Anbefalte innlegg

Når jeg kjører oppover lange bakker og trykket/vacumet ligger på 0 (1) i displeyet kommer det en en merklig lyd, gir jeg litt gass eller reduserer gassen forsvinner lyden, kan høres ut som noe luftgreier, noen gode forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bypass-ventilen som er litt åpen å blåser ? Lader bilen det den skal gjøre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fuldt trykk der, kan det være noe med veivhusventen? er jo mye greier der nede og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en lyd av typen "blåse på kanten av ei brus-flaske" ?

Har det samme jeg også, kommer en gang iblant. Det eneste jeg har klart å finne ut...er mulig ressonans i luftfilterboksen. Vet ikke hvor holdbar den teorien er, men lyden kommer fra samme side av motorrommet, og jeg klarer ikke finne andre feilkilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du åpent luft-filter Egil ? Prøvde litt igår å fikk frem en suse/pipelyd av bypassventilen på min bil rundt 0 bar (dvs 1,0 i kjørecomp.) Men det fikk jeg kun til på høye turtall. Men jeg kjører med en Forge DV006 ventil,har du org. Bos(s)ch vil den åpne tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en lyd av typen "blåse på kanten av ei brus-flaske" ?

Har det samme jeg også, kommer en gang iblant. Det eneste jeg har klart å finne ut...er mulig ressonans i luftfilterboksen. Vet ikke hvor holdbar den teorien er, men lyden kommer fra samme side av motorrommet, og jeg klarer ikke finne andre feilkilder.

 

Hadde slik lyd jeg også på min 3B, med orginal luftfilterboks med orginalt filter og orginal bypassventil (fullt fungerende). fant aldri ut av lyden, men den dukket ikke opp ofte heldigvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur Pål er på rett spor her. Merker det på min også dersom eg flytter minimalt på gassen rundt "0" bar, så ligger bypassen å slipper forbi.

Dette gjer jo ingenting siden trykket er "likt" på begge sider.

 

(Eller rettere sagt:

Trykket i innsugsmanifoil er "0"bar. Trykk før turbo er "0" bar. Trykket mellom turbo og gassspjeld er litt OVER "0" bar. Siden styretrykket til bypasventilen kommer fra insugsmainfoilen, så er dette lågere enn trykket som står på ventilen, og den vil derfor åpne seg litt...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en sån brusflaskelyd ja, alt det andre er orginalt, sån til vanligt merker jeg det ikke, men på langkjøring med mye stigninger får jeg det ofte, får prøve og bytte resirk ventilen da, og se om det blir bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akuratt likt med ny resirkventil, det må være noe annet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også det samme som deg....

Jeg fjærnet org.dumpventil, dvs. prøvde å kjøre uten dumpvent. i det heletatt, da forsvant den lyden helt. Jeg har åpent luftfilter, og da er lyden på 1.0 (på computeren) helt ekstem. Sinnsykt høy.

Lyden er forholdsvis lav på org. luftfilterboks, men den høres godt da og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merklige greier dette, Jeg hørte lyden først i sommer og den er bare blitt verre, kan det være noe ant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump..... no når det er kaldt er det mye verre, er det noen som har funnet ut hva dette kan være? irriterende lyd. Den slangen/røret som er på undersiden på innsuget og som går videre ned til veivhusventen på blokken, hva er det, det er jo litt forskjelligge dingsebomser på den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville tippe som andre på bypass som alle andre her jeg.... har du 0bar (overtrykk) i innsuget. vil du ha et høyere trykk før gasspjellet, altså turben lader og bypassen klarer ikke å holde tett.

 

dette kommer av trykkfallet over gasspjeldet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få trykktestet systemet ditt og sjekk etter lekkasjer og ta det derfra. Det er grenser for hva du kan lytte deg til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet denne ventilen og det hjalp ikke, men hva er det som går fra undersiden av innsugsmanifoilen og bort til veivhusventen, det går også en forgreining bort til en elektriskk dings, har hørt av noen at feilen kan ligge i noe av greiene her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt i poster over her, av både meg og andre, så trur eg dette er heilt normalt og OK.

Ingen feil, berre Bypasventil som spiller forbi i denne spesielle kombinasjon. Slik var det på min også, og der var alt 100% tett og ok. (Verfall sånn innimellom slangesprenging : rolleyes )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det alltid vanskelig å forklare hvordan lyder/ulyder høres ut. Siden de fleste her ser ut til å ha denne lyden, antar jeg at det er den samme som jeg har.

 

Da er det WG stempelet som begynner å vandre, når det letter fra setet.

Da skal lyden kun oppstå ved lett belastning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då var lyden borte, var utom til BO Racing og kjøpte en større forsterket bypasventil,pluss sillikonslanger, og vips så var lyden borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.