Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Da har jeg begynt overhalingsjobben på en av motorene jeg har stående til riskokeren min.

Fant 2 rådelager som var dårlig, og 2 veivlager som også var dårlige.

Den største overraskelsen kom derimot da jeg tok ut stemplene.

Et av stemplene har det skjedd noe med for å si det slik :)

Legger ved bilder av det, så kan kanskje noen her fortelle meg hva som har skjedd?? :)

Stempel1.JPG

Stempel3.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen skader i sylinderveggen som er verdt og nevne?

Hvordan ser ventilene på denne sylinderen ut?

 

For meg ser det ut som ekstrem belastning ifm. feil tenning muligens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen skader i sylinderveggen som er verdt og nevne?

Hvordan ser ventilene på denne sylinderen ut?

 

For meg ser det ut som ekstrem belastning ifm. feil tenning muligens.

 

Sylinderveggen er helt glatt og fin, ingenting av skader å se.

Har ikke tatt ut ventilene enda, men de ser ikke så dårlige ut av det som er synlig i allefall.

Det eneste jeg la merke til var at det var en del små metalldeler som kom dettende ut av ventilåpningen når jeg kakket litt på den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan virke som høy eksostemperatur evt. tenningsbank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakka med han som kjørte bilen da den "sa takk for seg" og det viste seg at bilen ble kjørt 4 mil etter at turboen havarerte, så det er jo mye mulig det har litt med saken å gjøre.

Grunnet ei dårlig rep.håndbok har også regreima blitt hekta på 180grader feil, og vært forsøkt startet mange ganger. Den gikk faktisk også ei god stund, ikke særlig godt, men den gikk..Synes det er beundringsverdig jeg da :)

Blir nok et nytt stempel og stempelringsett, for å så sette den sammen igjen tenker jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil-merke er dette....Høres ut som en uhyre slitesterk sak...

Kan jeg tippe Cherry turbo eller...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil-merke er dette....Høres ut som en uhyre slitesterk sak...

Kan jeg tippe Cherry turbo eller...??

Du tipper helt riktig :)

Slitesterkt er det ja, ingen tvil om det!

Har en motor til stående som har gått 350 000 snart, men den har samme syptom pr i dag..Skal skru opp den også snart tenkte jeg..

Må nok på med intercooler tenker jeg, har planer om å skru opp trykket litt så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.