Anbefalte innlegg

hei!

Jeg er plaget med en lyd som kommer på mårran når jeg starter bilen Lyden kommer to-tre sekunder etter at jeg har startet motoren og varer i et par sekunder. Det er en slags hyle lyd fra motoren. Lyden er kommet nå som tempraturen har begynt å krype ned mot 2-3 grader om natten.

Noen som vet hva som lager denne lyden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

Jeg er plaget med en lyd som kommer på mårran når jeg starter bilen Lyden kommer to-tre sekunder etter at jeg har startet motoren og varer i et par sekunder. Det er en slags hyle lyd fra motoren. Lyden er kommet nå som tempraturen har begynt å krype ned mot 2-3 grader om natten.

Noen som vet hva som lager denne lyden?

 

 

for meg høres dette ut som noen av reimene dine begynner å bli slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for meg høres dette ut som noen av reimene dine begynner å bli slitt.

Eller at den er bare slakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet. Stram reima og lyden forsvinner :)

 

Ellers så lurte jeg på noe i samme duren. gidder ikke å starte en ny tråd.

Når jeg starter bilen etter den har stått en natt f.eks. Så kommer det en rar lyd fra motoren de 2-3 første sekundene.

 

Liksom på en måte en svak diesel bil lyd. Den forsvinner som sagt etter 2-3 sekunder.

 

Hva kan dette komme av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ER bilen din utstyrt med klimaanlegg eller ac. prøv i så fall å starte bilen da anlegget er slått av. Blir lyden borte da er det antakelig lagrene i el-vifta til kliman som er dårlige. Kan prøve å smøre med no spray men dette hjelper kanskje ikke så lenge.

 

Til deg med ulyden! Lenge siden sist oljeskift, nok olje, Kanskje dårlige ventilløftere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var viften til klimaanlegget som lagde lyden. Hvor befinner denne vifta seg? mye arbeid å bytte den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.