#1 Skrevet September 12, 2005 Purkjæveln skal ha meg på kontroll på biltilsynet, sto på lappen de hadde skrevet (etter og tatt skilta) at dekk/felg var feil!?? 225/35x18 Stemmer dette? hvis det er +/- 5% skal det jo være greit Ikke sikker på om det er det....?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2005 Regner med S2 har 205/55-16 som org dimensjon ?? Da skulle jo 225/40-18 også være lovlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2005 Problemet er sikkert at du ikke har vært og godkjent disse hjulene på Biltilsynet.Står det ikke i vognkortet at bilen din kan brukes med denne dimensjonen får du automatisk mangellapp. Og den dimensjonen du referer til er intet problem å få godkjent S2` en med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2005 Hva er det du sier Frank!? Har de klippet skiltene dine?! Godt du har original-skiltene liggende da neida, det var jo j**lig kjipt da, får håpe det ordner seg, skulle jo normalt ikke være noe problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2005 Betalte ikke tilegsavgift på 250 på veiavgifta/( fikk heller aldri regning på dette) og dermed ikke oblate. Disse skulle jeg etterlyse denne uka.... Så dermed har de vel sett at jeg ikke hadde oblater, eller de har kjørt rundt til folk, for og ta skiltene. Dermed har de og sett solfilm på rutene framme, satt spørsmåltegn til eff. anlegget mitt og til dekk/felg, så må vise fram bilen på biltilsynet. Solfilm ordner seg vel, får bare sette på ny, regning på 250 er betalt, dekka/felga sies jo her at kommer til og ordne seg. Verre blir det med eksos, må vel kjøpe komplett nytt orginalt i verste fall... FAN, dette er kjipt, bare for 250 "glemte" kroner, fikk jo aldri regning på det heller... skal politiet..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2005 Her oppe i trondheim er de helt ekstreme på slike ting, man må bare smøre seg med tålmodighet og prøve å få ordne det opp..... Man sjekker forresten impresset på felgene, det er orginal 38 men tror man kan være litt over eller under.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 12, 2005 Betalte ikke tilegsavgift på 250 på veiavgifta/( fikk heller aldri regning på dette) og dermed ikke oblate. Disse skulle jeg etterlyse denne uka.... Så dermed har de vel sett at jeg ikke hadde oblater, eller de har kjørt rundt til folk, for og ta skiltene. Dermed har de og sett solfilm på rutene framme, satt spørsmåltegn til eff. anlegget mitt og til jula, så må vise fram bilen på biltilsynet. Solfilm ordner seg vel, får bare sette på ny, regning på 250 er betalt, dekka/felga sies jo her at kommer til og ordne seg. Verre blir det med eksos, må vel kjøpe komplett nytt orginalt i verste fall... FAN, dette er kjipt, bare for 250 "glemte" kroner, fikk jo aldri regning på det heller... skal politiet..... Humm....eksos? var det av et STOORT kaliber eller?? er det en virkelig pirkefinger som har vert på ferde..... biltilsynet sa ikke noe om mitt....3".....hører jo femmern for og si d sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 12, 2005 Er 3" med 4" stuss. ( kun 1 lyddemper )Felger og dekk kan man jo låne av noen i verste fall.... Blir vel verre med eksos, men blir og bytte tilbake etter framvisning av noe orginalt. Er såpass autofil at jeg bare "MÅ" ha bilen slik jeg vil ha den, så får man bare bytte fram og tilbake og trikse litt slik at de blir fornøyd.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2005 Nå vet jeg ikke hvordan dekkdim er på min kontra din ( S4 / S2 ), sikkert ikke likt, men om det skulle være at det stemmer så kan du alltids låne vinterhjula mine til kontroll.. Eksosen er vel kanskje det som blir værst, men har jo vært andre som har fått gjennom biler med tilsvarende eksos før så skal krysse fingre for deg.. Håper du får den glatt igjennom iallefall.... Det skal liksom alltid være noe med bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2005 Takker og bukker Knut. Kan vel si det slik at jeg har vært på biltilsynet før med biler som ikke er i henhold til reglemanget.... Bare mye mas og tjas og utgifter for og få bilen tilbake på veien. Sånt som skjer i store byer.... Det ordner seg vel til slutt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2005 Solfilm ordner seg vel, får bare sette på ny, regning på 250 er betalt, dekka/felga sies jo her at kommer til og ordne seg. Hvis du ikke har TUV på felgene og de endrer sporvidden med mer enn 20mm (10mm endring i ET pr felg) i forhold til originalt, så kan du glemme å få det inn i vognkortet. Så et tips er å enten ha dokumentasjonen klar eller skifte hjul før du dukker opp på kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 13, 2005 ble stoppa med min 90 84mod i fjor sommer... Betjenten lyste opp da jeg rulla ned ruta.... og sa: TEKNISK ble med de....sammen med et par slitne 240`er.... sa ingen ting da jeg åpna pansret og vridde sammen to lednings stusser.. en på biltilsynet kom med kommentaren: ja d er varmt i dag...... måtte jo starte vifta...termobryteren var gåen sa heller ingenting om 4 slitte innerhjul eller om frieksos i bak demper.... men at det var 16"hjul...oioioi... orginalt 14" og at den måtte være senket...!! orginal da men...... fikk også en kommentar på nesten ikke bremser bak Fikk kjøre der ifra....... jeg som trodde skiltene ble tatt.... så igjen 240`ene der noen dager senere så min erfaring er at varierer fra sted til sted..... kan jo være heldig...angående eksosen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 13, 2005 Får håpe på det ja, spille litt dum...., kansje pakke noe inni der, slik at det blir litt mindre bråk også..... Hardt og være gateracer...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 13, 2005 Hvis du ikke har TUV på felgene og de endrer sporvidden med mer enn 20mm (10mm endring i ET pr felg) i forhold til originalt, så kan du glemme å få det inn i vognkortet. Så et tips er å enten ha dokumentasjonen klar eller skifte hjul før du dukker opp på kontroll Var og fikk tak i tuv til mine 16" hos vianor..... fikk jeg opplyst at det er faktisk biltilsynet som bevise at felgene IKKE er godkjent.... dvs:er det tuvpapirer med når de er nye....men ikke med hos biltilsynet....så er felgene godkjente til biltilsynet kan bevise at felgene IKKE er tuv godkjente .... men kansje like greit å ha de med seg....siden det lett kan bli ....hvis man mot sier dette folkeslaget.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 13, 2005 Har org S2 eksos liggende Frank som du kan få LÅNE om du trenger. Tro meg jeg sliter mer enn deg, han som skulle ta EU på bilen min slutta på møller sist uke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 13, 2005 Var og fikk tak i tuv til mine 16" hos vianor.....fikk jeg opplyst at det er faktisk biltilsynet som bevise at felgene IKKE er godkjent.... dvs:er det tuvpapirer med når de er nye....men ikke med hos biltilsynet....så er felgene godkjente til biltilsynet kan bevise at felgene IKKE er tuv godkjente .... men kansje like greit å ha de med seg....siden det lett kan bli ....hvis man mot sier dette folkeslaget.... Det her tror jeg det er utrolig mye forskjellig praksis på rundt omkring fra Biltilsyn til Biltilsyn. Min erfaring er i hvertfall at de kan nekte å skrive inn hjul i vognkortet som det ikke er TUV på (hvis de endrer sporvidden med mer enn 20mm). Selv hvis man prøver å skrive inn hjul med høyt offset og er innenfor 20mm grensa, så kan de finne på å kreve godkjenning av hjula på bilen fra importøren, og det blir jo litt synsings... Så TUV er tingen eller så må man belage seg på å møte jevnlig på tilsynet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 13, 2005 Må bare komme med ett dumt spørsmål Skjønner at man ikke kan øke omkretsen/Rullebanen på dekkene med for mye pga feilvisning etc! Men hvorfor i H... kan man ikke kjøre med det inpresset man vil sålenge dekkene er innenfor skjermen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 13, 2005 Har org S2 eksos liggende Frank som du kan få LÅNE om du trenger. Tro meg jeg sliter mer enn deg, han som skulle ta EU på bilen min slutta på møller sist uke. Tror ikke du trenger å være redd, hvis du har et godt kundeforhold til Møller så er di med på leken di.. har jeg opplevd iverfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 13, 2005 Får håpe det ordner seg Frank....slik at du kommer deg på Rudskogen til helga....Jeg skal endelig stille med min S2...nå er den oppe å går...motor fortsatt original,men nye Powerflex foringer under hele bilen,ny 30mm H&R senk og nye Tarox bremser....så skal nå få det artig jeg også....selv om den ikke går så fælt! Men...hva gjør du med batteriet når du kjører på bana....har du festa det på noen annen måte enn originalt??? Jeg skal kjøre med 4-pkt seler på skogen og da var planen og ta ut sitteputa bak.....batteriet sitter som faen nede i hullet sitt...men blir det noe pes i teknisk kontroll??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...