Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig montert Xenon i kjørelysene mine. : smil :

Kjøpte ett H7 6000K Xenon kit.

Etter montering når jeg setter på lysene ser jeg at når jeg sitter i bilen og vrir om tenningen så nøler (les:blinker) xenon på den ene siden litt før den liksom skrur seg på,slik er den ikke på den andre siden.

 

Noen som vet hva det kommer av?

Snart gåen pære eller tenner etc? : klø ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig montert Xenon i kjørelysene mine. : smil :

Kjøpte ett H7 6000K Xenon kit.

Etter montering når jeg setter på lysene ser jeg at når jeg sitter i bilen og vrir om tenningen så nøler (les:blinker) xenon på den ene siden litt før den liksom skrur seg på,slik er den ikke på den andre siden.

 

Noen som vet hva det kommer av?

Snart gåen pære eller tenner etc? : klø ::)

 

 

Er vel helt normalt det...

 

Begge mine er sånn.. Tenner først og så blir det gradvis sterkere opp til lysstyrken som er vanlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel helt normalt det...

 

Begge mine er sånn.. Tenner først og så blir det gradvis sterkere opp til lysstyrken som er vanlig...

 

 

Hmm,ok.

Da skal det vel være slik da,skal sjekke om begge gjør det. ;)

Men når jeg akkurat hadde montert det og satte på tenningen så jeg på den siden det blinker litt at plutselig slukket lyset.Kom ikke på igjen før jeg tok av og på tenningen..

Takker! : smil :

 

PS: Syyykt mye bedre lys enn vanlig halogen.. : eek :

Må ordne på grøftelys også tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: Syyykt mye bedre lys enn vanlig halogen.. : eek :

Må ordne på grøftelys også tror jeg..

 

Ikke sant, med halogen virker det som det er to te lys fremme, kontra "dagslys" følelsen med xenon!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry OT, men på xenon kittet jeg monterte på golfen til dama så begynnte det å lyse rosa i den ene pæra.hva kan det komme av da tro? skjedde først etter ca 2 mnd bruk : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Tom Are og Håkon, jeg lurte på om hvor dere har kjøpt disse kitta fra? om det bare er å stappe den nye pæra i sokkel til hovedlys osv?.

Det som blir nevnt med at den andre pæra starter litt senere tror jeg er norm. Siden jeg har sett det samme på flere org. xenon lykter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo igjen ;)

 

Grunnen til at det blunket slik var at bilen ikke gikk og ikke ga nok strøm til lysene.

Når bilen går og jeg skrur lysene av og så blunker det ikke sånn. : smil :

Jeg kjøpte kittet i fra Dybvik Trading,anbefales på det varmeste!

Kittet kom i skikkelige aluminium koffert også! : rock :

ACFBXAGvayM1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bra det løste seg Tom Are, kunne du vært snill og fortalt litt om hvordan dette var å montere osv? Tror jeg går for en slik som du har, tror du det er noe vits å kjøpe til fjernlyset også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bra det løste seg Tom Are, kunne du vært snill og fortalt litt om hvordan dette var å montere osv? Tror jeg går for en slik som du har, tror du det er noe vits å kjøpe til fjernlyset også?

 

Var meget enkelt.

Kan scanne inn bruksannvisningen litt senere i kveld så får du se. ;)

Jeg kjøpte kun til "kjørelysene" og skal kjøpe til grøftelysene i vinter regner jeg med.Trenger ikke det på fjernlyset synes jeg,merker nesten ikke at jeg setter på fjernlyset nå.. : smil :

 

Har du H7 på kjørelysene også eller? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var meget enkelt.

Kan scanne inn bruksannvisningen litt senere i kveld så får du se. ;)

Jeg kjøpte kun til "kjørelysene" og skal kjøpe til grøftelysene i vinter regner jeg med.Trenger ikke det på fjernlyset synes jeg,merker nesten ikke at jeg setter på fjernlyset nå.. : smil :

 

Har du H7 på kjørelysene også eller? : klø :

Hei og ja jeg har H7 på fjernlys også. Gleder meg vilt til å se bruksannvisningen. I hva Politiet kaller det (pyntelys) så har jeg H11, hadde vært morro og hatt Xenon der også. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo igjen ;)

 

Grunnen til at det blunket slik var at bilen ikke gikk og ikke ga nok strøm til lysene.

Når bilen går og jeg skrur lysene av og så blunker det ikke sånn. : smil :

Jeg kjøpte kittet i fra Dybvik Trading,anbefales på det varmeste!

Kittet kom i skikkelige aluminium koffert også! : rock :

ACFBXAGvayM1.jpg

 

sånn koffert fekk ikkje eg.:( fekk bare ein kjiip pappeske:(:(

men til topic. lyset mitt på høgreside blinker og. men eg har funne ut at da er hovedlysbrytaren som er begynnt å ta kvelden. eg må setta den på langlys stillingen for at begge lysa skal funke. men eg skal legga om el.nettet på lysa. legga opp nye ledninger og montera inn reler slik at lykatana får direkte strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn koffert fekk ikkje eg.:( fekk bare ein kjiip pappeske:(:(

men til topic. lyset mitt på høgreside blinker og. men eg har funne ut at da er hovedlysbrytaren som er begynnt å ta kvelden. eg må setta den på langlys stillingen for at begge lysa skal funke. men eg skal legga om el.nettet på lysa. legga opp nye ledninger og montera inn reler slik at lykatana får direkte strøm.

 

Hmm,ok.Grunnen til at jeg fikk det i den kofferten er at jeg kjøpte demosettet hans.Fikk det for en meget bra pris også.. : rock : Jeg trenger ikke å sette den på fjernlys for at alt skal funke..

Han mente kanskje at jeg kunne legge opp det ledningsnettet med relè så det får mer strøm enn i fra org uttak.

Men det gjør meg ingen ting,de funker helt 100% når bilen går så. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og ja jeg har H7 på fjernlys også. Gleder meg vilt til å se bruksannvisningen. I hva Politiet kaller det (pyntelys) så har jeg H11, hadde vært morro og hatt Xenon der også. : smil :

 

Bruksannvisningen kommer her.. ;)

 

Hva settet inneholder:

http://home.online.no/~tandres6/artimages/800x600File0006.jpg

 

Innstallasjon:

http://home.online.no/~tandres6/artimages/800x600File0007.jpg

http://home.online.no/~tandres6/artimages/File0008.jpg

 

Hmm,tror ikke han har Xenon ombygningskit til H11 desverre. : klø :

Jeg har H7 i ALLE lysene min,fjernlys,nærlys og grøftelys.Tror jeg skal få meg Xenon i grøftelysene også.. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver vel inn en brannfakkel her men :

 

Disse ettermonterte lysene er IKKE lovlige !

 

En ting er hvis politiet sier fy fy + en bot + vise bilen osv.......

En helt annen ting er hvis får forsikringselskapet på nakken etter en kræsj med

personskader osv.Avkortet forsikringsoppgjør er sikkert ikke noe å friste etter da tenker jeg....................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver vel inn en brannfakkel her men :

 

Disse ettermonterte lysene er IKKE lovlige !

 

En ting er hvis politiet sier fy fy + en bot + vise bilen osv.......

En helt annen ting er hvis får forsikringselskapet på nakken etter en kræsj med

personskader osv.Avkortet forsikringsoppgjør er sikkert ikke noe å friste etter da tenker jeg....................

 

ikke ødlegg gleden våres meed xenon pærer nå a... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver vel inn en brannfakkel her men :

 

Disse ettermonterte lysene er IKKE lovlige !

 

En ting er hvis politiet sier fy fy + en bot + vise bilen osv.......

En helt annen ting er hvis får forsikringselskapet på nakken etter en kræsj med

personskader osv.Avkortet forsikringsoppgjør er sikkert ikke noe å friste etter da tenker jeg....................

 

 

Du kan vel få det godkjent dersom du har automatisk høydejustering på lyktene og lyktespylere.. Og en maks grense er vel 6500k..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser jo helt rått ut Tom Are, jeg har fått tak i en som kan skaffe H11 Xenon her så dette kan jo bli bra.

Synd man ikke får kjøpt E merket xenon da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver vel inn en brannfakkel her men :

 

Disse ettermonterte lysene er IKKE lovlige !

 

En ting er hvis politiet sier fy fy + en bot + vise bilen osv.......

En helt annen ting er hvis får forsikringselskapet på nakken etter en kræsj med

personskader osv.Avkortet forsikringsoppgjør er sikkert ikke noe å friste etter da tenker jeg....................

 

Et viktig element i et evt. avkortet forsikringsoppgjør er det som heter "Årsakssammenheng". De kan ikke gjøre fradrag på et oppgjør uten at noe ureglementert ved bilen/føreren er direkte eller medvirkende årsak til ulykken. (Utslitte sommerdekk på vinteren, kjøre i fylla, for høy hastighet etc etc)

 

Det er nok ikke særlig sannsynlig at du finner mange ulykker hvor ulovlige Xenonlys er årsaken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver vel inn en brannfakkel her men :

 

Disse ettermonterte lysene er IKKE lovlige !

 

En ting er hvis politiet sier fy fy + en bot + vise bilen osv.......

En helt annen ting er hvis får forsikringselskapet på nakken etter en kræsj med

personskader osv.Avkortet forsikringsoppgjør er sikkert ikke noe å friste etter da tenker jeg....................

 

Hvorfor er det ulovlig da??

 

Settene som Dybvik selger er godkjente,sakset i fra siden hans:

 

"Settet har blitt nøye gjennomgått og har passert den internasjonale standarden ISO9001 og i motsettning til mange andre sett på markedet har ballasten passert E-4 godkjenning."

"Krav til godkjenning er automatiske justerbare reflektorer og lyktespylere, krever ikke innstempling i vognkortet eller fremvisning på stasjon"

 

Jeg har både el,høydejusterbare lys og lyktespylere!

Så akkurat det tar jeg ikke så tungt,finnes værre syndere i trafikken med ombygde biler med 3-400hk som kjører på org 2.0l bremser etc etc... : smil :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon kit til div biler selges f.eks på norsk bildelesenter på liertoppen og torgersen bil på elverum. Mange andre som har også. Settene skal kunne passe i alle vanlige billamper på dagens biler. Sjekk hvilke type pære du har før du handler. H4 H7 H3 etc. Skal være enkle å montere da monteringsanvisninger skal følge settet. OBS. Biler som ikke har xenon originalt har ikke automatisk nivåregulering av hovedlysa, Biltilsynet er dermed ikke så begeistret for sånt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon kit til div biler selges f.eks på norsk bildelesenter på liertoppen og torgersen bil på elverum. Mange andre som har også. Settene skal kunne passe i alle vanlige billamper på dagens biler. Sjekk hvilke type pære du har før du handler. H4 H7 H3 etc. Skal være enkle å montere da monteringsanvisninger skal følge settet. OBS. Biler som ikke har xenon originalt har ikke automatisk nivåregulering av hovedlysa, Biltilsynet er dermed ikke så begeistret for sånt. :)

 

Hva menes med automatisk niveåregulering?

Er det slik at hvis man har det så justerer lysene seg selv ved feks tungt lastet bil at de justere seg selv ned?

Har jo el,justerbare lys jeg,så hvis jeg har full bilen med folk og bilen blir litt lav i rompa så kan jeg jo bare justere det selv innenifra... : bh :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en titt i auto motor og sport sept 2004.Der står det jeg skrev om tidligere.

Også bla. : "eksperter hos Hella har påvist blendeverdier opp mot hundre ganger det tillatte. For en bilfører som kommer i mot, svarer det til at du kjører med fjernlysene på"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det betyr at disse reguleres automatisk ved lasting av bilen, humper etc. Din manuelle regulering er ikke god nok for "onkel blå"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er nok enig i noe av det som blir sakt her mht lov osv. men så for min del så syns jeg at di org.lyktene jeg har er så dårlige, har prøvd masse forskjelldige pærer men det blir ligsom ikke noe lysere av den grunn... så da ville jeg jo ha trodd at det ville være bedre å montere noe slikt som dette som igjen kan hjelpe en med å kjøre trygt.

Selvfølgelig så må det jo ikke (som nevnt) blende andre for mye, men så har jo en god del av oss bilførere en tedens til å kikke rett inn i møtene bils lys selv på den mørkeste kveld :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja,får jeg påpakk av "Onkel Blå" om å ta det av så tar jeg det derifra,tar meg ikke mer en MAX 10min å ta det av og ha de org på. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.