#1 Skrevet September 15, 2005 På s2'en til en kompis har motortemp'en sluttet å virke i instrument bordet. Vi har koblet på et multimeter på den føleren som ligger under innsuget, for å måle om det er gjennomgang på føleren... Skal de det hele tatt være gjennomgang der? eller er det 2 følere innebygd i 1? måle mot jord? Er dette i det hele tatt riktig føler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2005 Hm.. har samma problem,menne har ikke hatt tid til å gjøre noe med det enda.. menne håper å få sett på det snart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2005 den sensoren jeg prater om er til sirk.pumpa!! noen som vet hvor tempsensoren til instrumentet sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2005 Den er i multifunk. giveren på øvre vannstuss på motoren radiator-topp. Den har fire poler, og bør være lett å skille fra en evt to-polet kontakt som _kan_ være på samme vannstuss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 15, 2005 et bilde hadde vært konge.. da vi har leta i 3 timer idag. fant ut at den under innsuget er til sirk-pumpe-start/stopp. Og den bak på blokka er til motorstyringen/hjernen. Nå er det eier som har sakt det er en 3b, jeg kjenner ikke til disse motorene, så jeg vet ikke forkjellen på denne og en aby. Er det likt på de motorene? tempsensor tilkoblingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2005 De jeg har vært borti ha fire flatstikk-tilkoblinger, T, R, + og C. Vet det finnes en type med tre runde tilkoblinger på også. T er til temp.måler. R vet jeg ikke! + er pluss inn C er til temp. varsellampe Har ikke bilder desverre, men sitter normalt montert på øvre kjølevannsslange mellom radiator og motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2005 Hvis vi tar utgangspunkt i ABY på en 92 modell S2 (i og med at du ikke sier noe om årsmodell) kan du se på skissen at firepolsgiveren er nr 7. En liten tankeleif der av meg, denne motoren har jo ikke den klassiske vannstussen men en forgrener inn på toppen. EDIT: 3B har samme oppsettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2005 Takker kay! men har allerede fått greie på det! men bra med bilde! det gjør susen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 15, 2005 siden vi allerde er inne på temaet: autocheck vann lampa lyser og piper en liten stund etter oppstart iblant.. noen ganger blir den borte igjen, andre ganger blir den stående.. .. hvilken av følerene skal jeg gå løs på først? noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 15, 2005 siden vi allerde er inne på temaet: autocheck vann lampa lyser og piper en liten stund etter oppstart iblant.. noen ganger blir den borte igjen, andre ganger blir den stående.. .. hvilken av følerene skal jeg gå løs på først? noen som vet? Den på undersiden av ekspansjonstanken. Det er sannsynligvis varsel på væskenivå i ekspansjonstanken du får. Andre varsel den lampa gir er for høy kjølevesketemp, men det er vel nokså utelukket ved oppstart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 16, 2005 Andre varsel den lampa gir er for høy kjølevesketemp, men det er vel nokså utelukket ved oppstart. ikke hvis temp måleren er på bærtur.. plenty med vann i tanken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 20, 2005 Prøver igjen med litt mer info Det er nok vann på bilen, og det er samme om bilen er varm kald eller midt i mellom: 20 sec etter start kommer det tre pip og "vanntemp" symbolet i autocheck begynner å blunke... Noen som har en idè om hvilken måler som påvirker dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 22, 2007 har samme problem selv(AAN)... lurer også hvilke føler som påvirker dette??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...