Anbefalte innlegg

Jaja,får jeg påpakk av "Onkel Blå" om å ta det av så tar jeg det derifra,tar meg ikke mer en MAX 10min å ta det av og ha de org på. ;)

Slikt liker vi å høre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men en annen sak.... tror du virkelig en politi mann vet om det er orginalt på bilen eller ikke????? det står liksom ikke i vognkortet heller da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men en annen sak.... tror du virkelig en politi mann vet om det er orginalt på bilen eller ikke????? det står liksom ikke i vognkortet heller da..

Her har du et godt poeng Kjetil, selv har jeg blitt stoppa med sota vinduer og di sa ikke en dritt. Men kan jo være litt kjipt hvis man blir stoppa i denne tekninske kontrollen da.. pleier jo og være mye sånt når høstmørket kommer : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du et godt poeng Kjetil, selv har jeg blitt stoppa med sota vinduer og di sa ikke en dritt. Men kan jo være litt kjipt hvis man blir stoppa i denne tekninske kontrollen da.. pleier jo og være mye sånt når høstmørket kommer : gråter :

 

Det er bare å ha en grov forklaring det... må jo bare gjemme det så godt i motor rommet at du bare sier at det er orginalt.. så flinke kan jeg alderi tenke meg at di er på teknisk kontroll..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men en annen sak.... tror du virkelig en politi mann vet om det er orginalt på bilen eller ikke????? det står liksom ikke i vognkortet heller da..

 

Sier ikke at dere skal være lovlydige eller ikke, men akkurat å sjekke dette er veldig enkelt.

Alle biler med xenon-lys orginalt har en "selv-sjek" på lyktene.. når du starter bilen, så går de først helt ned, så opp igjen til riktig høyde. Har selv blitt stoppet og fikk da beskjed om å stoppe bilen og starte den igjen. De sjekket også om det var lyktespylere.

 

xenon er kult! og sinnsykt bra lys

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å ha en grov forklaring det... må jo bare gjemme det så godt i motor rommet at du bare sier at det er orginalt.. så flinke kan jeg alderi tenke meg at di er på teknisk kontroll..

Joa det kan jo gjøres orntlig med tanke på skjule ledninger osv. men jeg har jo vært borti di som driver å fikler med ledninger og stiller masse sp. Man har jo ikke lyst til å si at det har du ikke noe med.. føler da at di bare finner en feil for å finne noe. Men selv tror jeg at det skal gå bra. Jeg kommer nok til å montere slike på min bil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier ikke at dere skal være lovlydige eller ikke, men akkurat å sjekke dette er veldig enkelt.

Alle biler med xenon-lys orginalt har en "selv-sjek" på lyktene.. når du starter bilen, så går de først helt ned, så opp igjen til riktig høyde. Har selv blitt stoppet og fikk da beskjed om å stoppe bilen og starte den igjen. De sjekket også om det var lyktespylere.

 

xenon er kult! og sinnsykt bra lys

Jeg har lyktespylere da hehe : smil : ja hvis di tar slike tester så må jeg huske å hoppe bakpå koffertlokket hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler meg ikke akkurat redd for at jeg skal bli stoppet nei. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier ikke at dere skal være lovlydige eller ikke, men akkurat å sjekke dette er veldig enkelt.

Alle biler med xenon-lys orginalt har en "selv-sjek" på lyktene.. når du starter bilen, så går de først helt ned, så opp igjen til riktig høyde. Har selv blitt stoppet og fikk da beskjed om å stoppe bilen og starte den igjen. De sjekket også om det var lyktespylere.

 

xenon er kult! og sinnsykt bra lys

 

 

Er det påbudt med lyktespylere??? :confused:

Jeg har en 89mod passat bygger nå om og jeg vil ikke ha lyktespylere : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier ikke at dere skal være lovlydige eller ikke, men akkurat å sjekke dette er veldig enkelt.

Alle biler med xenon-lys orginalt har en "selv-sjek" på lyktene.. når du starter bilen, så går de først helt ned, så opp igjen til riktig høyde. Har selv blitt stoppet og fikk da beskjed om å stoppe bilen og starte den igjen. De sjekket også om det var lyktespylere.

 

Sorry, men her tar du feil. "Alle" har ikke det. :)

 

S6'n min har originale Xenonlys uten automatisk justering., heller ike med slik høydesjekk. Kun vanlig tre-trinns justering fra midtkonsollen. Slik er det på C4'ne med Xenon Type D1, som var første generasjons Xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle biler med xenon-lys orginalt har en "selv-sjek" på lyktene.. når du starter bilen, så går de først helt ned, så opp igjen til riktig høyde.

 

Min Audi A6 kjører ikke selv-sjekk på lyktene men den regulerer og alt fungerer. Så det samme på en sharan også, så det er nok ikke alle biler som gjør dette.

 

Ang ettermontering av xenon, har selv gjort dette på min Audi 90 Typ 85 men da bare på fjernlys. Ser ikke noe problem med å ha det på fjærnlyset da dette ikke er i bruk når en møter biler. Å man få jo kjøpt xenon ekstralys som er godkjente uten høydejustering. Det er jo selvsakt ulovlig å sette xenon i fjernlys også for merkinga (ang lysstyrke) på lykta stemmer jo ikke mere å da er jo ikke lykta godkjent.

 

Ang montering i nærlys så er det etter min mening "ok" på biler med linselykter, da desse har god "lysstyring" men å møte en bil med vanlig reflektor som har ettemontert xenon er et hælvete. Blender som bare F.

 

 

Tom R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Audi A6 kjører ikke selv-sjekk på lyktene men den regulerer og alt fungerer. Så det samme på en sharan også, så det er nok ikke alle biler som gjør dette.

 

Ang ettermontering av xenon, har selv gjort dette på min Audi 90 Typ 85 men da bare på fjernlys. Ser ikke noe problem med å ha det på fjærnlyset da dette ikke er i bruk når en møter biler. Å man få jo kjøpt xenon ekstralys som er godkjente uten høydejustering. Det er jo selvsakt ulovlig å sette xenon i fjernlys også for merkinga (ang lysstyrke) på lykta stemmer jo ikke mere å da er jo ikke lykta godkjent.

 

Ang montering i nærlys så er det etter min mening "ok" på biler med linselykter, da desse har god "lysstyring" men å møte en bil med vanlig reflektor som har ettemontert xenon er et hælvete. Blender som bare F.

 

 

Tom R

 

Det skal jeg være enig i,biler som har Xenon som ikke har linselys er syyyykt skarpt!

Jeg har linselys på nærlysene som jeg monterte Xenon i og jeg synes det er god "lysstyring" med det. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg blei stoppa av purken eingang. teknisk kontroll. eg mangla da eine lyset forran og dei gjorde meg oppmerksom på da. eg slo av og på lys brytaren og begge lysa funka. da spurte dei om eg hadde montert xenonlys. og dumme meg svarte ja. men så spurte eg dei om da var noko gale i da og de svarte nei og eg kunne kjøra vidare glad og fornøyd utan bot:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg blei stoppa av purken eingang. teknisk kontroll. eg mangla da eine lyset forran og dei gjorde meg oppmerksom på da. eg slo av og på lys brytaren og begge lysa funka. da spurte dei om eg hadde montert xenonlys. og dumme meg svarte ja. men så spurte eg dei om da var noko gale i da og de svarte nei og eg kunne kjøra vidare glad og fornøyd utan bot:)

 

: smil :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :: rock :

 

kan ta eit spm. no. er da nokon her eller som veit om nokon som har ettermontert xenon kit og blitt stoppa og fått bot eller innkalt til etterkontrol eller noko som helst??????????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ta eit spm. no. er da nokon her eller som veit om nokon som har ettermontert xenon kit og blitt stoppa og fått bot eller innkalt til etterkontrol eller noko som helst??????????????

 

Jeg vet ikke men det tviler jeg fælt på! : rolleyes

Hadde han begynnt å kverulere med meg ang lysene hadde jeg blitt forbanna,da hadde jeg sikkert fått med meg en extra bot for noe heeeelt annet en lysene også! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg nevnte tidligere: hvis du blir stoppa + bot + vise bilen osv

så er det kjipt , men er du innblandet i en kollisjon feks. på kvelden så

kan det hende forsikringsselskapet reagerer. Dem vil jo helst ikke betale ut

pæng hvis dem kan unngå det så ...............

Har en kompis som ikke fikk 5 øre igjen fra forsikringsselskapet sitt etter en

smell. Plutslig satt han der med 120000.- i gjeld og en bil han fikk 17000.-

(hadde ikke noe med lyktene å gjøre men det er jo greit å lære av andres feil

da .............)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, men her tar du feil. "Alle" har ikke det. :)

 

S6'n min har originale Xenonlys uten automatisk justering., heller ike med slik høydesjekk. Kun vanlig tre-trinns justering fra midtkonsollen. Slik er det på C4'ne med Xenon Type D1, som var første generasjons Xenon.

 

Er du så sikker på det? Jeg har flere ganger registrert at servoene har beveget seg når jeg slår på lyset med tenninga på. Går ikke helt ned og opp igjen, men virker som den justerer seg i hht. last etc.

 

Har også blitt fortalt at det skal sitte en kvikksølvbryter et sted under bak, men husker ikke hvem som sa det =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del hadde jeg nok heller satt in xenon i nælys framfor fjernlys. Da jeg ikke har linselys i fjernlys tror jeg at dette ville blitt vanskelig å bortforklare i en evt.lyskontroll.

Er helt ening i det som blir sakt med di vanlige reflektorene her, å montere xenon i di virker iverfall ettermontert og hvis politiet vet hva di skal se etter så stopper di deg sikkert. (føler jeg da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du så sikker på det? Jeg har flere ganger registrert at servoene har beveget seg når jeg slår på lyset med tenninga på. Går ikke helt ned og opp igjen, men virker som den justerer seg i hht. last etc.

 

Har også blitt fortalt at det skal sitte en kvikksølvbryter et sted under bak, men husker ikke hvem som sa det =)

 

Tja, vi har da manuellstyrt innvendig justering, tvilsomt at det i tillegg er en automatisk sak der også. Får vel lete i etka da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, vi har da manuellstyrt innvendig justering, tvilsomt at det i tillegg er en automatisk sak der også. Får vel lete i etka da ?

Hvis du først har automatisk justering, forsvinner nytten av en egen bryter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De originale xenon lyktene er merket med DCI eller noe, så dersom "onkel blå" har litt greie på det, så kan han bare se etter den merkingen.

 

(Ett lite tips dersom man blir stoppet og skal ta den "restart"-testen for å vise at lyktene går opp og ned, så er det jo bare å kjøre dem manuelt opp og ned med den manuelle lyktejusteringen, om man har dette :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har man en relativt ny bil og har ettermontert xenon så skal det vel litt til at man blir stoppa vel : klø : Så sant det er justert riktig å at man ikke blir tatt inn i en slik lyskontroll om høsten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Settene som Dybvik selger er godkjente,sakset i fra siden hans:

 

"Settet har blitt nøye gjennomgått og har passert den internasjonale standarden ISO9001 og i motsettning til mange andre sett på markedet har ballasten passert E-4 godkjenning."

 

ISO 9001 sier bare noe om kvalitetskontroll internt i firmaet som produserer produktene. http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_9001

 

Typegodkjenning er noe helt annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.