#1 Skrevet September 12, 2005 Hei! Jeg har nå skiftet coil pinene 3 ganger i løpet av dette året. Det er alldri den samme så ryker, så nå har jeg en orginal ijen. Noen som hvet va dette kommer av at coilene ryker ver tredje månde? Kan de være noe me tennpluggene? har byttet disse til litt dyrere type! Har også chip i bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2005 Motorkode?...er noen modeller som er utsatt får dårlige coiler...men da skal du ha fått en ny og bedre type. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2005 Jeg har AWT motoren... Kjenner du til noe om den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2005 DA er nok du en av de med de ubruklige coilpackene....egentlig burde alle byttes på garantien. Sjekk hvem delenummer du har på nye og gamle coiler.. Her er en sevice nota til skoda....men er jo samme sak Bulletin CS2103 Important Information For the attention of the Service Manager/Parts Manager/Dealer Principal Replacement ignition coils of cars with 1.8/110 and 132 kW engines Vehicle type: Škoda Octavia 1.8/110 and 132 kW, Škoda Superb 1.8/110 kW As you are aware there is a possibility that one or several rod type ignition coils could fail on 1.8T engines. Chassis/Engine No. range: Octavia TMB - - - 1U - 2 2569235 to TMB - - - 1U - 3 2697269 TMB - - - 1U - 2 8545743 to TMB - - - 1U - 3 8675149 Superb TMB - - - 3U – 2 9006010 to TMB - - - 3U – 3 9026466 AUM, ARX AUQ and AWT engines. Remedy- In the event of complaints, please check whether the rod type ignition coil fitted to the vehicle corresponds with the very latest parts being fitted in production (Part No: 06B 905 115 J or L). If ignition coils with part No 06B 905 115 D/G/H are fitted they must be replaced with the newer version. The identifying part number can be found at the connector housing. Additionally, we recommend you check ALL vehicles in used vehicle stock, and any customer vehicle in for routine maintenance and repairs for the latest ignition coils, any coils with index D/G/H should be replaced with the newer version Rod type ignition coils with index J or L are not defective and must not be replaced. Supply of Parts- The required replacement parts should be ordered in the normal way Parts- Rod type ignition coils (1 to 4 coils depending on status of current fitted parts) Part No: 06B 905 115L Warranty Processing damage code 2820 040 0012 working position: 28201913 for 30 TUs (one coil) 28202013 for 70 TUs (more than 1 coil). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2005 Har fått sjekket litt opp i sakene her jeg nå! Mine orginale coiler er av typen som slutter med G.. Di 3 nye som jeg har montert er av type L.. Ingen av type L er røket! Har fortsatt en G ijen, får se hvor lenge den holder! Bør kansje skaffe meg en ekstra i reserve.. Kjenner du til om det er noen garanti på bilen min når den er importert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2005 Skal være garanti selv om den en import....har import selv og fått ting på garanti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2005 Hvem kontakter jeg da? Og jeg tviler på at jeg har tatt vare på kviteringene fra de 2 siste coilene... har kvit. på den siste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2005 Bare å stikke innom møller og høre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2005 Hei. Jeg fikk det samme på min, men Møller bytta alle 4 på garantien. Ikke hatt noe mere trøbbel med det (ennå) Fikk opp feilmelding på VAGCOM som lød: "Random misfire detected" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...