Anbefalte innlegg

Min audi s4 1992 mod vil ikke gå på tomgang når den er kald. Den ryker også veldig svart når den er kald, og kan også fuske litt p lave turtall.. Noen som vet hva det kan være? Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme symptomer når LMM'en konka, prøv å få låne en du vet funker! Ellers er det en måte å teste denne, søk i postinger fra omtrent april-mai i fjor..

Min brukte forresten rundt 2 liter på mila samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og visst du ikke får tak i en LMM du kan låne, så kan du prøve å koble fra LMM-en og ta en kjøretur. Blir bilen bedre da så er det nok garantert den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke LMM som styrer hvor mye bensin motoren skal ha ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Skal prøve å få lånt meg en.. Når du sier det går den fort opp på 2 liter mila hos meg også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tilfelle jeg hadde som kanskje kan hjelpe deg litt på vei:

 

Hadde rota litt med luftfilterboksen, glemte da å sette i ledningen til LMM'n da alt var satt sammen igjen.

Resultat:

# Meget ugjevn på tommgang. Klarte ikke hente seg opp når turtall sank på

tommgang. (Døde uten gassing ved stopp i lyskryss etc. Umulig at den gikk

på tommgang kombiert med klima.

# Ved pådrag fra lavt turtall, døde den i opptill et par sekunder før den

begynnte

å lade (typisk "går-for-fett problem").

# Brukte my bensin.... (som noen sier ca 2 liter/mila).

 

Om det oppfører seg på samme måte når LMM er gåen vet jeg ikke. Men kobler du ut ledningen til LMM skal den ihvertfall oppføre seg som beskrevet her...

 

Ellers lykke til!!!

 

Edit: jeg mener lykke til, original LMM til S4 koster ny 5 tusen blås : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: jeg mener lykke til, original LMM til S4 koster ny 5 tusen blås : faint :

Neida.

Hør med ein BOSCH forhandler. Skaffer denne som bytte del. Berre å oppgi Bosch delenr. så sparer du 1-2 lapper på den prisen. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida.

Hør med ein BOSCH forhandler. Skaffer denne som bytte del. Berre å oppgi Bosch delenr. så sparer du 1-2 lapper på den prisen. : smil :

 

Sjekk Mekonomen også. Husk klubbrabatt. Men har du tatt ut feilkoder på den? Synes dette høres litt ut som lambda sonde??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om dere trenger LMM til s4 så tror jeg Frank Andre Rui på forumet har en liggende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida.

Hør med ein BOSCH forhandler. Skaffer denne som bytte del. Berre å oppgi Bosch delenr. så sparer du 1-2 lapper på den prisen. : smil :

 

OK, da vet jeg det! Grøsse-dyrt uansett egentlig... : mad :

Men jeg har uansett MIN massemåler inntakt enda ei god beite til! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig mange andre biler som bruker akkurat samme lmm også, bla volvo sine turbo motorer fra slutten av 80 tallet frem til rundt 95 har akkurat samme lmm med samme delenr, kan være eneklere å få tak i sikkert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som flere sier, Mekonomen kan skaffe Bosch bytte-deler, og jeg ga da ikke mer enn 1800 for min? Så godt som ny, i hvertfall!

 

Edit: Vær også klar over at de kjempetøffe-'må-ha'-oljebelagte-økermedminst50hk-luftfilterne har vist seg å kunne skade tråden i LMM'en ved vanlig/uvettig bruk av filterolje, så jeg satser i hvertfall på standard filter.. Når det er sagt, er det mange røykere som blir 90 år også, så det er kanskje bare tilfeldig tross alt? (Min røyk i hvertfall, selv om det ikke var tråden som konka hos meg..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Har tatt ut feilkoder, og lmmen fungerer dårlig.. Merker ikke forskjell når jeg kobler den av.. Men er det noen som har en til salg? og evntuelt pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.