i knuten som det er i mansjetten?

Hvis jeg løsner spindelen fra bærebrua..må jeg ikke da ta fortillingskontroll?

eller er jeg helt på tur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det samme slags fett i knuten som det er i mansjetten?

Hvis jeg løsner spindelen fra bærebrua..må jeg ikke da ta fortillingskontroll?

eller er jeg helt på tur?

 

1: det er samme fettet som ligger der ja, overflødig fett dyttes ut i mansjetten.

 

2: viss du gjør det på den måten at du løser den gjennomgående bolten på bærekula, å slår kula ned og ut av spindelen så slipper du å ta hjulstiling.

Løser du derimot fjørbeinet fra spindelen må du justere inn igjen camberen, så det er ikke å anbefale.

 

håper det var til hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: det er samme fettet som ligger der ja, overflødig fett dyttes ut i mansjetten.

 

2: viss du gjør det på den måten at du løser den gjennomgående bolten på bærekula, å slår kula ned og ut av spindelen så slipper du å ta hjulstiling.

Løser du derimot fjørbeinet fra spindelen må du justere inn igjen camberen, så det er ikke å anbefale.

 

håper det var til hjelp.

 

Ok, hjelper veldig dette her...:D

siste spm, tror jeg: skal jeg bare fylle på med fett helt til jeg ikke får fyllt på mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hjelper veldig dette her...:D

siste spm, tror jeg: skal jeg bare fylle på med fett helt til jeg ikke får fyllt på mer?

 

bare å trykke fett inn i midten på knuten til det gammle tyter ut på sidene. I tillegg kan du legge litt fett inni mansjetten før du setter på knuten. må seff ikke være smokk fullt heller. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Hvis jeg løsner spindelen fra bærebrua..må jeg ikke da ta fortillingskontroll?

eller er jeg helt på tur?

 

Kan du ikke bare markere/ripe inn hvordan det sitter og skru det fast på samme sted da...??

 

Det har jeg gjort på flere biler..ikke nødvendig med kontroll/justering av forstilling da... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare markere/ripe inn hvordan det sitter og skru det fast på samme sted da...??

 

Det har jeg gjort på flere biler..ikke nødvendig med kontroll/justering av forstilling da... : smil :

 

Det er jo en mulighet, men det er jo lettere å løse bærekula.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så veldig god til og skru, fikk bil i februar lissom, har lært mer og mer, men fortsatt mye igjen..

kunne noen sendt meg tegning fra akte eller no? slik at jeg ser ordentlig hva jeg skal skru på...hadde vært kjempe :D

 

Edit: noen ting jeg bør være oppmerksom på eller er det bare og skru alt ut, og sette ting på plass igjen?

PS: Bilder hadde vært flott :D

Av deler så trenger jeg vel bare mansjetten og noen klemmer på hver side eller no? ikke no mer deler som trengs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så veldig god til og skru, fikk bil i februar lissom, har lært mer og mer, men fortsatt mye igjen..

kunne noen sendt meg tegning fra akte eller no? slik at jeg ser ordentlig hva jeg skal skru på...hadde vært kjempe :D

 

Edit: noen ting jeg bør være oppmerksom på eller er det bare og skru alt ut, og sette ting på plass igjen?

PS: Bilder hadde vært flott :D

Av deler så trenger jeg vel bare mansjetten og noen klemmer på hver side eller no? ikke no mer deler som trengs?

 

Jeg kan sende deg noen bilder fra "akte" når jeg kommer hjem fra skolen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sende deg noen bilder fra "akte" når jeg kommer hjem fra skolen.

 

Kjempeflott.. :tilber:

*venter spent*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott.. :tilber:

*venter spent*

 

pm er sendt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, litt driti ut dette..men har hele tidens sagt det er den ytre drvakselmanjetten som skal byttes...kikka litt idag igjen..og jeg har sagt feil...er den indre, aner ikke hvordan jeg har fått for meg den ytre men..

Hvertfall..er det samme fremgangsmåte for å bytte den indre drivakselmansjetten?

 

Slik?:

skru ut navmutteren

løys spindelen fra bærebrua

vri hele greia til sides å dra drivknuten ut av navet

 

knuten er bare å slå av akslingen.

PS: må huske å bytte fett i knuten. trykk fettet ned i midten¨å det gamle tyter ut rundt kulene.

 

Er det noe mer enn dette, noen fallgruver/tips eller no?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har tatt den indre drivakselmansjetten på en corrado?

regner med det, siden mange kunne om den ytre..heh

Takknemlig for all hjelp...første gangen jeg ska gjøre dette serru..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har tatt den indre drivakselmansjetten på en corrado?

regner med det, siden mange kunne om den ytre..heh

Takknemlig for all hjelp...første gangen jeg ska gjøre dette serru..

 

Du må gjøre akkurat det sammne, bare at du lar være å gjøre noe med den ytterste,

 

Så må du ha tak i en innvendig 12kant tapp, denne må du ha for å skru løs skruene som den indre drivknuten er festa med.

 

Knuten er festa i akslingen med en sega-ring. ta bort denne å dra knuten av, da er det bare å skifte mansjetten å monetere sammen motsatt.

 

Hsuker ikke dimensjonen på 12kant tappen. Noen andre som husker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må gjøre akkurat det sammne, bare at du lar være å gjøre noe med den ytterste,

 

Så må du ha tak i en innvendig 12kant tapp, denne må du ha for å skru løs skruene som den indre drivknuten er festa med.

 

Knuten er festa i akslingen med en sega-ring. ta bort denne å dra knuten av, da er det bare å skifte mansjetten å monetere sammen motsatt.

 

Hsuker ikke dimensjonen på 12kant tappen. Noen andre som husker?

 

Okai, takk for dette..

huff flaut dette...ikke så veldig god til og skru serru..skjønte alt det andre, sånn ca..men løsne spindelen fra bærebrua..hva er spindelen, hvor sitter den...bilde hadde vært flott..

og ang. 12 kant...er det torx? eller hva mener du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

M10 12kant

var i vertfall M10 på audien, mener det var samme på golfen..

torx er 6kant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løsne spindelen fra bærebrua..hva er spindelen, hvor sitter den...bilde hadde vært flott..

 

spindeldd.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, takk for dette alle sammen :) skal gjøre dette imorra, og nå som jeg har fått så mye hjelp regner jeg med at det går greit..

menne, hva er normal tid å bruke på og bytte noe slikt da?

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil bare takke alle for gode opplysninger, dette var første gangen jeg har bytta drivakselmansjett, og etter litt stygge ord og slit, så gikk det (var ikke så mye og gjøre da men, gjorde et par småfeil som tok litt tid og rette opp)..

Men men, tusen takk alle sammen..:D

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et godt råd, hvis manskjeten har vært sund, så ta høytrykk spyler og spyl vekk atlt det gamle fettet, elelr bruk parafing og pensel,

for det komer mye sandt og dritt gjendom en sund manskjett, og sammen med fett blir dette en bra slippe pasta.

 

så når du har fått det reint så smører du opp med det nye fett, godt som brukt etter på,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et godt råd, hvis manskjeten har vært sund, så ta høytrykk spyler og spyl vekk atlt det gamle fettet, elelr bruk parafing og pensel,

for det komer mye sandt og dritt gjendom en sund manskjett, og sammen med fett blir dette en bra slippe pasta.

 

så når du har fått det reint så smører du opp med det nye fett, godt som brukt etter på,

 

gjorde akkurat det du sier her, tok ut drivknuten og la den i parafin litt, brukte en pensel for å få vekk alt det gamle fetttet, lot det tørke, dermed slenge på nytt fett både i mansjetten og drivknuten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.