Anbefalte innlegg

Har litt problemer med at ladingen er ujevn og pulserende. Har trykktestet fra etter luftfilter (koblet av røret til topdekselet og plugget) og hører en liten suselyd i området rundt wastegate.

Testet videre at øvre kammer på WG holder trykk (enden som går til friluft).

Løsnet slangen fra WG magnetventil til WG (nedre kammer) og satt trykk på. Nedre kammer holder ikke trykk. Tar ca. 5-10 sek. før trykket "siver ut".

Er dette normalt eller har jeg en "lekk" WG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt, da øvre kammer er helt tett når membranen er hel, mens nedre kammer alltid vil lekke litt ut rundt ventilstammen, den overgangen kan ikke blir 100% tett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. da ligger problemet et annet sted.

Har 2-3 småsprekker i eksosmanifold.

Kan det gi pulserende lading? Når trykket når 1,4 (0,4) bar rykker det til. Hvis jeg lurer turtallet over dette punkt, over 3500-4000 rpm er ladingen bra, og lading er max 1,8 bar. Tomgang er noe ujevn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsnet slangen fra WG magnetventil til WG (nedre kammer) og satt trykk på.

 

Går det noen slange inn på WG magnetventil (den lille tappen øverst på siden av WG?). Jeg har ingen slange koblet til denne.... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen slange koblet til denne.... : klø :

 

Skal heller ikke være det, så slapp av. :)

 

Bård: Det kan skyldes slapp magnetventil dette. Er motoren orginal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det noen slange inn på WG magnetventil (den lille tappen øverst på siden av WG?). Jeg har ingen slange koblet til denne.... : klø :

Var koblingen til nedre kammer på WG jeg mente. Forklaringen var kanskje ikke helt prima :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal heller ikke være det, så slapp av. :)

 

Bård: Det kan skyldes slapp magnetventil dette. Er motoren orginal?

Motoren er orginal den. Magnetventil er ny.

Byttet/testet med ny: magnetventil, bypassventil, tennplugger/hetter, 2 x POS, 2 svake coil byttet, byttet plastrør mellom turbo og ic til metallrør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.