klonk lyd ved girskifte fra første til andre gir

Anbefalte innlegg

har fått en svak klonk lyd fra girskifte fra første til andre gir etter jeg kjørte med en tungt lastet tilhenger, lden kom under kjøring med tilhengeren. ikke noen klonk ld ved andre girskifter...

 

 

hva kan det være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått en svak klonk lyd fra girskifte fra første til andre gir etter jeg kjørte med en tungt lastet tilhenger, lden kom under kjøring med tilhengeren. ikke noen klonk ld ved andre girskifter...

 

 

hva kan det være?

Er det en klonk, eller mere skraping? Skraping/raping er iaffal tegn på slitte synkronringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det er ikke skraping, er mere klonk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet hva det kan være?

 

sier klonk også hvis jeg slipper gassen brått på andre gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde "klonk" når jeg gira, gav på eller slapp gassen på min 44/C3 100Q. Det viste seg å være et par foringer som var så slitt at det klonka metall mot metall hver gang jeg slapp opp eller gav på.

 

Hvis du hører lyden også uten at du girer er det neppe girkassa. Se heller etter slitte foringer, motorfester, drivaksler o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er fra drivknuten(e)?

Er vel større forskjell fra første til andre enn mellom andre gir.. så kansje det er det lille som skal til for å lage KLUNK :)

 

Kommer det selv om du luuuuurer ut klutchen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle foringer er nye, men skal ta meg en tur under bilen i dag/ morgen. lyden kom etter kjøring med tung tilhenger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.