Nye felger bestilt til Golf3`n min

Anbefalte innlegg

hei , no venta eg i spenning. får felgene mine om 1 uke ca.

 

TSW KYALAMI 8x17 ET 35 til min golf 3 vr6 -92 mod.

håper det blir bra ;)

 

ka dokke trur

tsw kyalami.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel bra det skulle jeg tro. Hva kom felgene på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er pene hjul! Blir helt sikkert fornøyd med disse!

Har en kompis med 3er Vr6 som har bestillt disse også.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca. 6000 kom felgene på totalt med rabatten min;)

så kommer dekk i tillegg...

 

ka str bestillte han kompisen din da ? og kor masse er golfen senka?

min e senka ca 60mm ,)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme dim som du, med 214.40 dekk, den er det justerbart på, tror den er droppa rundt 90 mm forran og 70 mm bak ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

214 DEKK?? HEHE MORSOMT:p va vel en skriveleif det , 215-40/17 ja , satsa på det eg og. 205 som mange sir blir såååå jævla strekt.

 

menne, VET du kor masse han evt har valsa? om han har skjært nokke i innerskjer elller kanten på hjulbuen??

 

kjekt å vite før eg setteer igjang.

 

OG ta bilde med EN gang han får dem på da !! vil så gjerne se dem på , skal ikke ha mine på før til sommern skjønner du, men er utolmodig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg har disse i 20" på en (dette er å banne i kjærka) BMW 3 serie touring. han har oxo lakkert senteret i sort blank. Sykt rått ! anbefales !

et tips er kanskje å lakkere senteret i bilens farge ?

 

mvh Pettersson

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca. 6000 kom felgene på totalt med rabatten min;)

så kommer dekk i tillegg...

 

HVor kjøpte du? Hva slags felgbredde tok du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

satsa på det eg og. 205 som mange sir blir såååå jævla strekt.

strek er nice.. tenk deg Arild Dyrkorn da, han kjører med 195/40-70 på 8x17 felger;) så det går nok veldig bra:)

 

fine felger btw..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda er nok kver sin smak ang strekt ikke strekt, men personlig lika eg ikkje strekte dekk, så det blir nok 215 og litt meir sporing ved kjøring, hehe.

 

bestilte 8" bredde på felgen du som lurte på det..dekk har eg ikkje bestilt enda

 

hmm lakke senter ja, kan hende det blir bra, ikkje dumt. får leike meg i photoshop litt først ,)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og christian kjøpte gjennom norsk felgimport , en lokal forhandler for dem her som eg har får rabatt hos ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NOKKEN SOM VEIT???

om eg skal ha godkjent felgene med dekk i vognkortet , ka biltilsynet skal ha for dette? kommer ikke på tale å betale nokkke for at ho prippne frøken dama bak skranken skal taste inn 215-40-17dekk og 8x17 felger nederst på vognkortet, tar henne nesten 15sekund. nesten.....

 

iforhold til standard dekk dim så er mine nye 215 4,8 % over , og det er innenfor lovlige 5 % , så det er greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda er nok kver sin smak ang strekt ikke strekt, men personlig lika eg ikkje strekte dekk, så det blir nok 215 og litt meir sporing ved kjøring, hehe.

 

bestilte 8" bredde på felgen du som lurte på det..dekk har eg ikkje bestilt enda

 

hmm lakke senter ja, kan hende det blir bra, ikkje dumt. får leike meg i photoshop litt først ,)

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen:

 

1) 205/40 17 er IKKE spesielt strekt på 8x17!

2) 215/40 17 er for stort på Golf 3!

 

Felgdoktor'n R : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm , får teste et 205 dekk ¨på felg da og sjå. hehe

 

men ka dokke tror da folkens , bør eg gå for lakkert senterdeksel eller keep it original,) ? legge ved etpar bilde som sammenligning

tsw kyalami lakkert senter.jpeg

tsw kyalami.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville gått for orginal da jeg synes det var klart penest : smil :

også er jeg enig med Runar gå for 205/40-17 dekk tror det blir penest på 8"x17" og du slipper subbing lettre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok ,da hører eg nok sikkert på dere ja, får bare finne meg et dekk som bygger godt ut, hørt at bla Toyo skal vere et dekk som fyller 8x17 godt ut, for eg vil ikkje ha den kanten av felgen stikkende langt utom dekket, skal vere jevnt.

beskytter litt og...

 

PS! er ingen som har bilde av en 8x17 felg med 205 dekk på da ???

lyst å se ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA va felgane i hus, faen dem va feite da ....hmm lovende.

 

ka dekk folkens annbefale ?? skal ha 205-40/17 har det blitt bestemt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

ka dekk folkens annbefale ?? skal ha 205-40/17 har det blitt bestemt ;)

 

Fete felger ja, har lyst på dem selv!

 

Jeg har Avon dekk fremme og BFGoodrich bak på min Golf. 215/40 17 på 8" et35 (mener jeg det er).

 

Avon er sånn noenlunde pent om du liker rette dekksider. BFG er en del mer strekk på. Kan skaffe bilder hvis det er av interesse.....

 

Har 60/40 senk. Lite subbing. Har bare lagt opp litt av den skjerm-kanten bak.

 

Hvorfor 205? Like lovlig med 215......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fete felger ja, har lyst på dem selv!

 

Jeg har Avon dekk fremme og BFGoodrich bak på min Golf. 215/40 17 på 8" et35 (mener jeg det er).

 

Avon er sånn noenlunde pent om du liker rette dekksider. BFG er en del mer strekk på. Kan skaffe bilder hvis det er av interesse.....

 

Har 60/40 senk. Lite subbing. Har bare lagt opp litt av den skjerm-kanten bak.

 

Hvorfor 205? Like lovlig med 215......

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen og igjen...

 

1) 205/40 17 er IKKE spesielt strekt på 8x17!

2) 215/40 17 er for stort på Golf 3!

 

Hvorfor få bilen høyere pga høyere dekkprofil og mer subbing hvis man ikke må? 1 cm bredere dekk på samme felg blir ikke noe kulere for andre enn de som leser på dekksiden og vil det skal stå så høyt tall som mulig der... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men ka dokke tror da folkens , bør eg gå for lakkert senterdeksel eller keep it original,) ? legge ved etpar bilde som sammenligning

 

sånn var det nok han mente. ikke med lakkert senterkopp. det ser jo bare snålt ut.

felg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT her kanskje men har man lov til å sette f.eks 7,5 forran og 10 bak? Kunne tenkt meg bredere felger bak enn forrann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal slite litt for å få det godkjent uten TÜV, har prøvd selv. Men tror de godkjenner det hvis du får med papirer til akkurat din bil med en sånn felgkombinasjon. I "gamle dager" var det veldig pop med 9x16 bak og 7,5x16 foran, selv har jeg bare hatt 9x16 foran og bak, men brodern hadde smal foran på en golf III, og det mener jeg ble godkjent (med TÜV)

Bare biler med forskjell standar som blir godkjent sa de på biltilsynet den gangen uten papirer, f.eks opel speedster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du har nok rett. Nei får se om det blir en ulovlig utgave alike vel ;) Men det jeg ikke skjønner er at i mitt vognkort så er standar felg 15"... trodde det iverfall skulle være 16" :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja såg litt meir normal ut den lakkerte felgen der , ehehehehe , stupid me

men men, skal ikke lakke dem uansett... finere som dem e

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja såg litt meir normal ut den lakkerte felgen der , ehehehehe , stupid me

men men, skal ikke lakke dem uansett... finere som dem e

Hvordan er det å lakkere felger da? holder det? Føler at felger er mer utsatt for påkjenninger enn lakk på bilen.. har mulig feil men men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.