#1 Skrevet September 17, 2005 hei! Jeg er plaget med en lyd som kommer på mårran når jeg starter bilen Lyden kommer to-tre sekunder etter at jeg har startet motoren og varer i et par sekunder. Det er en slags hyle lyd fra motoren. Lyden er kommet nå som tempraturen har begynt å krype ned mot 2-3 grader om natten. Noen som vet hva som lager denne lyden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2005 hei! Jeg er plaget med en lyd som kommer på mårran når jeg starter bilen Lyden kommer to-tre sekunder etter at jeg har startet motoren og varer i et par sekunder. Det er en slags hyle lyd fra motoren. Lyden er kommet nå som tempraturen har begynt å krype ned mot 2-3 grader om natten. Noen som vet hva som lager denne lyden? for meg høres dette ut som noen av reimene dine begynner å bli slitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2005 for meg høres dette ut som noen av reimene dine begynner å bli slitt. Eller at den er bare slakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2005 Hadde samme problemet. Stram reima og lyden forsvinner Ellers så lurte jeg på noe i samme duren. gidder ikke å starte en ny tråd. Når jeg starter bilen etter den har stått en natt f.eks. Så kommer det en rar lyd fra motoren de 2-3 første sekundene. Liksom på en måte en svak diesel bil lyd. Den forsvinner som sagt etter 2-3 sekunder. Hva kan dette komme av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2005 ER bilen din utstyrt med klimaanlegg eller ac. prøv i så fall å starte bilen da anlegget er slått av. Blir lyden borte da er det antakelig lagrene i el-vifta til kliman som er dårlige. Kan prøve å smøre med no spray men dette hjelper kanskje ikke så lenge. Til deg med ulyden! Lenge siden sist oljeskift, nok olje, Kanskje dårlige ventilløftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2005 Ja det var viften til klimaanlegget som lagde lyden. Hvor befinner denne vifta seg? mye arbeid å bytte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...