Anbefalte innlegg

På min ny overhalte g -lader sette fekk eg satt på bredreimsdrift! Når eg skulle sette kompressoren tilbake bilen, ble reima for brei og tok borti braketten! Rekner med at det er mange som har bredreimsdrift på g60en sin, hvorfor passer det da ikke på min? Har eg en annleis festebrakett? Har sjekket rundt om kring på nettet og har sett noen få som har skåret av toppen/eller deler av denne braketten, må eg gjør det samme? :confused:

 

Håper på kjappe svar da g-laderen SKAL oppi i kvell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min ny overhalte g -lader sette fekk eg satt på bredreimsdrift! Når eg skulle sette kompressoren tilbake bilen, ble reima for brei og tok borti braketten! Rekner med at det er mange som har bredreimsdrift på g60en sin, hvorfor passer det da ikke på min? Har eg en annleis festebrakett? Har sjekket rundt om kring på nettet og har sett noen få som har skåret av toppen/eller deler av denne braketten, må eg gjør det samme? :confused:

 

Håper på kjappe svar da g-laderen SKAL oppi i kvell :)

 

 

Hvis jeg ikke husker feil må man fjerne en bitt for å få plass til dette, men for sikkert svar ta kontakt med Frode Gulbrandsen som driver med overhaling av g-lader plus masse deler:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å ødelegge tråden. men hva er fordelen med bredreimsdrift kontra smalreim?

 

 

går jo ikke noe "fortere" med bredreim da.. lader vel ikke noe mer?

 

 

mvh

 

Nysgjerrige dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel pågrunn av at man skal få et konstant drag uten sluring, minske effekttapet som oppstår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er snakk om den reima som sitter mellom hoved akslingen og den andre lille over, det er snakk om her? Jeg har dobbel-reimdrift på min og der er det frest bort 1cm eller noe av braketten.

 

Fordelen med bredere reim er større sikkerhet for laderen, hvis den reima ryker så går visstnok hele laderen føyka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å ødelegge tråden. men hva er fordelen med bredreimsdrift kontra smalreim?

Nysgjerrige dan

 

Ingenting, er ikke reima som er den svake delen

 

Må freses plass i g-laderbrakketen for å få plass til reimen.

 

Mange som tror at det er fordi reimen ryker at laderen ryker, men i 99% av disse tilfellene er det lagerene som ryker, som gjør at reimen ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grett! Da er det ikke noe å vente på..... fram med vinkelsliper for litt modding! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.