Siderute, bak. Audi 100 -86

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man tar ut denne ruta? I helingen vell og merke. Hammeren er ikke et alternativ her :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du mener den bakerste her. Den er limt fast, så et alternativ er jo tapetkniv innenfra og skjære løs limen. Et annet er å bruke tapetkniv til en liten bit lim, så tre ei snor gjennom sprekka og bruke denne til å sage av resten av limen. Uansett litt tålmodighetsarbeid som venter deg, og du må være veldig påpasselig med ikke å sette ruta i spenn. Da knekker den fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, mener den som sitter i bakdøra. Den skal jeg ha ut. :rolleye:

Skal sote siderutene bake, derfor trenger jeg å finne ut hvordan man tar ut rutene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selve glasset sitter i en festeklips til vindusheisen. Denne må løsnes og så må ruten taes nedover ut av vindusramma. Jeg er veldig usikker på om du må løsne vindusramma fra døra for å få til dette, jeg tror nesten det. I så fall får du en liten runde med justering etterpå for å få ramma tett mot karosseriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg tona rutene på den forige 100ern min "delte" jeg døra, tror det er fire skruer,så er det bare å dra ruta av sporene det er bare å sette shimsene på samme plass som de er fra før, så blir det tett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok:) Takker. Vart det jeg trodde. Men jeg turte bare ikke å skru løs de fire hjørneskruene uten at jeg var sikker:) Skal gjøre det samme med rutene mine.. Thanx Dude : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.