#1 Skrevet September 15, 2005 Var nede å sveiset nye hjulbuer på coupe'n, men da jeg skulle hjem igjen oppdaget jeg det rant vann fra hanskerommet ned i dørken på passaten. Heldigvis ikke så mye, men vann har ikke noe inne i bilen å gjøre! Er dette den berømmelige dreneringen som er tett, eller er det noen andre svakheter på Passaten.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2005 Var nede å sveiset nye hjulbuer på coupe'n, men da jeg skulle hjem igjen oppdaget jeg det rant vann fra hanskerommet ned i dørken på passaten.Heldigvis ikke så mye, men vann har ikke noe inne i bilen å gjøre! Er dette den berømmelige dreneringen som er tett, eller er det noen andre svakheter på Passaten.... Det kan ikke være varmeapparatregisteret da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2005 Jeg "smakte" på vannet, det var rent ferskvann(med litt sand fra dørkmatta) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2005 Det er ofte tett drenering i hver innerskjerm ja... Men om det kommer fra varme apparatet kan det også være pakningen rundt vindusviskeren (akslingen som går gjennom karosseri) som lekker (Tipper det er likt på Audi som på min Passat 32b) Kan også være rust under frontrute pakningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2005 Er en 2001 Passat dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2005 på min a3 var det det plast dekselet som ligger under frontruta som ikke var skikkelig på plass. er kanskje noe liknende på passaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2005 på min a3 var det det plast dekselet som ligger under frontruta som ikke var skikkelig på plass. er kanskje noe liknende på passaten? Det må jeg sjekke.. Bestillt time hos vag, hadde ikke ledig før neste fredag, fikk beskjed om å stå under tak med bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2005 Det må jeg sjekke..Bestillt time hos vag, hadde ikke ledig før neste fredag, fikk beskjed om å stå under tak med bilen Ta ut batteriet for å komme til, under "batteriplaten" der finner du ett dren-hull, hvis det går tett får du inn vann under hanskerommet, er ofte det fylt opp av løv og lignende - snakker av erfaring her da min fars TDI 4mo ble badekar over natten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2005 Se der ja...Mads er gutten sin det, bare regner med at dette er synderen, skal pinedø ut å sjekke jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 16, 2005 Ta ut batteriet for å komme til, under "batteriplaten" der finner du ett dren-hull, hvis det går tett får du inn vann under hanskerommet, er ofte det fylt opp av løv og lignende - snakker av erfaring her da min fars TDI 4mo ble badekar over natten. Fins to av de hulla...sitter en på hver side, et under batteriplat som Mats sa og en under bremsekraftforsterkeren om jeg husker rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 16, 2005 Fins to av de hulla...sitter en på hver side, et under batteriplat som Mats sa og en under bremsekraftforsterkeren om jeg husker rett. Det er korrekt. Det under bremsekraftforsterkeren markerer vanligvis seg ved at det kommer vann inn på førersiden gjennom bunnen av ECU-boksen (motorstyringshuset) Heldigheten er at normalt går bare ett av disse tett. I samme omgang kan jeg jo nevne at det er en fordel, om mulig, når drenhullet er åpnet og vannet er fjernet at man parkerer bilen tørt, deretter løsner sparkepanelet, dørlisten og tar ut stolen (totalt er dette da 5 skruer og kjapt gjort). Når det er gjort så bøyer man opp gulvmatten, stapper nedi avispapir, lar vinduet stå litt på gløtt og, hvis man kan og har, lar kupevarmer stå på over natten. I disse høst/vinter-tider er det viktig å bli kvitt all slik fukt FØR kulden slår inn, da slipper man ofte overduggete vinduer o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 21, 2005 Da kan herreverten fortelle at årsaken til vannlekkasjen var en morken pakning ved pollenfilteret, dette i følge VAG verksted i Kristiansund. Før jeg leverte den inn, tok jeg ut batteriet og sjekket de to dreneringene der under, disse var ikke tett, derfor valgte jeg å bruke et par tusen på feilsøking. Nå får vi se om det er tett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 3, 2008 va var det som var gale da? hilsen kim med våt passat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 3, 2008 Da kan herreverten fortelle at årsaken til vannlekkasjen var en morken pakning ved pollenfilteret, dette i følge VAG verksted i Kristiansund.Før jeg leverte den inn, tok jeg ut batteriet og sjekket de to dreneringene der under, disse var ikke tett, derfor valgte jeg å bruke et par tusen på feilsøking. Nå får vi se om det er tett jeg har en passat 2002, å den var inne på AKSJON, å fjernet den dær drenering/silen under batteriet. Dette med tanke på at når/hvis det samler seg vann dær. (som det har gjort på MANGE biler (derfor en aksjon ifra Møller) å når det har samlet seg nok vann dær, slik som nå om vinteren, så fryser det om natta, å da er bremse-kraft-forterkern fylt med vann å den blir ødelagt. Derfor har Møller gått ut å anbefalt at disse drenering/silene skal fjernes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 4, 2008 gjelder dette biler som er eldre en 2001 også? hilsen kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 4, 2008 er bare å fjerne uansett...de samler bare dritt alikevl om de er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 4, 2008 vet ikke hvordan det er på eldre enn 2001, men er bare å fjerne, er bare en sil som ligger dær, å vanne renner bedre ut dær uten den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 14, 2008 fikset akkurat vannlekkasje på min passat 3b 99 modell. ingen av dreneringene rundt batteriet var tette, men det lakk som ei rom sil gjennom boksen til ecu en. smartingen som har hatt bilen før har "glemt" mutteren nærmest skjermen, og tatt til takke med noe jalla tettestoff istedenfor, holdt jo selvfølgelig ikke evig dette. skummelt også iom. at vannet lakk inn over kontaktene som går fra ecu til bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...