#1 Skrevet September 14, 2005 Lurte på om det var mulig å legge på 10mm spacer innenfor Porsche-adaptere fra 5x100 til 5x130 ? Eller er dette helt fy-fy ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2005 He he, må vel gå det?? Klart at du må ha tilsvarende lengre bolter da, og det må være spacere av god kvalitet om du skal unngå ubalanse! Vil lønne seg å balansere porsche-hjula med spaceradaptera på dersom det lar seg gjøre! He he 8 spacere og 36 bolter...10 kg ekstra vekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2005 Lurte på om det var mulig å legge på 10mm spacer innenfor Porsche-adaptere fra 5x100 til 5x130 ?Eller er dette helt fy-fy ? Tror ikke dette er så bra mht balansen i hjulene, men sålenge boltene er lange nok til klemme inn hjulene og begge spacerne, så detter vel kanskje ikke hjulet av bilen heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2005 Hmm, tja.. Eller går det ann å legge dem utenpå hvis det er enklere ? Jeg er ganske grønn på det området her.. Men jeg har 2 stk 20 mm og 2 stk 30 mm adaptere.. Porsche-felger har jo som regel 63 i innpress, og vil da havne på ET 43 på 2 felger, og dette vil vel ikke gå på en golf 2 ? Men dere tror det vil gå greit om man kjøper lenger bolter ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2005 Den beste og sikreste løsningen hadde jo sef. vært å skaffe seg tykkere omb.spacere, men det blir jo kostnadsmessig det dyreste alternativet! Tror du vil få rare egenskaper med 43 innp ja! Tror det går greit med lengre bolter jeg, men hadde ikke satt slics på hjula å kjørt gris på bane nei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2005 Ny adaptere blir for dyrt.. Kom over dette adapter settet billig, så da slo jeg til..Tenkte i ettertid at det var litt dumt at det kun var 2 stk 30 mm adaptere og 2 stk 20 mm.. Har jo allerede felger med slicks på hvis jeg skal kjøre på bane. Det her blir jo cruise/utstillingsfelger.. Men hvis det går å space ut 2 hjul 10 mm, så går det jo greit..Evt. sette disse bak, så bør det gå greit vel ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2005 Go go go 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 14, 2005 Porsche felger fåes med uendelig antall forskjellige innpress, hva innpress de har kommer ann på hva utgave, årsmodell osv osv de er til. Felger til eldre 911 Turbo har f.eks. veldig lavt innpress, mens bl.a. nyere 911 og 928 har høyt innpress. Replica felger fåes med alt mulig rart av innpress, mine gamle 8,5x18 hadde ET56, mens noen andre en kammerat har er på 40 tallet. Så kanskje akkurat de du ville ha kom med kun 63 i innpress i den dimen, nå sånn generelt stemmer det ikke at Porsche hjul har 63 i innpress 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2005 De mest vanlige (Kanaldekkel/Gullidekel/CS) i 16" kom jo med ET 52,3mm (911/944) Unntakene er 928 (ET 65), Fuchs (23,3) og Boxter(55-40) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2005 Kom Gullideckel kun i ET 52,3 ? Har sett på noen gullideckel felger, men selger sier de har 63 innpress.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 14, 2005 Kom Gullideckel kun i ET 52,3 ?Har sett på noen gullideckel felger, men selger sier de har 63 innpress.. Mulig 6" felger har høyere innpress 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2005 Hmm, er 7x16" det er snakk om, så da bør de være 52,3 istedenfor 63 ? Da trenger jeg evt. ikke space ut da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...