Ulyd/risting i motor (A4 1.9tdi)

Anbefalte innlegg

Heisann,

Kjøpte meg for en stund siden en bruktimportert Audi via en bilformidler i norge

Siden jeg ikke har hatt en VAG diesel bil før så kjente jeg ikke motoren og eventuelle lyder/ulyder som den skal ha / ikke skal ha....

Men nå har det seg sånn at motoren lager en slags "tikkelyd" som kommer i tillegg til "traktorlyden" som diesel biler lager.

Jeg tenkte ikke mer på dette før jeg idag skulle innom http://www.norskbildelsenter.no for å få chippet bilen.

Jeg nevnte denne spesielle lyden for en av gutta der, og etter en kjapp prøvetur kom han tilbake og sa at kan også hørte en slags "mekanisk ulyd" samt at motoren ristet mer enn nødvendig på tomgang.han nevnte at en kamerat av ham hadde samme type bil uten denne lyden og ristingen.

Det ble til at jeg ventet med chippen pga eventell reklamasjon på bilen.

På vei hjem igjen kjørte jeg innom et AUDI merkeverksted og der kunne en av mekanikere konstantere at bilen var helt fin den og at kan ville ha sluppet den gjennom en eventuell kontroll/service

Jeg var også innom TS Racing gutta for å chipe bilen, og der kunne Brede konstantere at motoren ristet litt unødvendig mye (dette gjør den kun når den er varm)

Chippet uansett bilen der og er fornøyd med resultatet men denne "ulyden" er fortsatt der.

ps Brede på TS tuning mente han ikke hørte noe "tikkelyd"

Det er nå ca 1000 Km igjen på garantien på bilen og jeg vil nødig sitte med skjegget i postkassa etter at den har gått ut.

Det mest fortvilende er at norskbildelsenter (som er VW og AUDI spesialister sier at noe er "galt" mens et AUDI merkeverksted sier det motsatte.

er det noen som har vært borte i noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har chippa bilen, så går vel garantien ut på motoren?

Trur du vil få problem med garanti + chip når det gjelder motorproblem.

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har chippa bilen, så går vel garantien ut på motoren?

Trur du vil få problem med garanti + chip når det gjelder motorproblem.

Ørjan

Forhandler behøver ikke å finne ut av det skal du se :-)

Kjører jo bilen tilbake til TS Racing gutta for omprogramering ved en eventuell reklamasjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.