Agder: Skal vi legge ned lokallaget?

Anbefalte innlegg

***Fint om kun medlemmer i Agder Lokallag svarer på dette innlegget***

En del ting har irritert meg i det siste med lokallaget og jeg føler nå for å få det ut blandt resten av dere for litt gjennomtenking. Vi er pr i dag ca 180 medlemmer i Agder Lokallag. Vi strekker oss fra Gjerstad i Øst til Flekkefjord i vest og til og med til Hovden i Nord. En hel gjeng med folk som stort sett ikke ser noe til hverandre. Ikke så rart kansje med tanke på at det er 25 Mil fra øst til vest eller fra sør til nord. Det som forundrer meg er at vi på lokallagstreffene stort sett aldri er flere enn 10 stk som møter opp. Grunnen til dette er etter hva jeg hører at det skjer for lite på lokallagstreffene... Ikke alle som er like giret på å prate bil over en kaffekopp i Grimstad eller i Høvåg. Og det er jo til en viss grad forståelig. Men når vi arrangerer f.eks et Go-kart treff på Evje (Midt i regionen vår) så skulle man jo tro at vi klarte å lure ut en sørlending eller to for litt samvær... Nope! Jeg husker ikke akkurat hvor mange vi var der, men jeg tør å påstå at det var rundt 20 stk der. Ca 8 av disse var ikke medlemmer, men personer som ble med medlemmer (flott! ta de med neste gang, Flotte folk!). Problemet er jo at det var stort sett ikke noen flere på det treffet enn det pleier å være på et vanlig treff i Grimstad. Treffet var planlagt i god tid og for de som ville og som ikke tilfeldigvis var på ferie med familien eller tilfeldigvis jobba på en lørdag (jo noen jobber da og, og sånn kommer det til å være). Samme opplegget var det med treffet på Hove i slutten av August. Minimalt med folk fra lokallaget som stilte. Flaut syntes jeg...

Regner med at de fleste i lokallaget som kjenner meg skjønner at jeg ikke vil legge ned lokallaget (men det fikk dere i alle fall til å lese innlegget mitt), men det eneste jeg hører for tida er at treffene er kjedelige og at de er så langt vekke... Jeg har ikke hørt noen konkrete forslag til treff i Mandal, Lista, Flekkefjord, Evje, Risør osv... Ikke en eneste gang på forumet har jeg lest "Hey gutter (og jenter)! Kom til Mandal til Onsdag så tar vi treffet der!". Medlemmer i lokallaget må alle sammen komme med forslag til hva vi kan gjøre og hvor vi kan møtes... ellers sitter vi på MC'en i Grimstad og prater om råder og lagre...

Et annet segment av klubben ønsker treff som er mer gatebilaktige.. Personlig klarer jeg meg med de gatebiltreffene som gatebil arrangerer, men jeg har ikke noe imot å være med på noe slikt om det er det som skal til for å aktivisere gjengen. Regner da med at de som ønsker dette ruller opp ermene for å dra i gang noe slikt.

Vi var en god gjeng som dro igang et treff i sensommer. Og selv om det var en del arbeid tror jeg at vi som var med å arrangerte sitter igjen med medsmak etter det. Jeg er gjerne med på å arrangere noe igjen, men jeg håper ikke at alle dere andre tror at jeg kommer til å gjøre dette for at DERE skal få et treff å komme på uten at dere bidrar selv. Sikkert mange som kommer til å føle se fornærmet nå. BRA! Sikker noen som mener jeg er en tufs, både før og nå. BRA! Men tenk litt igjennom hva dere sier neste gang dere finner ut at dere skal syte over at det skjer så lite i lokallaget. Sitter du der hjemme nå og vet at du ikke har bidratt til lokallaget (om enn så bare med ditt nærvær) så har du absolutt ingenting å komme med.

Vet ikke om dette klarer å skape rette diskusjonen, men jeg har i alle fall gitt ballen til de av dere som vil komme med kritikk. Konstruktiv eller kritisk. Alt hjelper. Bare slutt å pip uten å gjøre noe med det. Ta gjerne dette opp med meg verbalt om på neste lokallagstreff (glattkjøring 08.10.2005 kl 1200) så skal jeg til og med forsvare det jeg har sagt. Men ikke forvent at jeg sensurerer på samme snille måte som jeg gjør her på foumet.

Til sist vil jeg bare informere om at jeg ikke sleivsparker i rettningen av folk som ikke kan komme på lokallagstreffene fordi de jobber. Jobb går som oftest forran fridtid og det respekterer jeg fullt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enig med Tommy i dette innleget. Har selv vært medlem i klubben i 3 år. I over to år har jeg sittet i styret til lokallaget. I siste så har det skjedd en del ting som jeg har begynt å legge merke til og som har begynt å irritere meg enormt. Føler stadig at det er en del av oss som gjør masse for klubben men får stadig en del motsand fra de andre, mens andre som ikke gjør noe får ære for andres arbeid. Dette har ført til at jeg har tenkt nøye på mitt posisjon i klubben. Har derfor bestemt meg for at det kommer til å skje en stor forandring.

Vi er et lokallag med store muligheter og stor antall medlemmer. Derfor synes jeg at det er ganske utrolig at vi trekker så få folk til våre lokallags møter. Det må gjøres noen drastiske forandringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som kontakt for alle lokallagene føler jeg at dette på en litt "sær måte" angår meg også. Kommer ned på lokallagsmøtet deres, så kan vi jo ta en prat om dette!? Har jo litt oversikt over hvordan det foregår andre steder i landet osv.

Dette er i utgangspunktet en positiv diskusjon, men har kanskje blitt vinklet litt negativt. Er sikkert flere andre som er i deres situasjon, og som ønsker endringer av enkelte/flere ting. Er kjempeflott at noen tar dette opp, men håper dere ikke "gir opp". (Noe jeg selvfølgelig vet at dere ikke gjør! ;))

Husk også at det er mange forskjellige mennesker i klubben, og nesten like mange grunner til at folk blir medlemmer. Noen ønsker å engasjere seg, andre kan ikke osv. Dette må vi som den "harde kjerne" akseptere. Vi har totalt i klubben rundet 3700 medlemmer (kanskje 3800 denne uken..), noe som er ny rekord for oss i VACN. Svært mange av disse er medlemmer i det "skjulte", som er medlem i klubben nettopp for å nyte godt av en eller flere av fordelene vi har ved å være medlem klubben. Noen ønsker rabatter, andre bladet Bil, og noen ønsker å delta i felleskapet som oppstår på lokallagsmøter. Jeg syntes det er viktig at det blir lagt til rette for hva medlemmene lokalt ønsker, dvs hva dere selv ønsker å gjøre. Hvis dere er en gjeng som har det hyggelig sammen på møter og finner på aktiviter sammen så må jo dette i utgangspunktet være positivt?

Det er veldig bra at dere ønsker å inkludere flere av medlemmene deres til å bli aktive i lokallaget deres, men husk at av de 180 så er det sikkert endel som ikke ønsker eller har mulighet til å delta på disse aktivitetene, men som likevel føler at det er verdt å betale 350 kroner for å være medlem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjetil: Kult at du tar deg turen. Du er som vanlig hjertelig velkommen!!!

Å legge ned lokallaget er jo ikke aktuellt. Det var mest noe jeg skrev for å få folk til å lese dette (kan se ut som det virket).

Jeg er helt enig i at det er nok sikkert mange som er meldem av klubben pga fordelene, og det er i grunnen greit. De jeg ønsker å nå fram til er de 10-20 som klager over at det ikke skjer noe, men som ikke gjør noe.

Tipper vi pr i dag har rundt 10% av medlemmene i lokallaget som aktive medlemmer (med det mener jeg medlemmer som vi treffer minst en gang i halvåret). Det vil si at det er under 18 av 180 som vi ser noe til.. DET tror jeg er litt i underkant. For min del kan vi godt holde på som vi gjør, men det er de som mener det er feil eller som synes det er kjedelig som jeg virkelig vil høre ifra.

Jeg er heldig å bor i Kristiansand (sentralt i fylkene). Jeg personlig har ikke noe imot å stikke til Mandal, Lista, Evje eller Flekkefjord et par ganger i løpet av året. Men det krever jo at de som bor på de respektive stedene gjør bittelitt for å dra oss med dit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hva skal man si?

Dette er et tema vi har hatt oppe flere ganger fordi ikke alle er fornøyde med det vi gjør.

Vi har tidligere kontaktet alle registrerte medlemmer pr. e-post ang. det å arrangere lokallagsmøte/treff andre steder.

På den siste henvendelsen kom det IKKE 1 SVAR...

Når det er sagt så har vi vel allerede gjort noe for å forbedre oss, vi flytter møtene fra Høvåg til Kristiansand og får håpe at det hjelper noe.

Som Tommy sier, kom gjerne med forslag...vi som sitter i styret skal gjøre vårt for at lokallaget skal leve videre i beste velgående...det ønsker vi alle sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne "harde kjærnen" er vel ikke dem som henger her på aderbiten av forumet vel? :S

Selv så har jeg ikke deltatt på noen møter enda da de fleste har kresjet med noe og jeg har vært i en hektisk periode med skole, flytting o.l.

Og greit nok at det er 180 medlemmer her lokalt, men det hjelper da ikke stort da de er så spredt. Det hjelper heller ikke stort da mesteparten av kommunikasjonen går her på forumet, plus en terminliste på nett.

Grunnen til at jeg fant veien hit er fordi jeg er et forummenneske og bruker de ressursene som er der når jeg lurer på noe...

Jeg kjenner heller ikke til hvordan det står til med økonomien til hver lokallag, men en tanke kunne vært å sendt en "reminder" til hver kunde i posten til dem som er med i lokalaget der det står litt om våre ønsker for lager, forteller litt om det fine forumet vi har her osv....

For dem som kun leser treffpunkt og Bil vil kanskje ikke tenke stort over hva nettet byr på...

Anyway, jeg skal på utforkjøringsbanen i Froland og jeg gleder meg =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, synes det er litt snakk om avstander og at "folket" er spredt rundt.

Tja, vi er da passert 100 medlemmer her oppe i Finnmark og vi er også "litt" spredt rundt. Bare en 50 mil for de som er lengst unna :)

Nå sporet jeg litt av da, men måtte bare få sakt det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med avstandene har blitt omdiskutert siden vi startet lokal-laget. På møtene vi hadde før vi startet opp ble det bla diskutert hvliket område vi skulle dekke. Valget falt på begge agder fylkene, og vi var vel´ klar over at det ville bli vanskelig og tilfredstille alle.

Jeg skjønner godt at det ikke er så lett for alle fra ene eller andre enden av fylket og ta turen til et møte på midten. Det er tross alt noen timer kjøre-tur t/r for dem. Men så er det jo heller ikke noe i veien for at ildsjeler kan starte opp f.eks mandal lokal-lag og arrangere egne møter der!

Da kunne vi ømdøpt Agder lokal-lag til noe annet, f.eks Arendal&Kristiansand lokal-lag. Så kunne vi ved anledninger gått sammen om felles aktiviter.

På denne måten ville kanskje flere blitt fornøyd i.o.m at de ville ha et lokal-lag litt mere i nærheten.

Men i utg.pkt er jo disse (månedlige) møtene der for at folk skal kunne treffes, se på biler, prate og ha det sosialt. At noen syntes det er kjedelig kan jeg forstå, vi har jo ikke alle samme interesser! Men Det er ihvertfall lagt opp til at folk har muligheten!

Hva hver enkelt gjør ut av det er jo litt opp til en selv også, og som Tommy er inne på så kan ikke medlemmene forvente og få alt på et sølvfat!

Vi er et åpent styre, og motagelige for innspill til tema,aktiviteter etc.. Her er bare og fyre løs!

Jeg har selv sittet i styret siden vi startet opp, og syntes vi har fått det greit til. Jeg er ikke den mest aktive på møter desverre, men det har mere sammenheng med jobb samt en hektisk tid hjemme med bygging etc...

Etter det jeg har hørt fra andre som har dratt igang lokal-lag, så opplever mange det samme som beskirves av tommy.

-En gjeng ildsjeler drar igang et lag.

-Etter at ordet er spredd og folk blir klar over lokal-laget kommer klagene.

-Styret og ildsjelene prøver og tilrettelegge og forandre.

-Fremdeles klager.

-OSV.

Før en begynner og klage, bør en kanskje stille seg selv et spørsmål! Har jeg gjort noe innsats for laget??

VACN Agder kommer ikke til og bli lagt ned! Kanskje endret.

Men om vi så bare er en gjeng på 10! vel så er vi det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ble jeg medlem for å benytte forum sidene, men kommer sikkert til å dukke opp på lokallags treff hvis det er noe jeg har lyst til og att det samtidig passer, glattkjøring/isbane og banetreff er ting jeg kunne tenke meg å bli med på. Jeg hadde også himla lyst til å være med på treffet på seinsommeren men det passet ikke.

Fortsett arbeidet med lokallaget dere gjør en god jobb!

Håper å treffe folk i ss til lørdag, kanskje prøve å samle lokallaget litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heihei:) jeg er bare glad jeg:)

Neida, å få folk som ikke er fornøyde til å si det her er like vanskelig som å snekre uten hammer/pisse i motvind v. storm styrke osv. (Bare Carl Ivar som gjør i sånt her tillands;))Tror problemet der rett og slett ligger i fordommer og "redd for å bli mislikt" kategorien, ingen er tøffe nok av klagerne... Jeg liker klagere og fornøyde folk, netopp fordi jeg selv er glad og fornøyd med ting, og ikke så "storkrevende"...

Litt særheter rundt, er det alltid. Vi er jo nordmenn, feige og rare:D Men er det noe folk ikke liker vedr. andre, eller ting som gjøres "feil", kan dette fint sendes til en i styret anonymt, pr. brev....

Ikke vits å være sure..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.