Anbefalte innlegg

har kjøpt meg utstyr og prøver og koble meg til men programmet finner ikke OBD II greia. det er usb jeg bruker. er det noen som har noen forslag på hva det kan være. jeg er helt blank på sånne ting. er det noen innstillinger eller hva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du husket å ha kabelen i USB-inngangen når du installerte programmet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men er det noe som skal lyse på denna greia eller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men er det noe som skal lyse på denna greia eller.

 

Den skal lyse i det du plugger den til bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel samme hvem usb port den står i. den lyser når jeg setter den i bilen. men jeg skal vel ikke sette den i bilen når jeg legger det inn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du installerte det programmet, og åpnet det så må du jo teste at den finner kabelen.. har du da satt den til riktig port..?

 

Prøv å følg det som står på denne linken;

http://stores.ebay.com/alpha-bid/USB-Vag-Com-Cable.html

 

 

problemet er at jeg ikke finner kabelen når jeg åpner programmet.

hva er det som kan være feil da a. det burde vel egentlig å fungere nå. noen forslag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og grunnen til at du ikke finner kabelen er fordi du mest sannsynlig ikke har gått på options på vag-com og satt hvilken port vag-com kabelen står i. I mitt tilfelle (har USB kabelen) sto den innstilt på com 1 og måtte sette den til com 4 for at den skulle finne kabelen der jeg hadde plugget den inn i pc-en.. Hver plugg (usb o.l.) har en com port henvisning.. Men visst du følger bruksanvisningen jeg sendte deg på link så skal det fungere..

 

Determine the correct "Port" setting

 

Note: These instructions are for Windows XP (which we recommend). Installation under Windows 98/ME/2000 is similar, but not necessarily identical.

 

Open the Device Manager and determine which COM Port the cable is using and make sure it occupies its own COM Port. This is the COM Port setting you use when you "Test" the interface in the Vag-Com software setup.

 

Plug the Vag-Com Cable into an available USB port on your computer.

Now open the "Device Manager". Open the "Control Panel", click the "System" icon, in the "Hardware" tab Click "Device Manager".

In the Console Tree, double click "Ports (COM & LPT)"

Verify that the device "USB KKL Interface VCP" has its own COM Number that is not in use by another port. If you need to change it, double click the device, click the "Port Settings" tab, click "Advanced", then change the "COM Port Number".

Make a note of the COM Port number for setting the Vag-Com software.

 

Men en annen ting; har du installert driver til kabelen din da..? Dette må du også gjøre for at du ska få den til å fungere på pc-en din uansett om du har XP.. Men igjen, følg bruksanvisningen jeg sendte deg på link og begynn øverst. Fungerer det ikke da, så er det bare å kaste kabelen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fungerte plutselig nå. men for å få full versjonen av programmet må jeg vel kjøpe noe lisens greier. noen som veit pris og hvordan jeg gjør det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fungerte plutselig nå. men for å få full versjonen av programmet må jeg vel kjøpe noe lisens greier. noen som veit pris og hvordan jeg gjør det
Koster $99 hos http://www.ross-tech.com Bestill der og last ned.Bestilling gjør du her:

 

http://www.ross-tech.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=VSWR&Category_Code=VAGCOM

 

LYKKE TIL

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det koster 99$ og og du må fylle ut dette skjemaet . Men husk å lese det som står over skjemaet da.. :)

 

 

Følg instruksen til han over meg du.. :) Var litt lettere å gjøre det sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er det noen innstillinger som jeg må gjøre for å ta diagnose test nå. eller er det bare å kjøre i gang. prøvde litt men for meg virker det som om det ikke fungerer helt som det skal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bare være å kjøre på.. Men du vil ikke kunne ta diagnose test på alt, hos meg får jeg bare tatt for motoren og ABS-en.. mn dette er fordi jeg ikke har kjøpt lisens..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki for jeg har en feil som jeg veit om, men som jeg ikke finner. lisensen følger den kabelen eller. og hva kommer opp viss jeg ikke har tilgang på en ting a. takker for all hjelpen.

 

skal ikke det serial nummeret komme fram om dette fungerer a. det kommer ikke fram hos meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lisensen skal følge pc-en mener jeg. Men kjøper du en kabel fra ross-tech så kan du få den med en lisens som følger kabelen.

 

Visst du ikke har tilgang så kommer det opp en melding hvor det står at du må taste inn en aktiveringskode eller noe sånt. Men vet ikke om det kan være andre feilmeldinger.. Men når du kjører en diagnose test, hvor mye får du testet da? er det sånn at du kun får testet motoren og ABS-en? Kommer en feilmelding hos meg da ihvertfall hvor det står at jeg må aktivere vag-comen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki for jeg har en feil som jeg veit om, men som jeg ikke finner. lisensen følger den kabelen eller. og hva kommer opp viss jeg ikke har tilgang på en ting a. takker for all hjelpen.

 

skal ikke det serial nummeret komme fram om dette fungerer a. det kommer ikke fram hos meg

 

 

angående det med serienummeret; har du gått inn på about inne i Vag-com og sjekket der..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er noe rart her. virker som dette ikke fungerer. kjører den auto-scan og det står bare noe oppe til venstre. det står akkurat det samme når jeg ikke har kabelen koblet til. : klø :

og på license status står det not tested

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. og du har kjørt den testen på vag-com..? Går inn på options og velger (øverst til venstre) den rette porten (den porten du har koblet usb-kabelen til) og kjører en test. Men her er d jo da viktig at du har koblet kabelen til pc-en og bilen.. (sjekk at kabelen er satt ordentlig på den pluggen i bilen..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og på license status står det not tested

 

Så dette nå først av.. :)

Du må kjøre testen først..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøre testen før hva da. har prøvd det mest her som jeg kommer på. hva er det som kan være feil da a

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må kjøre en test som bekrefter at vag-com klarer å lokalisere kabelen din.. først kobler du kabelen din til pc-en og deretter bilen, og så må du finne ut hvilken port nr du har koblet kabelen inn på pc-en (f.eks com 4). Så starter du Vag-com og velger så options. Der inne er det en plass hvor det står; com1, com 2, com 3, com 4 og USB. Så visst du fant ut at kabelen din er plugget inn i f.eks com 4 så må du huke av for com 4 og trykke på test knappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har jeg gjort og da kommer det opp.

port status ok

interface found

type: serial pass-through opto/iso: no

ross-tech disign: no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ja.. så prøver du å kjøre en auto-scan på bilen din..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hva er det som står oppe til venstre viss dette fungerer. ståt not tested her enda, ved det serie nr greiene. er det bare jeg som er dum eller : klø :

 

og får det samme med eller uten kabel : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.