Skal man bruke diffsperrer på banekjøring på typ85?  

25 stemmer

  1. 1. Skal man bruke diffsperrer på banekjøring på typ85?

    • Begge skal alltid vere på
    • ingen skal vere på
    • På men kun på glatt underlag
    • Sperr?? Det har vi ikke sett...


Anbefalte innlegg

Skal man på banekjøring bruke sperrer på quattro? Skal man ha inne 1 eller 2 sperrer eller aldri bruke dette pga den ekstra påkjenningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal man ligge breit så er det jo et must.. ellers så spoler den jo bare på forhjula (min 200 ihvertfall)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ingen problemer med å få min bredt uten sperre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så har du torsen diff da ditt grytelokk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det 5 sekund etter jeg skrev det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så har du torsen diff da ditt grytelokk

Grytelokk- satan så bra uttrykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe..

Men håper ikke du tok deg nær av det ? : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde det vert en annen plass enn her så skulle du fått en tilbake. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke være så gunstig å kjøre med låst bakdiff på asfaltbane??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig ugunstig med låst bakdiff på bane, under nedbremsing og ved feks svingene etter slakteren kan man få noen veldig brede tilbud, dersom man da ikke er god til å ratte, eller har nok hester til å holde disse slæddene kan man risikere å dra ut av banen fordi man vil få kontra på kontra med låst bakdiff. På snø eller regn derimot så burde de være på :)

 

På din typ 85 ville jeg ha sperra senterdiffen for å unngå at den spinner så mye foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig ugunstig med låst bakdiff på bane, under nedbremsing og ved feks svingene etter slakteren kan man få noen veldig brede tilbud, dersom man da ikke er god til å ratte, eller har nok hester til å holde disse slæddene kan man risikere å dra ut av banen fordi man vil få kontra på kontra med låst bakdiff. På snø eller regn derimot så burde de være på :)

 

På din typ 85 ville jeg ha sperra senterdiffen for å unngå at den spinner så mye foran

 

Høres iaffal vondt ut å være drivverk om man bedriver svingkjøring med låst bakdiff, uten å legge den bredt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjør det forsåvidt med låst midtdiff også : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjør det forsåvidt med låst midtdiff også : rolleyes

Hvorfor det..? Massevis av firehjulstrekkere som har det da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det som skjedde når vi kjørte uten....

IMG_0715.JPG

IMG_0716.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

off så vondt ut.. vet dette er litt offtopic men hvordan fungerer denne torsendiffen

 

mvh magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en historie til bildene? Hvis dette skjedde uten sperrer, hva ryker med di inne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Gatebil var vi klar for sesongavslutning og hadde tenkt at vi ikkje skulle gi oss før noko tok "fyr" :) . Vi hatt utført eit heat og hadde persa med 170 på langsletta før ned bremsing. Holdt litt igjen pga av nytt bremseoppsett og måtte finne feelingen på dette før vi trådde til for fullt. Var inne i depoet og sjekka diverse, kunne konstatere at 1,4bar på S4 turbo no var det vi klarte og at det allered var begynnt å leke olje frå turboen. Tenkte; "jaja ikkje lenge før den ryke".

 

I det andre heatet var vi på langsletta komen opp i ca 130km og PANG. Fire låste hjul, kunne ikkje clutche ut, eller styre. Frykta at dette kom til å gå på taket når vi traff curves'n. Vi stoppa til alt hell ca 15m før svingen i enden av langsletta. Det er dei 4 svartaste spora på bildet.

 

Kunne relativt fort konstatere at girkassen hadde tatt helg og vi kunne gjere det samme. Klokka var no 1300 på fredagen. GØY.

 

Hadde også kjøpt nye slicks til helga.... sjå bilde

 

Så tenk litt på dette småtassar når dykk er ute og tøffe dykk for fjortisane, det kan gå galt....

slitte slicks.JPG

IMG_0726.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj oj, det så vondt ut, hvilken bil var dette? Hadde selv pers på 180+ med s4`n på langsletta, kunne nok klart mer men jeg er ikke så fan av sen nedbremsing på gatebil grunnet mange biler osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaah så den sto på henger der og gleda meg til å kjøre mot den på bane, men det var derfor den ikke kjørte ja. :P

 

Hva er gjort med den? aan motor+chip?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaah så den sto på henger der og gleda meg til å kjøre mot den på bane, men det var derfor den ikke kjørte ja. :P

 

Hva er gjort med den? aan motor+chip?

 

 

Hva mener du, den er vel original....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er gjort med den hvite bilen på bilde som knakk girkassa? Regner med at den ikke er orginal. Sitter det en aan motor (s4/s6) i den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor det..? Massevis av firehjulstrekkere som har det da :)

 

jasså.. nevn noen da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva midtdiff angår, så lugger det forholdsvis bra i drivverket når man svinger! Er nok ikke helt gunstig uten at det er litt "løst" føre. Har prøvd å legge fullt over på asfalt med midtdiffen låst, og da er det som om man skulle tro at bremsene ligger på...

 

Men på en annen side, så vet jeg at Jonus kjører med begge sperrene på når han kjører på bane. Og det har jo ikke røket ennå (men da skal det jo legges til at han har nok effekt til å spinne løs også da...).

 

Men hva er det egentlig som gjør at drivverket lugger når man legger over? Jeg ser ikke noe annet enn at det bare er hjulene som har lik rullehastighet både på innsiden og utsiden, som da vil gjøre at det ytterste hjulet vil "bremse", siden det går like mange ganger rundt som det innerste hjulet, men på en strekning som er dobbelt så lang.

 

Mulig det er flere faktorer inne i bildet her, men det er jo ikke noen direkte motstand i diffen, selv om den er låst, slik at det er 100% sperre. Tannhjulene i kassa og diffen går jo like lett rundt uansett, gjør de ikke?

 

Hyggelig hvis noen har noen opplysende inspill om dette her! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.