Anbefalte innlegg

Jeg har en 94 mod audi 80 stv jeg skulle hatt ut dørpanelene baki for montering av stereo, men før jeg river istykker noe, kan noen fortelle meg hvordan de er festa?

Om det bare er å dra dem rett ut, om de skal oppover, nedover?

Jeg har skrudd ut to skruer på hver side.

Mvh Pål Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak må du vel skru ut en stjerneskrue oppe i øvre hjørne av dørtrekker, ta av evnt vindussveiv, løsne dørhåndtaket ( plastdekselene som du bruker til å lukke døren med, altså ikke døråpneren/hendelen. Bak denne sitter det to stjerneskruer som også må løsnes.

Om ikke jeg har glemt noe nå da, skal det bare være å dra trekket opp.. Pass på å dra det oppover da det sitter i spor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, da skal jeg prøve å ikke ødelegge noe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant skruen bak døråpneren, men det var verre med vindussveiva.

Noen som har noen formening om hvordan den skal av. Har vridd på den klaffen som stikker ut litt i håp om at sveiva løsna da, men den sitter fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra av (rett ut) den "knotten" som du holder på når du sveiver ruten opp/ned. Ta et flatskrujern og dytt/vipp det andre plastdekselet (det som ligger på resten av "sveiven") bakover, da skal det dukke fram en stjerneskru under der. Skru ut denne.

Skal også være en skru på håndtaket som man åpner døren med. Dra "ut" håndtaket slik du gjør når du åpner døren, og holde denne i "åpen posisjon", da skal du se en skru innimellom der (stjerne), skru ut denne, trekk så hele biten litt framover og ut, huk deretter av wireren til døråpneren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, skal nå endelig få inn komponent sett, så diskanten slipper å bli stoppet totalt av setet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å bruke hverken skrutrekker eller å ta av knotten.. Sett sveiva oppover sånn at knotten står opp mot vinduet, så presser du plastdekselet inn rett ved knotten og skyv nedover ( av håndtaket.. ) Har desverre ingen bilder nå , men håper forklaringen var ok.. Du trenger altså kun å presse+skyve så får du den av og da sitter sveiva med en stor stjerneskrue

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det du sier her Knut-Richard, men jeg er vant til å gjøre på det andre måten, like enkle begge to ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det du sier her Knut-Richard, men jeg er vant til å gjøre på det andre måten, like enkle begge to ;)

Ja, vi har nok forskjellige fremgangsmåter alle mann ;) .. Jeg trodde bare det var litt vrient å få av knotten, da med fare for å ødelegge noe, men det går kanskje greit det også da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt noen problem med å få av knotten jeg. Det jeg har gjort er å ha dratt knotten rett ut.

Er kanskje litt større fare for å knekke ett av "klipsene" som holder dette hvis det gjøres på den måten jeg har beskrevet, i forhold til din metode, selv om jeg har vært heldig å berget alle "klipsene".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig har jeg etter mye nøling og andre utsettelser fått gjort det, og det var overraskende lett.

Til de som evt skulle lure på det samme en annen gang, her er en detaljert fremgangsmåte:

Det er 7 skruer i alt som må skrues ut. Evt 6 om du ikke har vindusveiv.

Dette er :

*en på hver side av panelet (2 stk tilsammen)

*en under døråpneren (dra ut hendelen, og finn en skrue bak der)

Hendelen kan da draes litt frem, og så ut, for å hekte av vaieren

*en under dørhåndtaket under døråpneren, dra ut dekslet, og finn to skruer til bak der (3 tilsammen)

Den siste skruen er den som holder evt vindusveiv på.

Her er det to andre fremgangsmåter, men jeg satte en skrutrekker inn i knekken mellom armen og knotten, og lirket ned dekslet over armen. Dvs at jeg ikke behøvde ta av knotten. Da kom skruen til veiva til syne.

En liten sak her, min veiv satt noe jævlig godt fast, men med litt bryting og krangling fikk jeg den ut. Selv var jeg usikker på om den plastforinga mellom dørpanelet og veiva virket som en låsemekanisme, men det er feil. Det er ingen vits å vri på den foringa.

Håper noen kan få nytte av denne vesle guiden en gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig har jeg etter mye nøling og andre utsettelser fått gjort det, og det var overraskende lett.

Til de som evt skulle lure på det samme en annen gang, her er en detaljert fremgangsmåte:

Det er 7 skruer i alt som må skrues ut. Evt 6 om du ikke har vindusveiv.

Dette er :

*en på hver side av panelet (2 stk tilsammen)

*en under døråpneren (dra ut hendelen, og finn en skrue bak der)

Hendelen kan da draes litt frem, og så ut, for å hekte av vaieren

*en under dørhåndtaket under døråpneren, dra ut dekslet, og finn to skruer til bak der (3 tilsammen)

Den siste skruen er den som holder evt vindusveiv på.

Her er det to andre fremgangsmåter, men jeg satte en skrutrekker inn i knekken mellom armen og knotten, og lirket ned dekslet over armen. Dvs at jeg ikke behøvde ta av knotten. Da kom skruen til veiva til syne.

En liten sak her, min veiv satt noe jævlig godt fast, men med litt bryting og krangling fikk jeg den ut. Selv var jeg usikker på om den plastforinga mellom dørpanelet og veiva virket som en låsemekanisme, men det er feil. Det er ingen vits å vri på den foringa.

Håper noen kan få nytte av denne vesle guiden en gang :)

Setter igang denne tråden igjen jeg..

Sliter litt med framdørene i min S2, bakdørene var lett, men er det like mange skruer framme?

Finner fire skruer, og er litt usikker på hvor resten er, er liksom ingenting som tilsier at jeg kan dra av noe deksel på fremdørene... Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peiling på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.