Hvordan bytte hjullager foran?

Anbefalte innlegg

Hvordan bytte hjullager på en passat 97 mod.

Noen som vet?

Hva trenger jeg av spesisal verktøy?

Og hva meg abs føleren, er den bare og bytte med ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt må du skru navhuset fra resten av bilen med de verktøy det innebærer. Så må du ha en hydraulisk presse for å presse hjullageret ut fra huset. Det krever noen tonn kraft, så slå med hammer er vel utelukket.

ABS-føleren er det jo bare å ta ut for så å sette den inn igjen når du er ferdig. Den trenger ikke byttes med mindre den er defekt (eller blir defekt idet du prøver å ta den ut på feil måte).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abs føleren er defekt, så den går greit...

Verre blir det med hjullagret, men får jeg tatt ut navhuset så vet jeg om noen som kan presse den ut, trengs det noe spes verktøy for og ta av navhuset da?

 

Kjempe stor takk!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke oversikten over de forskjellige skruene foran meg, men jeg går sterkt ut ifra at det er snakk om vanlige bolter som skal løsnes. Altså, alle stag, støtdemper osv som går inn til huset, alt av bremser. Før du begynner kan det være greit å skru løs drivknuten fra lageret, det gjør du ved å la bilen stå på hjulet (som du har tatt ut senterkoppen på felgen på) og så løsne bolten som er inni senter der. Tar jeg ikke helt feil er det en 17mm unbraco nøkkel som trengs der. Helst i kraftverktøyformat, for den bolten der sitter noe inn i perkele.

Det er jo egentlig bare å begynne i en ende å skru. Pass på at du ikke strekker bremseslanger eller mishandler drivakselen. Ellers merker du deg bare rekkefølgen du skrur løs i og setter ting sammen omvendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.