#1 Skrevet September 13, 2005 Hei. Skal nå begynne å bestille inn deler som jeg trenger til bytte fra K03 til K04 turbo. Men jeg lurer på om det er noen her som vet hvilke andre deler/foringer e.l. som bør byttes i tillegg til at jeg blir å bytte oljeslanger tur/retur turbo? (pakninger følger med kittet til turboen) Litt info om det jeg skal montere finner dere der all info om bilen min ligger eller bruk linken: http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3225 Mvh Christine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2005 Hei. Skal nå begynne å bestille inn deler som jeg trenger til bytte fra K03 til K04 turbo. Men jeg lurer på om det er noen her som vet hvilke andre deler/foringer e.l. som bør byttes i tillegg til at jeg blir å bytte oljeslanger tur/retur turbo? (pakninger følger med kittet til turboen) Litt info om det jeg skal montere finner dere der all info om bilen min ligger eller bruk linken: http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3225 Mvh Christine kan vel bytte pakning som sitter på grennerør. uten om det er det vel ikke så mye annet du må gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2005 Eneste du trenger å bytte er pakning mellom manifoild og turbo og mellom turbo og DP Oljeslanger er det ikke pakninger til.....(koniske muttere) Ingen ting ellers å tenke på....jo foresten pakningen til oljeretur i bunnpanna kan være kjekk å bytte.....samt olje og filter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2005 Det var godt å høre at det ikke trengtes å bytte så mye Bare oljeslangene tur/retur på Hammerfest Auto koster ca 950,- og 1600,- uten klubbrabatt vel og merke.. Følger vel gjerne med pakning til oljeretur når jeg kjøper den ny hos forhandler?? Takker for alle svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2005 hvorfor skal du ha nye oljeslanger?...bortkasta penger Pakning til oljeretur kjøpes for seg selv Pakning ut av turbo:058 145 757 B Pakning inn på bunnpanne: 058 145 757 A Pakning turbo/manifoild: 06A 253 039 E Pakning turbo/eksos 8D0 253 115 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2005 Jeg fikk høre at man burde bytte disse ved turbobytte, for det hendte det at slangene ble "tilgrodd" og kunne bli tett. Og er jo ikke noe morro å ødelegge en ny turbo.. Men hvor er det du finner opplysninger om alle delenummerene? Har du et program liggende på pc hjemme eller er det noe du har fra tidligere bestilling? Kunne gjerne ha tenkt meg et slikt program visst det var mulig å få tak i et sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2005 Bare tull å kjøpe nye slanger....den eneste som gror igjen er den inn...men det er ikke værre en å ta den av og få flushet i mellom med litt rens Så lenge du lar motoren gå litt før du stopper den skal ikke slangene begynne å kokse Ang delenummer kan du sende meg en PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2005 Da skal jeg nok prøve på det ja.. Gjør ikke noe å kunne spare de pengene Men sender deg PM jeg da når jeg trenger delenummer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2005 Jeg fikk høre at man burde bytte disse ved turbobytte, for det hendte det at slangene ble "tilgrodd" og kunne bli tett. Og er jo ikke noe morro å ødelegge en ny turbo.. Men hvor er det du finner opplysninger om alle delenummerene? Har du et program liggende på pc hjemme eller er det noe du har fra tidligere bestilling? Kunne gjerne ha tenkt meg et slikt program visst det var mulig å få tak i et sånt har snakka med folk som hr havarert turbo mest sansynelig forde de ikke bytta olje tur slangen, jeg skal bytte til k04 selv om dagen å kommer helt garantet til å bytte det røret er mye billigere en å risikere turboen, det legger seg altid avleiringer i et rør som det går olje i når man da begynner å bøye og rive i det røret så løsner dritten og blir med inn i turboen på første start, nei takk. men er jo opp til deg. har du gjort noen ander mod på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2005 har snakka med folk som hr havarert turbo mest sansynelig forde de ikke bytta olje tur slangen, jeg skal bytte til k04 selv om dagen å kommer helt garantet til å bytte det røret er mye billigere en å risikere turboen, det legger seg altid avleiringer i et rør som det går olje i når man da begynner å bøye og rive i det røret så løsner dritten og blir med inn i turboen på første start, nei takk. men er jo opp til deg. har du gjort noen ander mod på bilen? Ja, men skal først prøve å rense slangen som Christian nevnte så får jeg se. Kan jo hende at den ser gullegod ut inni den slangen. Vet ikke om du har vært inne på siden om bilen å lest, men har ikke gjort så mye med den ennå. Det som blir å gjøres er å bytte til K04 turbo m/chip, bensinregulator 5bar, 3" downpipe med sportscat (BSR), 2,5" fra cat og bakover (simons), evo bilett resirk ventil, bsr optiflow filter. Men sjekk ut denne linken så kan du se litt om det som er gjort og skal gjøres.. http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4017 Hilsen Bjørn-Tore PS: Er jeg som var Christine (samboeren min), måtte låne hennes konto til jeg fikk opprettet min egen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 19, 2005 Men når jeg monterer den nye turboen, bør jeg bruke f.eks copaslip på boltene når jeg skrur dette sammen og hvilke bolter er vitkig å smøre? Eller er det noen som har noe tips til hva slags annet middel enn copaslip jeg bør smøre på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...