#1 Skrevet September 17, 2005 Tdi 110hk er tungstartet på varm motor, ikke noe problem når den er kald. Jeg må file litt før den starter, noen som har tips om ka det kan være??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2005 hvis den er tung å starte når den er varm, er det mye som tyder at den er sliten..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2005 Hoff, hørres trist ut. Va me temp føler, chip, luftmassemåler osv??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2005 Min Bora (90 tdi) lider av samme problem... våre motorer står jo forskjellig vei, men regner med at familielikhetene er ganske store. Ble bedre ved bytte til nytt og stort batteri, men det har blitt verre igjen... Har nå Sønnak 100Ah batteri, med et vanlig lite bilbatteri starter faktisk ikke bilen, må seriekoble to. Det er starteren som tar kvelden, den drar sykt mye strøm i startøyeblikket.. skal få ut fingeren å bytte snart ;-) Det kreves x-antall omdreininger på starteren før motoren får diesel, og når motoren er varm er det litt vanskeligere å oppnå riktig antall omdreininger.. Test neste gang du skal starte bilen når den er varm å koble på et batteri til, så skal du se den starter som bare det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2005 Gjelder kanskje din Golf og ikke Passat, så da er jo motorene akkurat de samme egentlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2005 det gjelder en golf ja, skal sjekke det neste gang:) Ble litt nervøs når det kom opp at den kunne være sliten. Gasspotmeteret på en tdi er det samme som luftmengdemåler? Va noen som skreiv at det kunne være probleme, Skjønner ikke va det kan være/bety 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2005 OT: Fin bil du har Vegard... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2005 Nice kjerre ass... klarte du ikke ha denne lenger heller azzå kenth? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 18, 2005 OT: Fin bil du har Vegard... takk takk, det har du å savner den litt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 18, 2005 Hvor mye skal speningen falle når du starter. Min er nede i 9 volt. Tenkte kanskje det kunne ha noe me at den er treig å starte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 26, 2005 har fått sjekket litt, når bilen er varm å den blir stoppet så blir det en luft boble i den gjennomsiktige slangen som går fra dieselfiltere til pumpa. Det er væl tilførsels slangen. Noen som har vært borti dette før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 26, 2005 har fått sjekket litt, når bilen er varm å den blir stoppet så blir det en luft boble i den gjennomsiktige slangen som går fra dieselfiltere til pumpa. Det er væl tilførsels slangen. Noen som har vært borti dette før Det med den luftbobla kan være noe oring greier kanskje.. skiftet nettopp filter på min, der fulgte det med 2 oringer som skal på den sorte t pluggen med gjennomsiktige rør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 26, 2005 Prøvde i dag å koble til en booster på batteriet etter at jeg hadde kjørt bilen varm(vanligvis tungstartet), da startet den som om ingenting var galt. Har bestilt ny starter, får se om det hjelper. Har målt syrevekta i batteriet, det var mye igjen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 27, 2005 Prøvde i dag å koble til en booster på batteriet etter at jeg hadde kjørt bilen varm(vanligvis tungstartet), da startet den som om ingenting var galt. Har bestilt ny starter, får se om det hjelper. Har målt syrevekta i batteriet, det var mye igjen der. Si ifra ka du finn ut da, kanskje jeg må bytte starter å Kjedeli me tungstartet tdi. Hørres så dumt ut når du står dær å file 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 27, 2005 har akkurat samme problemet på min beetle tdi 90 hk.. skriv inn hva du finner ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 27, 2005 får starteren i morra, skal prøve å bytte før helga. kommer med tilbakemld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 28, 2005 byttet starter i kveld. ble litt bedre, men ike helt bra enda. skal innom møller i morgen å se om de kan måle innsprøytningstidspunkt, evnt feilkode på tempføler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 29, 2005 byttet til nytt batteri i dag.. da kom det seg.. tror problemet var dårlig starter, og at batteriet har tatt kvelden av den grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 29, 2005 byttet til nytt batteri i dag.. da kom det seg.. tror problemet var dårlig starter, og at batteriet har tatt kvelden av den grunn. Så nå er bilen helt bra?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 7, 2005 Det er starteren som tar kvelden, den drar sykt mye strøm i startøyeblikket.. skal få ut fingeren å bytte snart ;-) Tok sin tid å få ut fingern.. men i helga byttet jeg starter. Nesten som å få ny bil, starter med et smell hver gang nå, uansett om bilen er kald eller varm starter den bare en tenker på å vri nøkkelen Pen pris på byttestarter fra Hella egentlig, så om du er lei av vanskelig starting ved varm bil er det bare å bytte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 9, 2005 Tok sin tid å få ut fingern.. men i helga byttet jeg starter. Nesten som å få ny bil, starter med et smell hver gang nå, uansett om bilen er kald eller varm starter den bare en tenker på å vri nøkkelen Pen pris på byttestarter fra Hella egentlig, så om du er lei av vanskelig starting ved varm bil er det bare å bytte... hva måtte du betale for byttestarter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 9, 2005 hva måtte du betale for byttestarter? Med gode rabatter 1130 + mva.. ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...