Anbefalte innlegg

hehe. da vet jeg ikke helt, men kommer hjem om ca en halvtime og da skal jeg sjekke hva som står på min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forresten.. du har vel ikke fått montert en chip som er litt sånn "uproff". Vet at på enkelte chipper så vil du ikke klare å koble bilen opp mot diagnose verktøyet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har jeg gjort og da kommer det opp.

port status ok

interface found

type: serial pass-through opto/iso: no

ross-tech disign: no

 

Har du kjøpt en originalkabel fra ross-tech?

Meldingen ovenfor tyder på at du ikke har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forresten.. du har vel ikke fått montert en chip som er litt sånn "uproff". Vet at på enkelte chipper så vil du ikke klare å koble bilen opp mot diagnose verktøyet..

 

nei jeg har ikke montert noe chip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men når jeg ikke har kabelen i så burde jeg vel å få en feilmelding. er akkurat det samme med eller uten kabel. ikke noen innstillinger eller noe som jeg må gjøre. : klø :

 

når jeg kjører testen så får jeg ok uten kabel, : klø : her er det noe rart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få opp en feilmelding når du kjører testen uten kabel. Men når du hadde i kabelen og testet. husket du på å save etter at testen sa at den var ok?

 

Hvilken software har du lastet ned? 409.1 versjonen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få opp en feilmelding når du kjører testen uten kabel. Men når du hadde i kabelen og testet. husket du på å save etter at testen sa at den var ok?

 

Hvilken software har du lastet ned? 409.1 versjonen?

 

husket og save ja. har 409.1 versjonen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må se på detta i morra. men viss det er noen som har forslag til hva det er så si ifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at driveren er ordentlig innstallert?

Kontrollpanel/system/enhetbehandling - se om du finner noe som "ligner på" kabelen der, USB, com porter eller andre enheter.

Har ikke den bærbare her nå, men mener å huske at jeg først etter å ha kikka der (enhetsbehandling) ble klar over at kabelen min(usb) var innstallert :) og måtte angis som COM port i VAG-COM programmet. Var sikker på at det skulle hakes av for USB.

Sender deg en PM om det andre jeg ville nevne... Altså "oppfordringene" her om å kjøpe lisens før du har fått ting til å virke ;)

-Geir-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke fatte hva jeg gjør feil. følger innstruksjonen på siden der men får det ikke til. får jo ok samme om kabelen er i eller ikke. og den klarer ikke å kjøre diagnose testen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å avinstaller og installer softwaren på nytt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd det mange ganger også. noen her som bor i nærheten av trondheim som gidder å hjelpe meg a. det må være noe jeg klarer å gjøre feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss det er problem med å "finne" kabelen så prøv å avinstallere det du har installert i forbindelse med kabelen.

 

dra ut av USB-kabelen igjen.

 

Restart maskinen.

 

Installer Softwaren igjen

 

(Reset gjerne maskinen igjen her)

 

Sett i USB-kabel igjen etter at windows er startet opp.

 

USB enheter skal egentlig settes i etter at drivere etc er installert. (Om disse ikke allerede ligger i Windows da...)

 

Om ikke det funker, prøv evt å koble kabelen til bilen, da det er der den får strøm fra (om det funker på samme måte som ross-tech kablene gjør).

 

I tillegg skal vel muligens tenningen være slått på i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funka dårlig det også. rart om det er feil på en helt ny kabel også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du fått det til, jeg har samme problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei sliter med dette enda jeg. har fått tak i ny kabel nå. får se hvordan det går da. men si ifra viss du finner en løsning da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fått det til nå, jeg valgt bare en annen port på vagcom og så cracket jeg et vagcom program

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen løsning på dette? Samme problemet som jeg har. "NO ANSWER FROM CONTROLLER" selv om TEST-OK i Options menyen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen løsning på dette? Samme problemet som jeg har. "NO ANSWER FROM CONTROLLER" selv om TEST-OK i Options menyen.

 

Dette er ikke samme problem som beskrevet i tråden her. Problemet du referer til er at VAG-COM ikke får kontakt med controlleren i bilen, eller enheten du tester mot. Hos meg så får jeg "no answer from controller" når jeg tester mot ABS Controlleren, dette skyldes i mitt tilfelle defekt ABS hjerne. Forsøk å test mot andre moduler, evt lag deg en ny tråd under DIAGNOSE hvor du beskriver hva du har gjort og når du får denne feilmeldingen.

 

mvh

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok! :)

Den tråden eksisterer allerede under navnet "Driver og Program" på Diagnose forumet.

Fortsatte på den tråden da en kompis først la ut feilsymptomene jeg hadde i begynnelsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.