Tomgangsregulator 3B motor

Anbefalte innlegg

Har et problem med min 3B motor, går veldig ujevnt på tomgang når den er varm. Og hvis jeg clutcher etter høyt turtall, dør motoren...

Den klarer på en måte ikke å dempe fallet av turtall...

Av og til detter den ned på 5-600rpm på tomgang også

Tipper det er tomgangsregulatoren som er gåen.

Hvor mye koster denne, og er det forskjell fra org. VAG kontra uorg.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regulatoren med delenr. 034 133 455 b koster 3024 kroner hos Møller! Jeg hadde akkurat samme problemet på min. Prøv å koble den fra, jeg gjorde det og etter det funka den fint...går litt lavere når den er kald og litt høyere når den er varm..du kan også prøve å rense den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet, men det var lekkasje fra dumpventilen.

Byttet den til en Forge resirk-ventil, og problemet var løst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tomgangsregulatoren fra en 10v 2,3motor (NG) samme delenr.?

Kan prøve å teste med den jeg har på den andre bilen min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde på en Forge resirk. mens jeg hadde problemet med min. Så i mitt tilfelle hadde det ikke noe med saken og gjøre. NG har ikke samme tomgangsregulator..Alle 2.2 t har samme regulator, 3B, ABY, AAN og ADU

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver meg med et lignende problem, motoren(3B) rykker/butter i mot etter at den har blitt kjørt varm og stått en stund. Så lenge jeg tar det med ro på gassen går det greit, men ved litt pådrag så skaller jeg nesten i rattet. Bilen går greit etter at jeg har kjørt en stund og fått kaldluft inn i systemet igjen.

Er dette tomgangsregulatoren, eller kan det være tempgiveren? Hadde ingen feilkoder sist jeg sjekket. Kan vel også være luftlekkasje, men skjer som sagt bare når motoren er varm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg også fått noe av det samme problemet.

Da jeg slipper gassen fra 1500-2000 rpm så faller den ned til 400 og opp til 1500 igjen noen ganger til den stabiliserer seg.

Er dette tomgangsregulatoren også?

Evt hvor finner jeg den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.