Anbefalte innlegg

98 A4 1,6l bruksbilen har begynt å fuske noe voldsomt :confused: ikke hele tiden men ofte, jeg får liksom ikke noe gass å gi : klø : har noen en ide hva det kan være? når det er fusking er også bilen treig å starte. vet noen hvor jeg kan få tak i diagnoseprogramm til bilen?? eller en god forklaring på hva det kan være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være luftmengdemåleren kanskje.. Prøv å koble den fra og så ta deg en kjøretur.. Funker den bedre da så er det nok den.

 

Ang. diagnose:

Visst du går på ebay så kan du finne VAG-COM kabel til ca 30-40$, og når du har fått den så kan du få tak i et shareware program (delvis komplett program men dette er en begrenset versjon) eller du kan bestille en lisens fra ross-tech for 99$ og da fungerer den veldig bra..

 

Vag-com kabel finner du her: (kjøpte en selv av nettopp han som selger denne, Alpha-bid heter han)

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-KKL-Vag-Com-Cable-Interface-VW-Audi-Seat-Skoda_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43989QQitemZ4575404896QQrdZ1

 

 

Og programvare:

 

http://www.ross-tech.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan nok være LMM som ikke er helt i lodd, men om du kobler denne fra får du ikke rare kjøreturen. Denne forteller hjernen hvor mye luft som passerer og hjernen doserer da rett mengde bensin til dysene. Kobler du den fra vet ikke hjernen hvor mye luft motoren får, altså kjedelig kjøretur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan nok være LMM som ikke er helt i lodd, men om du kobler denne fra får du ikke rare kjøreturen. Denne forteller hjernen hvor mye luft som passerer og hjernen doserer da rett mengde bensin til dysene. Kobler du den fra vet ikke hjernen hvor mye luft motoren får, altså kjedelig kjøretur.

 

Jo det er jo sant som du sier, men er LMM-en gåen så vil du jo ikke få rare kjøreturen uansett. :) Er jo bedre å kjøre i nødmodus enn å fuske som faen bortover veien hehe. Men visst LMM er gåen og du kobler fra denne så skal bilen gå "bedre, og gjør den det så er det jo noe galt med LMM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bedre å kjøre i nødmodus enn å fuske som faen bortover veien hehe. Men visst LMM er gåen og du kobler fra denne så skal bilen gå "bedre, og gjør den det så er det jo noe galt med LMM.

Kobler man fra LMM vil den ikke bare gå i nødmodus, du vil ikke kunne kjøre i det hele. Motoren får da kun luft og ikke bensin og vil da etter min mening stoppe når man trør på gassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobler man fra LMM vil den ikke bare gå i nødmodus, du vil ikke kunne kjøre i det hele. Motoren får da kun luft og ikke bensin og vil da etter min mening stoppe når man trør på gassen.

 

Har nettopp koblet den fra både på min bil og en TDI som vi feilsøkte på og der gikk den som bare det.. Men i nødmodus..

Så å koble fra LMM sender bilen i nødmodus (hvor bilen har et visst settpunkt på alt for at man nemlig skal kunne kjøre hjem dersom du skulle klare å ødelegge lmm eller ledningen eller dersom det skulle være noe annet.. ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips, Jeg skal prøve å koble ut lmm i morgen gir tilbakemelding om status etter prøvetur : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg drar ut LMM på min bil så dauer den tvert. Får ikke start på den heller når LMM er frakoblet.

 

Kan dette tyde på at LMM er gåe. Sliter med av bilen dauer når jeg trykker inn clutchen på lavt turtall. si jeg skal stopp i en rundkjøring eller kjører i kø og tar inn clutchen for å stoppe så bare synker turtallet helt ned og den dauer. Av og til går turtallet ned til 100rpm og den klarer akkurat å hoste seg opp igjen. Men dauer som oftests.

 

Er på jakt etter ny LMM for å prøve, men ingen jeg kjenner har lik bil :( Og på møller koster den 5400kr :o :O

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motortempføler på audi og vw er kjent problem men koster lite. Få et vag verksted til å lese av feillageret på bilen din. Kan kanskje være dårlige pluggkabler også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motortempføler på audi og vw er kjent problem men koster lite. Få et vag verksted til å lese av feillageret på bilen din. Kan kanskje være dårlige pluggkabler også.

 

Hei. Refererer du til mitt problem også her?

 

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Eirik. Tja. kan jo hende at din også kan ha problemer med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, dere skulle hatt k-jet alle sammen! bilen min er 20 år gammel og lmm funker enda! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.