Hvor mange har skrevet inn felger i vognkort?

Har du fått skrevet inn dine felger / senkesett i vognkortet?  

100 stemmer

1. 1. Har du fått skrevet inn dine felger / senkesett i vognkortet?

• Ja
      29
    • Nei, har ikke tenkt heller
      42
    • Nei, men har planer om
      29

Anbefalte innlegg

Var akkurat på EU kontroll og da anbefalte de meg å skrive inn felgene i vognkortet (tok den på NAF). Fikk med sån pen lapp dem hadde fått fra biltilsynet om at felger og senkesett alltid skulle være innskrevet. Dette var såklart ikke ukjent nytt for meg men tenkte snart nye felger og gidder ikke skrive inn før det ihvertfall. Så av nysgjerrighet lurte jeg derfor bare på hvor mange som egentlig har felger / senkesett innskrevet i sitt vognkort. Legger med en liten undersøkelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesett & eksos fra ABT overført fra Tysk til Norsk vognkort :) Også et dusin dekkdimensjoner t.o.m. 18"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarte ja..men er jo litt feil

Har fått stempla inn senkesett og 16" men ikke 17" og 18" felgene minne...gidder ikke gjøre det vært år heller.....koster jo tross alt ca 500.- pr gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Importert bil, så da ble felger og senkesett skrevet inn. Til og med RS frontfangeren har de skrevet inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Importbil her også. Felger (235/40-18 - 8x18 ET35), senkesett og chiptrim står i vognkortet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet inn, har lenge planlagt å få det gjort, men... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Importbil her også. Felger (235/40-18 - 8x18 ET35), senkesett og chiptrim står i vognkortet.

hvor mye kostet chiptrimmen deg? Må vel betale toll av alle extra HK? Hvor mye utgjorde det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unødvendig mye hassle med slikt.

Bare å slenge på originalhjulene om man mot formodning skulle bli stanset i teknisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye kostet chiptrimmen deg? Må vel betale toll av alle extra HK? Hvor mye utgjorde det?

Alle endringene i vognkortet hos meg ble utført hos ABT i tyskland av første eier (ABT understell, felger + chip). Jeg har det tyske vognkortet liggende også. Det var forrige eier (eier nr 2) som tok bilen inn til Norge og måtte betale ekstra avgifter. Tror chipen utgjorde noen titalls tusen ekstra (+45 hk).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om jeg får de godkjent på bilen. De er egentlig til S6/RS6 og A8/S8.

19" finnes til A6, men ikke 20".

Derfor gidder jeg ikke bry meg med det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo samma jobben å dra til Biltilsynet etter at du har fått mangellapp, eller å dra dit av fri vilje. Så jeg ser ikke noe poeng i å dra dit før man må. Senkesett og felger har jo en lei tendens til å bli byttet ut innimellom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen planer om det ene eller det andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke det spurt biltilsynen om det når jeg godkjente senkesette men han sa at vi prøver å skrive minst mulig. jaha? men er det ikke greit å ha det i vongkorte da hvis jeg blir stoppa? nei du trenger ikke det svarte han... jaja.. så jeg har ikke felgene i vongkorte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter felger (og bil) for ofte til at jeg gidder det : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarte ja..men er jo litt feil

Har fått stempla inn senkesett og 16" men ikke 17" og 18" felgene minne...gidder ikke gjøre det vært år heller.....koster jo tross alt ca 500.- pr gang.

Kjører samme prinsipp som deg. Har noen 17" i kortet men ikke de nye 18"

Da jeg var for å få inn 17" på biltilsynet sa de at jeg ikke trengte å skrive dem i kortet så lenge de holdt seg innenfor det lovlige. Så de sa jeg ikke trengte det, men jeg siden jeg har betalt 400 for å komme her så kunne man like godt skrive dem inn.

Men nå er jeg i oppfattning at jeg oppsøker slike blåskjorter minst muligt jeg : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo samma jobben å dra til Biltilsynet etter at du har fått mangellapp, eller å dra dit av fri vilje. Så jeg ser ikke noe poeng i å dra dit før man må. Senkesett og felger har jo en lei tendens til å bli byttet ut innimellom.

Øyvind: Så enig så enig.

Ikke for å være frekk men.... hva står det egentlig her? (ikke akkurat den beste norsken jeg har sett):

har ikke det spurt biltilsynen om det når jeg godkjente senkesette men han sa at vi prøver å skrive minst mulig. jaha? men er det ikke greit å ha det i vongkorte da hvis jeg blir stoppa? nei du trenger ikke det svarte han... jaja.. så jeg har ikke felgene i vongkorte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert på det "lokale" biltilsynet flere ganger med bilen og det eneste de har nevnt at jeg burde bredde skjermene mine for felgen stakk litt utenfor. De sa ingenting om at det er god forskjell på 205/55-15 og 265/30-19.. De mente også at jeg burde heve bilen litt, evt få tak i meget stivt understell for å unngå subbing.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heller ikke skrivd inn felger, av den enkle grunn at jeg ikke har papirer på dem og kommer til å bytte dem neste sesong.

når det gjelder senkesettet så er det en annen sak, har ikke hatt råd til hjulstilling enda, samt at jeg drøyer det pga, at jeg tror det er noe som begynner å bli utslitt i forstillinga som må byttes, gidder ikke ta forstillingskontroll 2 ganger på kort tid...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

senkesett 35mm og 19" er skrevet inn i midt vognkort... men kjører med 20".... hehe...

Pettersson

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.