Tennplugg: Hva har skjedd her??

Anbefalte innlegg

Dette er da en tennplugg fra min kjære 77 Audi 80.

Begynte og fuske litt igår og til slutt stoppet den.

Da jeg prøvde og starte igjen stod motoren... :confused:

Tok av reg.reima og prøvde og dra rundt motoren men den stoppet på ett punkt!

Toppen kune dras rundt uten problem, så en kollega av meg mente at det kan være en ventil som er defekt... : bh :

 

Som dere ser ble sparebøssa lite fornøyd med dette... : bråk :

 

Skal demontere i efta og skjekke dette konkret!

plugg2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydlig at noe har kommet på avveie i den sylinderen. Får ikke deformert en plugg på den måten uten at den har vært i kontakt med noe.

Løft av ventildekselet å se om noen av ventilene står nede, altså ikke ligger ann mot kam eller pusher. Toppen må nok av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret:

To muttere eller skruer fra luftfilterboks feste.. Satt ikke noe godt, men har vært limt med Locktite og holdt LENGE!

Helt til nå....Flaut! : oops :

Topp2.JPG

stempel2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. ja der så det veldig fint ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

smilyen din i bakgrunnen på det første bildet ditt passa utrolig godt inn her gitt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det gjort store skader? Ser det er en del hakk rundt om men må stemplet byttes o.l?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikkert balla på seg med det ene & andre, men tenkte jeg sku prøve med en annen topp jeg har fra maken motor og prøve med stempelet slik det er, koster ikke stort og prøve! : vinke :

Skal parkeres til vinter'n og da holder det bare den går, så for jeg ev. rive ut motor senere,skal ha inn ei 5-trinns kasse også.

 

Har også en 1.8GTI motor med trimkam i,på hånda, så kanskje det blir det til slutt! : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.