Hei dere tdi doktorer!!(Tungstartet Golf TDI)

Anbefalte innlegg

Bilen min, en golf IV 110hk tdi 1999 mod, er begynt å bli noe treigstartet. Var innom eit Bosch verksted som het Diesel Elektro. De mente det kanskje bare var batteriet som gjorde at jeg måtte kinne lenge før den startet. Det er riktig at batteriet er litt dårlig, den drar rundt litt tungt, ikke eksplosivt. De mente at hvis spenningen synker veldig når starteren slår inn, er det for lav spenning igjen til elektronikken.

 

Det er ikke glødepluggene, motoren går jevnt når den starter.

 

Noen av dere som har samme eller andre meninger om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke en oring ett eller annet sted som trekker inn litt luft i systemet som gjør det da?

Det er hvertfall veldig vanlig på Mercedes sine dieselmotorer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min, en golf IV 110hk tdi 1999 mod, er begynt å bli noe treigstartet. Var innom eit Bosch verksted som het Diesel Elektro. De mente det kanskje bare var batteriet som gjorde at jeg måtte kinne lenge før den startet. Det er riktig at batteriet er litt dårlig, den drar rundt litt tungt, ikke eksplosivt. De mente at hvis spenningen synker veldig når starteren slår inn, er det for lav spenning igjen til elektronikken.

 

Det er ikke glødepluggene, motoren går jevnt når den starter.

 

Noen av dere som har samme eller andre meninger om dette?

 

 

visst det er glødepluggene skal det bare ta lang tid å gløde den. dette mener jeg ikke skal ha så mye å si på startingen. visst det er byttet betteri på den noen gang kan det være at det er feil type batteri for den motoren. modern og fadern har en golf 4 99 1,9TDI som starter lett som bare det.

 

men, du sier også at det verkstedet du var innom mente det var lite spenning så kan det jo være en fordel å få skjekket dynamoen på bilen. Denne skal lade rundt 13-14 volt når bilen går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min, en golf IV 110hk tdi 1999 mod, er begynt å bli noe treigstartet. Var innom eit Bosch verksted som het Diesel Elektro. De mente det kanskje bare var batteriet som gjorde at jeg måtte kinne lenge før den startet. Det er riktig at batteriet er litt dårlig, den drar rundt litt tungt, ikke eksplosivt. De mente at hvis spenningen synker veldig når starteren slår inn, er det for lav spenning igjen til elektronikken.

 

Det er ikke glødepluggene, motoren går jevnt når den starter.

 

Noen av dere som har samme eller andre meninger om dette?

 

hvis pumpereima er byttet kan det hende at den er litt ut av det på tenninga....da vil den være litt tyngre å starte, regner med at det er kun når bilen er kald...

 

hvis det er tenninga som er litt feil, vil den røyke litt hvitt med oppstart og lukte sur diesel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke en oring ett eller annet sted som trekker inn litt luft i systemet som gjør det da?

Det er hvertfall veldig vanlig på Mercedes sine dieselmotorer...

 

 

Hvilken oring du mener da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke disse motorene, men alle diesel rør som er "klipset" fast i hver ende har en O-ring/tettering..

Hvis disse ikke er tette trekker den inn luft når motoren ikke er igang.

Da vil det komme såpass mye luft til dysene og ikke diesel at den kan være veldig lei å starte..

Hvis du ser noen rør (og de er gjennomsiktige da vel å merke) kan du se etter luftbobler i dem.

 

Har du noen gang skiftet dieselfilter eller kjørt en dieselbil tom for diesel så skjønner du hva jeg mener med at den blir utrolig lei å starte pga luft i dieselsystemet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke disse motorene, men alle diesel rør som er "klipset" fast i hver ende har en O-ring/tettering..

Hvis disse ikke er tette trekker den inn luft når motoren ikke er igang.

Da vil det komme såpass mye luft til dysene og ikke diesel at den kan være veldig lei å starte..

Hvis du ser noen rør (og de er gjennomsiktige da vel å merke) kan du se etter luftbobler i dem.

 

Har du noen gang skiftet dieselfilter eller kjørt en dieselbil tom for diesel så skjønner du hva jeg mener med at den blir utrolig lei å starte pga luft i dieselsystemet...

 

Skal se etter, skjønner va du mener..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med stensland om innstillinga på pumpa. Kan høres sånn ut syns jeg. Dette er det mulig å sjekke med VAS apparatet til volkswagen. Kjør innom et volkswagen verksted og be dem sjekke innsprøytningstidspunktet på bilen din.

Be dem samtidig lese av feilminnet på den da det kanskje er feil på tempføleren også. Dette vil også føre til tungstartet bil. Vann i dieselfilteret kan også være en årsak. Håper noe av dette kan hjelpe deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefales det å kjøpe orginal batteri til en tdi me riktig amper å amper/t eller vill ett optima blue være bedre?? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.