Lakk på boks - Hvor finner jeg min?

Anbefalte innlegg

Jeg har en indigoblå perleeffekt farget Vw Golf som jeg skulle hatt litt lakk til, ferdig blandet på en boks.. Men hverken Torshov eller Bilxtra har denne i sitt sortiment... Noen som har andre tips? Koden er forøvrig LB5N

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en indigoblå perleeffekt farget Vw Golf som jeg skulle hatt litt lakk til, ferdig blandet på en boks.. Men hverken Torshov eller Bilxtra har denne i sitt sortiment... Noen som har andre tips? Koden er forøvrig LB5N

 

Mekonomen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det kanskje... får sjekke ut.. Tar gjerne imot flere tips så tar jeg meg en runde imorra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe den hos en vanlig fargehandel som blander lakk på boks, men den er jo gjerne dyrere, men til gjengjeld så er det veldig bra dyse på dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig fargehandel.. altså som f.eks Jernia eller en annen malingsbutikk eller et lakkeringsverksted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel gjerne malingsbutikker eller lakkverkstder som blander lakk, vertfall her om kring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte hos Mekonomen,sykt bra dyse på de boksene også,anbefaler de! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle merkeforhandlere har spraybokskit til hver originale lakk-kode. Er et par år siden jeg kjøpte sist, men den gangen var det iallefall ikke dyrt. Har du en kurrant farge har de store forhandlerne det sannynligvis på lager også, eller bestillt inn til deg dagen derpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel best å kjøpe et sted der de blander lakk på boks til deg, da er du helt sikker på å få helt lik farge som du har. Har opplevd at den "standard" boksen du har kjøpt kan være litt forskjellig farge i.

Er vel ikke akkurat så stor prisforskjell at du blir ruinert av det : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Stikk en tur til Billakkspesialisten i Waldemar Thranesgt. De blander lakk på 400ml sprayboks nøyaktig i bilens farge. På min bil (LL5Y) fantes det 5 forskjellige nyanser, avhengig av hvilket år og når på året bilen er produsert. Boksen koster kr 185,- men da blir det dønn likt. De yter også kjempeservice og ble med ut med fargekartet for å finne riktig nyanse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.