tdi tungstartet??? va kan det være

Anbefalte innlegg

Tdi 110hk er tungstartet på varm motor, ikke noe problem når den er kald. Jeg må file litt før den starter, noen som har tips om ka det kan være???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis den er tung å starte når den er varm, er det mye som tyder at den er sliten.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoff, hørres trist ut. Va me temp føler, chip, luftmassemåler osv???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Bora (90 tdi) lider av samme problem... våre motorer står jo forskjellig vei, men regner med at familielikhetene er ganske store.

 

Ble bedre ved bytte til nytt og stort batteri, men det har blitt verre igjen...

Har nå Sønnak 100Ah batteri, med et vanlig lite bilbatteri starter faktisk ikke bilen, må seriekoble to. Det er starteren som tar kvelden, den drar sykt mye strøm i startøyeblikket.. skal få ut fingeren å bytte snart ;-)

 

Det kreves x-antall omdreininger på starteren før motoren får diesel, og når motoren er varm er det litt vanskeligere å oppnå riktig antall omdreininger..

 

Test neste gang du skal starte bilen når den er varm å koble på et batteri til, så skal du se den starter som bare det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder kanskje din Golf og ikke Passat, så da er jo motorene akkurat de samme egentlig... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjelder en golf ja, skal sjekke det neste gang:) Ble litt nervøs når det kom opp at den kunne være sliten.

 

Gasspotmeteret på en tdi er det samme som luftmengdemåler? Va noen som skreiv at det kunne være probleme, Skjønner ikke va det kan være/bety

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice kjerre ass... klarte du ikke ha denne lenger heller azzå kenth?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Fin bil du har Vegard... : smil :

 

takk takk, det har du å;) savner den litt da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye skal speningen falle når du starter. Min er nede i 9 volt. Tenkte kanskje det kunne ha noe me at den er treig å starte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått sjekket litt, når bilen er varm å den blir stoppet så blir det en luft boble i den gjennomsiktige slangen som går fra dieselfiltere til pumpa. Det er væl tilførsels slangen.

 

Noen som har vært borti dette før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått sjekket litt, når bilen er varm å den blir stoppet så blir det en luft boble i den gjennomsiktige slangen som går fra dieselfiltere til pumpa. Det er væl tilførsels slangen.

 

Noen som har vært borti dette før

 

Det med den luftbobla kan være noe oring greier kanskje.. skiftet nettopp filter på min, der fulgte det med 2 oringer som skal på den sorte t pluggen med gjennomsiktige rør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde i dag å koble til en booster på batteriet etter at jeg hadde kjørt bilen varm(vanligvis tungstartet), da startet den som om ingenting var galt. Har bestilt ny starter, får se om det hjelper. Har målt syrevekta i batteriet, det var mye igjen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde i dag å koble til en booster på batteriet etter at jeg hadde kjørt bilen varm(vanligvis tungstartet), da startet den som om ingenting var galt. Har bestilt ny starter, får se om det hjelper. Har målt syrevekta i batteriet, det var mye igjen der.

 

Si ifra ka du finn ut da, kanskje jeg må bytte starter å:) Kjedeli me tungstartet tdi. Hørres så dumt ut når du står dær å file

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat samme problemet på min beetle tdi 90 hk.. skriv inn hva du finner ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får starteren i morra, skal prøve å bytte før helga. kommer med tilbakemld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet starter i kveld. ble litt bedre, men ike helt bra enda. skal innom møller i morgen å se om de kan måle innsprøytningstidspunkt, evnt feilkode på tempføler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet til nytt batteri i dag.. da kom det seg.. tror problemet var dårlig starter, og at batteriet har tatt kvelden av den grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet til nytt batteri i dag.. da kom det seg.. tror problemet var dårlig starter, og at batteriet har tatt kvelden av den grunn.

 

 

Så nå er bilen helt bra??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er starteren som tar kvelden, den drar sykt mye strøm i startøyeblikket.. skal få ut fingeren å bytte snart ;-)

 

Tok sin tid å få ut fingern.. men i helga byttet jeg starter. Nesten som å få ny bil, starter med et smell hver gang nå, uansett om bilen er kald eller varm starter den bare en tenker på å vri nøkkelen ;)

 

Pen pris på byttestarter fra Hella egentlig, så om du er lei av vanskelig starting ved varm bil er det bare å bytte... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok sin tid å få ut fingern.. men i helga byttet jeg starter. Nesten som å få ny bil, starter med et smell hver gang nå, uansett om bilen er kald eller varm starter den bare en tenker på å vri nøkkelen ;)

 

Pen pris på byttestarter fra Hella egentlig, så om du er lei av vanskelig starting ved varm bil er det bare å bytte... :)

hva måtte du betale for byttestarter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva måtte du betale for byttestarter?

 

Med gode rabatter 1130 + mva.. ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.