#1 Skrevet September 13, 2005 Jaja, har nylig bytta vannpumpe å toppakning å planslipt topp. Dette gjorde jeg eller rettere sagt verksted for ca 2 uker siden. Det som er så rart er at bilen bruker fortsatt vann! Noen forslag av hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2005 Og lekkasjer ser du ingen plass? Ingen våte flekker under bilen etter at den har stått en stund? Mye kjølevæske den bruker da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2005 Og lekkasjer ser du ingen plass? Ingen våte flekker under bilen etter at den har stått en stund?Mye kjølevæske den bruker da? Ser ingen lekkasjer nei, hvor mye den eksakt bruker veit jeg ikke men fra maks og ned under minimum på tja 20 mil kanskje mindre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2005 Prøv å skift lokket på Radiator/expansjonstank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2005 Prøv å skift lokket på Radiator/expansjonstank. Å? Lekker ikke noe ut av expansjonstanken.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2005 Ble toppen trykktestet før den ble montert på igjen ? Sjekket om det er co i kjølevannet ? Ryker bilen din hvitt ved moderat pådrag ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2005 Ble toppen trykktestet før den ble montert på igjen ? Sjekket om det er co i kjølevannet ? Ryker bilen din hvitt ved moderat pådrag ? Vet ikke om den ble trykktestet før den ble montert igjen. Ryker hvitt kun ved kald motor ved normal kjøring. Hvordan finner jeg ut om det er co i kjølevannet? Har faktisk luktet på kjølevannet for noen dager siden å syns kanskje det lukter litt eksos. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2005 Vet ikke om den ble trykktestet før den ble montert igjen. Ryker hvitt kun ved kald motor ved normal kjøring. Hvordan finner jeg ut om det er co i kjølevannet? Har faktisk luktet på kjølevannet for noen dager siden å syns kanskje det lukter litt eksos. Du må på verksted for å måle om det er co i kjølevannet. Mulig toppen din er sprekt....slikt hadde vært oppdaget om toppen hadde vært trykktestet. Det ble gjort på ALLE topper som ble demontert på et MAN verksted jeg jobbet på før. Sparte oss for mye ekstra arbeid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2005 Du må på verksted for å måle om det er co i kjølevannet. Mulig toppen din er sprekt....slikt hadde vært oppdaget om toppen hadde vært trykktestet. Det ble gjort på ALLE topper som ble demontert på et MAN verksted jeg jobbet på før. Sparte oss for mye ekstra arbeid Hvis det viser seg at de må av med driten igjen, da håper jeg virkelig det går på garanti/reklamasjon..? eller? har allerede svidd av 12000 på den h..... bilen og toppakning. Jeg har ikke hørt noe om at de hadde trykktestet den, kun planslipt. Får ikke de planslipe kara til å se sånn da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2005 Sikkert vært billigere å fått i seg en annen motor. Sikkert er dumt spørsmål men må man ha quattro for å ha en s4 motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2005 Sikkert vært billigere å fått i seg en annen motor. Sikkert er dumt spørsmål men må man ha quattro for å ha en s4 motor? Nei men skal love deg du får et dekkforbruk som ikke ligner grisen med S4 motor med fwd. 350 nm orginalt sørger for hjulspinn så det holder på en fwd vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 13, 2005 Nei men skal love deg du får et dekkforbruk som ikke ligner grisen med S4 motor med fwd. 350 nm orginalt sørger for hjulspinn så det holder på en fwd vil jeg tro Hehe. Var ment mer som en spøk. Men fra spøk til alvor. Hvis verkstedet må opp med topp osv. igjen skal jeg betale for det da? Hvis jeg må det så skal du nok ikke se bort i fra at det blir en billig 100 til salgs snart... Det må vel gå på garanti/reklamasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 13, 2005 Hehe. Var ment mer som en spøk. Men fra spøk til alvor. Hvis verkstedet må opp med topp osv. igjen skal jeg betale for det da? Hvis jeg må det så skal du nok ikke se bort i fra at det blir en billig 100 til salgs snart... Det må vel gå på garanti/reklamasjon Dette lukter reklamasjon lang vei spør du meg.......ville lagt frem saken til verkstedet som tok jobben!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 13, 2005 Dette lukter reklamasjon lang vei spør du meg.......ville lagt frem saken til verkstedet som tok jobben!! Skal ringe dem i morgen å høre hva de har å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 18, 2005 Bilen har nå vært inn, da fant de ut at det piplet ut kjølevæske fra en slange som ikke var helt tett, så de byttet slangeklemmene. Toppen hadde de visst skjekket når de var av med den. Bilen er selvfølgelig enda "putrete" når den er varm, virker som den får for mye eller lite bensin. Noen forslag om hva det kan være? Stoler ikke helt enda på at toppen er som den skal være. Finner man ut om toppen er utett ved å måle kompresjon? Nå tror jeg at jeg har en starter som begynner å krangle. slår liksom ikke inn, den kan dra rundt motoren litt, men så gir den seg liksom. Av og til så kan det faktisk ikke være at den bare drar rundt i det hele tatt, men bare går på starteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 20, 2005 Begynte å tenke på at det kanskje kan være termostaten? Får nemlig ikke skikkelig varm luft i varmeapparatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...