Anbefalte innlegg

Har i lengre tid vært på utkikk etter felger til min 2001 Golf.

Har nå funnet det jeg er på jakt etter.. 10*18 OZ. Disse er lagd i magnesium, og er veldig sterke og lette.

Har da bare 3 spørsmål;

Hvilke dekk bør jeg gå for? 235.35.18...245.35.18...255.35.18 Skal ha lik dim. forran og bak da det er 10" forran også.

Hvor mye kan jeg valse ut skjermene? Har regnet meg frem til at felgen vil stikke 18 mm for langt ut forran. Bak er det ingen problem. Ser ut til å kunne la seg gjøre å valse såppas, men ??

Og vil fjærskåla på gewinde komme i konflikt med felg og dekk ved 7-8 cm senking?

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Har selv valset godt over 2 cm forran og bak og dette var ikke noe prob, men du må fjerne di festene som er øverst i hjulbuen som fester innerskjermen så disse ikke lager avstøpning i skjermen når du valser. Du ser festene når du skrur av innerskjermen. Bare kutt dem vekk.

Ellers ville jeg kanskje gått for 245 da jeg har 235 på 8,5" felg og det ble helt perfekt med tanke på felgkant osv.

Men blir kanskje kult med smalere dekk på brede felger då får du sånn typisk tusk look, og det er litt tøft synes jeg da.. og kanskje du slipper og valse så mye jo smalere dekk du har for dem blir jo ikke like brede som felgene da..

Jaja, blir sikkert bra uansett hva du gjør, lykke til.. Post noen bilder da... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert!!

Ser for meg at 245.35 blir det beste alternativet, og høres betryggende ut at jeg kan valse såppas, bør gå greit dette da : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i lengre tid vært på utkikk etter felger til min 2001 Golf.

Har nå funnet det jeg er på jakt etter.. 10*18 OZ. Disse er lagd i magnesium, og er veldig sterke og lette.

Har da bare 3 spørsmål;

Hvilke dekk bør jeg gå for? 235.35.18...245.35.18...255.35.18 Skal ha lik dim. forran og bak da det er 10" forran også.

Hvor mye kan jeg valse ut skjermene? Har regnet meg frem til at felgen vil stikke 18 mm for langt ut forran. Bak er det ingen problem. Ser ut til å kunne la seg gjøre å valse såppas, men ??

Og vil fjærskåla på gewinde komme i konflikt med felg og dekk ved 7-8 cm senking?

Takk

Hvordan ET er det på felgene? Kan hende dette butter både innover og utover hvis du skal ha gewinde (med litt kraftige fjærben foran).

10x18 foran på Golf 4 ja, det blir nok bra, men krever endel valsning for å si det mildt... 235/35 18 eller 255/30 dekk ville jeg gått for, førstnevnte blir nok superstrekt, sistnevnte kanskje litt breit, men lavere dersom det er viktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 5*130 boltsirkel med et 45 på to av felgene og et 55.

Tror nok jeg bør få montert gewinde før jeg kjøper spacer-adapter ja!

Vurderte 225.35.18, men det blir så syykt strekk, må finne en gylden middelvei. :P

Ser ut til at det blir 35 mm spacer forran på et 55, som da blir et 20..

Og 30 mm spacer bak på et 45, som da blir et 15

Vært utrolig flott om noen med erfaringer vet hvor mye jeg kan "presse" hjulet inn forran med riktig innpress!

Det blir da 10*18 et 20 forran som er caset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres for meg ganske villt ut. : cool : Bilder MÅ komme etterhvert! Kan tenke meg at steinsprut langs sida vil bli et lite problem...

Vel vel, med tanke på utseende ville jeg gått for 255/30 fra en dekkprodusent med en litt smal bane (Falken F4xx/Toyo Proxes?).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på steinsprut og ikke minst også sporing ville jeg prøvd å holde meg til så smale dekk som overhodet mulig. 225 blir nok i smaleste laget, men der bør vell være håp for 235? Tørr ikke tenke på hvor mye sporing du vil få med 245 eller 255 dekk selv om du får endel strekk i dekket :P

En litt annen ting er jo hvor pent det blir når du strekker forskjermen såpass som du må for å få plass til dette samtidig med skikkelig senk. Ikke alltid pent når skjermene blir valset så mye som en kanskje må gjør her, men har vell tro på at du får det bra til Frode : vinke :

Hva OZer hva det igjen du skulle ha på? Du sa det vell for en stund siden men har glemt det ut : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 5*130 boltsirkel med et 45 på to av felgene og et 55.

Tror nok jeg bør få montert gewinde før jeg kjøper spacer-adapter ja!

Vurderte 225.35.18, men det blir så syykt strekk, må finne en gylden middelvei. :P

Ser ut til at det blir 35 mm spacer forran på et 55, som da blir et 20..

Og 30 mm spacer bak på et 45, som da blir et 15

Vært utrolig flott om noen med erfaringer vet hvor mye jeg kan "presse" hjulet inn forran med riktig innpress!

Tror nok jeg hadde valgt en spacer foran som gjør at hjulet bygger mest mulig innover før det butter i fjærbena. 10x18 ET20 foran på Golf 4 er nok en større utfordring enn de fleste tror...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok jeg hadde valgt en spacer foran som gjør at hjulet bygger mest mulig innover før det butter i fjærbena. 10x18 ET20 foran på Golf 4 er nok en større utfordring enn de fleste tror...

Fort regnet vil 10 x 18 et 20 stikke ca 2,9 cm utenfor skjermen før valsing/bearbeiding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der MEN en må nok ned mot 20 og kanskje tom under dette for å få plass innover. Jeg hadde 8,5" og ET36 noe som bygger 2 mm mindre innover enn 10" og ET20 og dette tok såvidt borti innerskjerm ved full sving... Utover bygger 10" Et20 3,5 cm mer enn 8,5" ET36 så der må valses MYE, og igjen... jeg frykter at det ikke blir så veldig pent med så valsede skjermer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der MEN en må nok ned mot 20 og kanskje tom under dette for å få plass innover. Jeg hadde 8,5" og ET36 noe som bygger 2 mm mindre innover enn 10" og ET20 og dette tok såvidt borti innerskjerm ved full sving... Utover bygger 10" Et20 3,5 cm mer enn 8,5" ET36 så der må valses MYE, og igjen... jeg frykter at det ikke blir så veldig pent med så valsede skjermer...

Jeg ville heller hatt et forhjul som tok bittelitt tak i innerskjermen ved full sving (for da kjører man uansett kun i 10 km/t) enn å måtte dra ut forskjermene som et fuglebrett... ;)

Hadde selv 9,5x18 ET30 foran på Passat 3B og det krevde godt med valsning med påfølgende subbing, tilpasning av innerskjerm og påflekking av lakk på kanten pga subbing. 10x18 ET20 høres derfor ut som om det blir kulest for de som slipper å slite med det på egen bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei å hopp!

Husk det karer... dette får jeg uansett ikke godkjent, så dersom dette stikker utom skjermen, så bryr ikke det meg stort ;)

På einsern med 9*14 så stakk hjula 2-3 cm ut : smil :

Skal uansett space hjula forran kliss inntil fjærbeinet, så får jeg se hvor mye det må valses for å få hjula til å gå rundt... neida, bilen skal brukes, så det holder med 7-8 cm senk. I så måte er det jo positivt å senke mye da hjulet kommer lengre inn..

Dersom det blir helt for jæv... så får jeg handle nye 9" "baner", koster ikke mer enn 11200,- + mva pr felg så..

Oz vela II heter felgene, 2 delte. På grunn av Porsche innpresset, så er det ikke så mye kant på felgene faktisk!

Jeg har jo Oz vela i 17" som jeg nå skal legge vinterdekk på også :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt et forhjul som tok bittelitt tak i innerskjermen ved full sving (for da kjører man uansett kun i 10 km/t) enn å måtte dra ut forskjermene som et fuglebrett... ;)

Hadde selv 9,5x18 ET30 foran på Passat 3B og det krevde godt med valsning med påfølgende subbing, tilpasning av innerskjerm og påflekking av lakk på kanten pga subbing. 10x18 ET20 høres derfor ut som om det blir kulest for de som slipper å slite med det på egen bil...

Husker du hvor mye klaring du hadde inn til fjærbeinet da runar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanonbra!!!!

Legg merke til at han kjører et 30 forran med 9" felg da!!

Da 10" felgen er 2,54 cm bredere burde dette gå sant?

Dersom jeg da velger spacer som gir meg et 20 forran, så bygger den 2-3 mm lengre inn, og 22 mm lengre ut enn hva han har!

Men i tillegg ser jeg at han har 225.35 på 10" bak!! : eek :

Tror det blir 235.35 på meg nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanonbra!!!!

Legg merke til at han kjører et 30 forran med 9" felg da!!

Da 10" felgen er 2,54 cm bredere burde dette gå sant?

Dersom jeg da velger spacer som gir meg et 20 forran, så bygger den 2-3 mm lengre inn, og 22 mm lengre ut enn hva han har!

Men i tillegg ser jeg at han har 225.35 på 10" bak!! : eek :

Tror det blir 235.35 på meg nå

9" og ET30 blir identisk med 8,5" og ET36 innover, men bygger en hel del mer utover. Men ser en på de store bildene av den kvite så er den heller ikke senket særlig mye så da går det selvsagt greit, og 215 dekk hjelper også på :rolleye: Og som det står i annonsa "As this has been on a show car there are some extremely streeetched" : vinke :

Tviler ikke på at du får det til å få plass til 10" forran, spørsmålet er bare hvor pent det blir... Denne norske fireren med BBS LeMans (tror det er 9,5x18 forran og bak) har ganske mye valsede skjermer og jeg er IKKE overbevist om hvor pent jeg synes det er, i mine øyne er det mye penere med org skjermer som på den kvite ;)

751798-bilde6-cimg0736.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du hvor mye klaring du hadde inn til fjærbeinet da runar?

Tror det var grei klaring til fjærbenet med 9,5x18 ET30, jeg vil tippe i underkant av 1 cm. Dvs hvis dette ca kan overføres til Golf 4, så ville nok 10x18 ET30 bygge max innover. Men dette bør nok prøves i tillegg, kan være endel forskjell på type fjærben...

Ellers så tror jeg det kan bli skikkelig kult med 10x18 på Golfen, bare litt usikker på hvor mye det stikker utenfor. 1 cm kan være greit hvis dekket smyger seg innunder skjermen, 2 cm synes jeg blir for dumt, da ser det ut som hjula og bilen lever hvert sitt liv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.