Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vet om en vanlig coupe 20v motor uten turbo passer i en avant 90 modell med 2,3 NF motor? Noen som har prøvd eller har erfaringer med dette.

Ser av ETKA at NG motoren har samme innsprøytning som NF motoren, men er det mere drag i denne motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NF og NG er i praksis samme motor, men NF har 136 og NG 133hk. NF har også et par NM mer dreiemoment. Den motoren du tenker på, 20v uten turbo, heter 7A og er egentlig en helt annen motor enn NG/NF. Det sies også at denne ikke er spesielt mye sprekere enn NG/NF. Et bytte til MC 10V turbo (165hk) vil være bedre mener jeg, den er også mulig å trimme til 220-230hk uten større innvesteringer. 7A er ikke noe særlig trimmingsvennlig.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NF og NG er i praksis samme motor, men NF har 136 og NG 133hk. NF har også et par NM mer dreiemoment. Den motoren du tenker på, 20v uten turbo, heter 7A og er egentlig en helt annen motor enn NG/NF. Det sies også at denne ikke er spesielt mye sprekere enn NG/NF. Et bytte til MC 10V turbo (165hk) vil være bedre mener jeg, den er også mulig å trimme til 220-230hk uten større innvesteringer. 7A er ikke noe særlig trimmingsvennlig.

mvh

EW

Må nok si meg enig med Eivind her....

hadde en 90.2.3 20V Q.........med chip-grenrør i fra 88mod-2.5"eksos

og kn filter......men den var nok ikke "kjæmpe" sprek.....da den måtte opp på 4000rpm før det i heletatt skjedde noe....MEN den gikk da helt greit...! : smil :

den skal vist passe rett inn ja.....litt syssel med ledninger blir det nok..

tror jeg hadde gått for MC eller KG motor med snurre......... :rolleye:

lykke til med prosjektet... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.