Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har en oversikt i hvordan deler/reprasjoner det er garanti på Audi A3. Er ikke plagetpå noen som helst måte, men det er jo litt greit å vite i tilfelle det skulle dukke opp noe.

Pratet for en stund siden med en Audi mekaniker som eide en A3 1.8T, han sa han nettopp hadde fått byttet en reim eller kjede inne i motoren på garantien. han byttet den med en gang han begynte å høre noen anntyding til ulyd fra motoren. Problemet er bare at jeg husker ikke hvilken del han pratet om. : dum : noen som har peiling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert kjeden til kammene som han fikk byttet,evt strammeren.

Har fått litt ulyd i denne selv så skal nok bytte det. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hurtig svar! :) har du hørt om det dekkes av garantien?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hurtig svar! :) har du hørt om det dekkes av garantien?

:)

Nix,men bilen har rulla 123K så regner ikke med det. ;)

Man skader jo ikke å høre.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Bilen til han mekanikeren jeg pratet med hadde gått litt over 150000, og enda varte garantien.. får vell svinge innom merkeverkstedet og høre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Bilen til han mekanikeren jeg pratet med hadde gått litt over 150000, og enda varte garantien.. får vell svinge innom merkeverkstedet og høre

Hmm,såpass ja. Da skal jeg jaggu høre med de!

Takk for tipset! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om du har sinkslipp nederst på dørene. Fikk nettopp nye dører på min pga dette. Se etter bobler i lakken helt nede ved gummilista.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om du har sinkslipp nederst på dørene. Fikk nettopp nye dører på min pga dette. Se etter bobler i lakken helt nede ved gummilista.

Gjelder denne garantien for '98 A4 også? I så fall, hvor lenge varer garantien? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke. Gjelder i 10 år på A3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

Takk for tipset! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp vært å sett på dørene, og fant sink utslipp på begge dørene. helt nede ved listene.. : mad : Hvis det ser ut som bobler og små rust flekker. Får vell bare ta turen innom merkeverkstedet i morgen å kreve nye dører!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe å deppe over det! Bare fint å få to nye dører gratis! Er sikkert et par skjønhets flekker på dørene dine og. Skal ikke være vanskelig å få godkjent bytte. Kan være litt verre hvis bilen er lakkert, men jeg fikk nye selv om den var lakkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed idag på merkeverkstedet at de boblene var det bare 6års garanti på... 10års garantien gjaldt kun hvis rusten hadde komme igjenom lakken! stemmer dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke. Gjelder i 10 år på A3.

Er 5år på zinkslipp og 12år på gjennomrust

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utvidet garanti til 10 år i akkurat det området. Hadde gått igjennom lakken på passasjersiden, ikke på førersiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SÅ vidt jeg veit er det 6 års garanti på zinkbobler på alle audi og volkswagen.

Lyd i 1.8t motor er sannsynligvis kjedestrammeren på kamakslene. Et råd på disse bilene er å utstyre dem med et større oljefilter. Dette filteret har vag begynt å sette på audi 2001 og nyere med longlife service. Oljemengden går da fra 3.7 til 4.1 liter noe som gir motoren litt mer olje å bade i. Tilløpsrøret til turboen har også en tendens til å kokse igjen hvis bilen stoppes for fort etter innspirert kjøring ( VARMT) la den da gå ei stund på tomgang før stopp. Ellers er litt hyppige oljeskift en fin ting på turbomotor. GO FAST!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å bytte emne, men er jo litt i samme greia da...

Er dette også noe som gjelder på Golf IV sine fantastisk bra bakluker også??

-99 mod som det har kommet litt rust på bakluka og ved hjulbuene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.