ET ditt og datt spml (Innpress, Golf 3)

Anbefalte innlegg

Hva er orginalt ET på Golf 3? ET 15?

Og vil det gå bra med ET 20 ? Bygger dette mer ut lissom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original ET er 45 på stålfelger, 38 eller 35 på alufelger (6x14). ET20 bygger mere ut, men jeg mener at det skal gå greit på en 7" eller 7.5" felg. De som har konkret erfaring kan sikkert komme med sine innspill også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er orginalt ET på Golf 3? ET 15?

Og vil det gå bra med ET 20 ? Bygger dette mer ut lissom?

Orginalt skal det være ET 35 hvis ikke jeg tar helt feil...

Edit: Per var litt før meg der : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi da et 20 bygge mere ut? JEg har nemmelig fått tilbud om 4 borbet a 7,5 * 16 felger til 1500,- Og det hadde vært fine vinterfælger....

EDIT : Det bygger mer ut =) Hvor mye? Dette skulle det vært en faq på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Ser at dette med innpress på felg går ofte igjen. Hadde vel vært greit om dette låg fast på forumet? Kan godt lage en "guide" på hvordan dette med innpress fungerer jeg (mener selv at jeg har kontroll på dette)

Noen som kan skaffe meg et bilde av tverrsnittet på en felg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Ser at dette med innpress på felg går ofte igjen. Hadde vel vært greit om dette låg fast på forumet? Kan godt lage en "guide" på hvordan dette med innpress fungerer jeg (mener selv at jeg har kontroll på dette)

Noen som kan skaffe meg et bilde av tverrsnittet på en felg?

Ligger jo både forklaring og bilde på Per sin link :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 30 og 205/50-15 funka ikke på min golf (når den var senka)... så om du har senket og skal shoppe nye felger så pass på å prøvemonter de før du betaler :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, 215-40-16 går bra nå da. Og min golf er virkelig MOL senka!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 20 er ikke lov, : vinke : Men tror det står i vognkortet ditt, orginal ET, og maks forandring er 15mm per aksling altså 7,5mm per hjul

Men jeg kjørte 7x17 ET 25 eller 20 med 205/40-17 og det tok litt borti bak hvertfall, og fremme når den ble senka 60 fremme, senking bak var 40.

Kjører nå med 8x18 og 9x18 ET35 og valsa hjulbuer i hytt og pine, så nå går det bra.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 20 er ikke lov, : vinke :

Mvh

7,5-16 ET 20 får du TÜV på på Golf III

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5-16 ET 20 får du TÜV på på Golf III

JA seff, glemte det,en får jo det meste med TUV godkjent, men ikke uten dette "magiske" papiret tenkte jeg.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er snakk om TUV papir på felger, noen som om det er muligt og få TUV på 8x17" til golf 4, Det er ET 35. fekk brev fra møller da eg hadde forespørsel om dette da dei sa, eg kunne ha 6.5x17(som eg trur dei meinte 7.5) men da med samme dekk dim som eg har(225/45/17)...

Er litt keen på og få det godkjent og skrevet i vognkort, da det står 14" der :P

Mvh Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er snakk om TUV papir på felger, noen som om det er muligt og få TUV på 8x17" til golf 4, Det er ET 35. fekk brev fra møller da eg hadde forespørsel om dette da dei sa, eg kunne ha 6.5x17(som eg trur dei meinte 7.5) men da med samme dekk dim som eg har(225/45/17)...

Er litt keen på og få det godkjent og skrevet i vognkort, da det står 14" der :P

Mvh Ivar

Så lenge du ikke overksrider ET (15mm) og rulleomkrets +/-5% er det bare å gå inn til biltilsynet å få det godkjent, men du bør ha en dokumentasjon på de nye felgene og dekk komb, evnt i fra en dekk forhandler der han går god for dimensjonene som er på bilen din. Også må du ha et visst antall mm med klaring til bærbru, styredeler, og demper.

Men visst du er utenfor ET og rulleomkrets må du kontakte felg leverandøren din for å se om de har TUV papirer til deg.

Og visst du tenkte på å forandre der som det står 14" i vognkortet og ikke bare få det som en tillegs skrift nede, så må importøren for bilen din, lage en typegokjenning på din bil, og DET pleier dem ikke å gjøre uten god grunn. og så koster det sikkert litt, uten at jeg vet noe om det sikkert.

Håper det ga litt svar.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.