Deler som bør byttes ved overgang til K04

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal nå begynne å bestille inn deler som jeg trenger til bytte fra K03 til K04 turbo. Men jeg lurer på om det er noen her som vet hvilke andre deler/foringer e.l. som bør byttes i tillegg til at jeg blir å bytte oljeslanger tur/retur turbo? (pakninger følger med kittet til turboen)

 

Litt info om det jeg skal montere finner dere der all info om bilen min ligger eller bruk linken:

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3225

 

 

Mvh

Christine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Skal nå begynne å bestille inn deler som jeg trenger til bytte fra K03 til K04 turbo. Men jeg lurer på om det er noen her som vet hvilke andre deler/foringer e.l. som bør byttes i tillegg til at jeg blir å bytte oljeslanger tur/retur turbo? (pakninger følger med kittet til turboen)

 

Litt info om det jeg skal montere finner dere der all info om bilen min ligger eller bruk linken:

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3225

 

 

Mvh

Christine

 

kan vel bytte pakning som sitter på grennerør. uten om det er det vel ikke så mye annet du må gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste du trenger å bytte er pakning mellom manifoild og turbo og mellom turbo og DP

Oljeslanger er det ikke pakninger til.....(koniske muttere)

Ingen ting ellers å tenke på....jo foresten pakningen til oljeretur i bunnpanna kan være kjekk å bytte.....samt olje og filter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var godt å høre at det ikke trengtes å bytte så mye :)

Bare oljeslangene tur/retur på Hammerfest Auto koster ca 950,- og 1600,- uten klubbrabatt vel og merke.. Følger vel gjerne med pakning til oljeretur når jeg kjøper den ny hos forhandler??

 

Takker for alle svar.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal du ha nye oljeslanger?...bortkasta penger

Pakning til oljeretur kjøpes for seg selv

Pakning ut av turbo:058 145 757 B

Pakning inn på bunnpanne: 058 145 757 A

Pakning turbo/manifoild: 06A 253 039 E

Pakning turbo/eksos 8D0 253 115

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk høre at man burde bytte disse ved turbobytte, for det hendte det at slangene ble "tilgrodd" og kunne bli tett. Og er jo ikke noe morro å ødelegge en ny turbo.. :)

 

Men hvor er det du finner opplysninger om alle delenummerene? Har du et program liggende på pc hjemme eller er det noe du har fra tidligere bestilling? Kunne gjerne ha tenkt meg et slikt program visst det var mulig å få tak i et sånt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare tull å kjøpe nye slanger....den eneste som gror igjen er den inn...men det er ikke værre en å ta den av og få flushet i mellom med litt rens

 

Så lenge du lar motoren gå litt før du stopper den skal ikke slangene begynne å kokse

 

Ang delenummer kan du sende meg en PM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg nok prøve på det ja.. Gjør ikke noe å kunne spare de pengene :)

 

Men sender deg PM jeg da når jeg trenger delenummer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk høre at man burde bytte disse ved turbobytte, for det hendte det at slangene ble "tilgrodd" og kunne bli tett. Og er jo ikke noe morro å ødelegge en ny turbo.. :)

 

Men hvor er det du finner opplysninger om alle delenummerene? Har du et program liggende på pc hjemme eller er det noe du har fra tidligere bestilling? Kunne gjerne ha tenkt meg et slikt program visst det var mulig å få tak i et sånt :)

 

har snakka med folk som hr havarert turbo mest sansynelig forde de ikke bytta olje tur slangen, jeg skal bytte til k04 selv om dagen å kommer helt garantet til å bytte det røret er mye billigere en å risikere turboen, det legger seg altid avleiringer i et rør som det går olje i når man da begynner å bøye og rive i det røret så løsner dritten og blir med inn i turboen på første start, nei takk. men er jo opp til deg. har du gjort noen ander mod på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har snakka med folk som hr havarert turbo mest sansynelig forde de ikke bytta olje tur slangen, jeg skal bytte til k04 selv om dagen å kommer helt garantet til å bytte det røret er mye billigere en å risikere turboen, det legger seg altid avleiringer i et rør som det går olje i når man da begynner å bøye og rive i det røret så løsner dritten og blir med inn i turboen på første start, nei takk. men er jo opp til deg. har du gjort noen ander mod på bilen?

 

 

Ja, men skal først prøve å rense slangen som Christian nevnte så får jeg se. Kan jo hende at den ser gullegod ut inni den slangen.

 

Vet ikke om du har vært inne på siden om bilen å lest, men har ikke gjort så mye med den ennå.

Det som blir å gjøres er å bytte til K04 turbo m/chip, bensinregulator 5bar, 3" downpipe med sportscat (BSR), 2,5" fra cat og bakover (simons), evo bilett resirk ventil, bsr optiflow filter.

Men sjekk ut denne linken så kan du se litt om det som er gjort og skal gjøres.. :)

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4017

 

 

Hilsen Bjørn-Tore

 

PS: Er jeg som var Christine (samboeren min), måtte låne hennes konto til jeg fikk opprettet min egen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når jeg monterer den nye turboen, bør jeg bruke f.eks copaslip på boltene når jeg skrur dette sammen og hvilke bolter er vitkig å smøre? Eller er det noen som har noe tips til hva slags annet middel enn copaslip jeg bør smøre på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.