Hva er det beste vinterdekket?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe vinterdekk snart (med pigg..), og lurer på hva dere har slags erfaringer med nokia hakkapikka 4? finnes det noe bedre, eller??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøpe vinterdekk snart (med pigg..), og lurer på hva dere har slags erfaringer med nokia hakkapikka 4? finnes det noe bedre, eller??

Har ingen erfaring med Hakka 4, men ut i fra tester og hva som blir sakt er dette blandt de aller beste.

Continental og Michelin har vel også dekk i samme klasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Conti Winter Viking 1 Er VELDIG bra. Har bare testet det på små lette biler, men skal teste det på A6en nå i vinter...

Eller så må jeg si at det skal være rimelig ekstremt føre dersom ikke piggfritt gir like godt grep. Kjører ContiVikingContact 3 på 90Quattroen og var kjempefornøyd med det. Hadde det ikke vert for at det var med nesten nye piggdekk på A6en så hadde det blitt piggfritt på den også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Conti intercontact 1 på A4'n. sitter bra det. Hadde nesten ikke hjulspinn i forrige vinter uten at jeg gikk veldig inn for det.. noe som er kjedelig med piggdekk...

Ovale pigger på dette dekket da...om det skulle ha noe å si..

Men uansett, veldig stabilt på e6 med 5-10 cm løs snø, og også når denne snøen ble til slaps. Og is.

På vått føre har jeg ikke annen erfaring med dem enn at de fungerer fra og ikke bråker allverden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stort sett kjørt på bridgestone blizzak ws-50 i 215 og 225/17 og det er et knalldekk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i Sverige har ihvertfall Hakka 4 klart vunnet alle sammenligninger både på TV og i avis/bladpressen. Spesielt TV4's og Aftonbladet's tester var svært grundige og utført under jevne forhold. Tommeln opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk da at disse "såkalte testene" er i mange tilfeller korrupte så det holder!!! :fy:

Bridgestone blizzak blir for tette lammeller for meg, de flyter lett på vann og sørpe!

Skal handle dekk i morgen, har ikke bestemt merke enda :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt på Nokian Hakka Q piggfritt i 4 vintre, og er kjempefornøyd med de.

Prøvde å få med Hakka Q på ny bilen men der ble det Yokohama piggfritt.

Håper de funker like bra.

Per Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si 1000 takk for alle tilbakemeldinger : smil : . Får prøve Hakka i vinter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte et år med Goodyear Ultrargrip.. var veldig fornøgd med disse.. var på en golf 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

conti har akuratt kommet med winter viking 2. Tipper det blir testvinneren denne vinteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid sverget til nokian hakkapelitan med pigg. Har følt meg veldig komfertabel med dem så... Men golf er vel heller ikke den bilen som byr på mest utfordringer når det kommer til frammkomelig het på vinterføre da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører og med nokian hakkapelitan med pigg, hvis jeg ikke tar helt feil, og må si jeg er meget fornøyd med disse. Henger godt på alle underlag. Og selv etter en vinter med litt hard quattro kjøring så ser dekkene og piggene nesten helt nye ut enda. Ellers er vel Conti og Michelin sine rimelig gode etter det jeg har erfart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fungerer forsåvidt bra om du har "mista" noen pigger å.

Tror en av grunnene til at de dekka er bra. Er at gummien er forholdsvis myk men slitesterk, så jeg inbiller meg at de har meget godt grep kun ved hjelp av gummien.

Men hva vet jeg.... =) Bra dekk mener nå jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har veldig god erfaring med dunlop graspic, men det er piggfritt igjen da.. Samme med falken sine piggfri dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.