#1 Skrevet September 20, 2005 Stavanger: OBS:Soting av vindu -------------------------------------------------------------------------------- OBS:Soting av vindu -------------------------------------------------------------------------------- Har vert hos et firma som heter Solskjerming og Reklame i Stavanger med min HELT NYE Golf V og fått solfilm på . Etter at jeg fikk bilen tilbake var vinduene på bakdørene ripet opp , klagde på dette men de nekter for at de kan ha gjort dette, men ripene var ikke der ved innlevering av bilen ( NY bil). Altså ingen reklamasjon til dem selv om de lover 5 års garanti. Ver OBS på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 20, 2005 hørt om mye sånt desvære fra forkjellige steder. et godt råd om man er redd for bilen sin er og ta med værksmester/sjef og gå rundt bilen og be han kvitere for at bilen er strøken. Leit og øre om bilen din da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2005 ble sotingen OK da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2005 ble sotingen OK da? Vinduene bak ble jo ødelagt så hvis det er ok,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2005 (endret) Hei, Solskjerming og Reklame er vel de samme som tidligere Ghost Solskjerming? Brukte selv Solfilm Spesialisten i Stavanger.Personen som gjorde det heter Liz Westgård, tlf: 98435365. Hun reiser rundt i rogaland og monterer solfilm, på alle Hurtigruta Bilglass lokaler. Ble skikkelig fornøyd med resultatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2005 (endret) Det er det som het ghost før ja Hei, Solskjerming og Reklame er vel de samme som tidligere Ghost Solskjerming? Brukte selv Solfilm Spesialisten i Stavanger.Personen som gjorde det heter Liz Westgård, tlf: 98435365. Hun reiser rundt i rogaland og monterer solfilm, på alle Hurtigruta Bilglass lokaler. Ble skikkelig fornøyd med resultatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2005 når man betaler såpass mye for jobben bør man forvente ett perfekt resultat. Syns ikke du bør gi deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2005 (endret) Hei, Solskjerming og Reklame er vel de samme som tidligere Ghost Solskjerming? Brukte selv Solfilm Spesialisten i Stavanger.Personen som gjorde det heter Liz Westgård, tlf: 98435365. Hun reiser rundt i rogaland og monterer solfilm, på alle Hurtigruta Bilglass lokaler. Ble skikkelig fornøyd med resultatet. JÆVLI synd at slik skjer; og at de ikke tar ansvar Har også brukt Liz; de har forøvrig endret navn til http://www.scandinaviasolfilm.no/ , og er kjempefornøyd med det.. Hun har lagt 2-3 ruter om igjen; og dette pga. feil som hun selv har sett etterpå....Enestående Bare synd at andre skal vær så useriøse..... Håper det går greit; at det ordner seg... -jr- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2005 Ja dette må du ikke gi deg på. Tru dem med TV2 hjelper deg eller no. Det er for jæv... at slik skal skje enten om det er ny eller eldre bil, for vi er jo glad i bilene våres. Men synd at man må tenke på så mye før man skal sote ruter.. man vil ligsom stole på dissa da.. men som blir nevnt her så få dem til å se på bilen sammen med deg og konstanter at bilen er sån som vist, slik at hvis du oppdager noe etter jobben er gjort så er det dem som må koste det. Dette gjelder jo ikke bare solfilm syns jeg, har jo hørt om verksted time som ble mer ødeleggene enn reparert. Nei du, stå på ikke gi deg. Faens pøbler, føler med deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 27, 2005 Håper at ingen andre bruker dem!!! Ja dette må du ikke gi deg på. Tru dem med TV2 hjelper deg eller no. Det er for jæv... at slik skal skje enten om det er ny eller eldre bil, for vi er jo glad i bilene våres.Men synd at man må tenke på så mye før man skal sote ruter.. man vil ligsom stole på dissa da.. men som blir nevnt her så få dem til å se på bilen sammen med deg og konstanter at bilen er sån som vist, slik at hvis du oppdager noe etter jobben er gjort så er det dem som må koste det. Dette gjelder jo ikke bare solfilm syns jeg, har jo hørt om verksted time som ble mer ødeleggene enn reparert. Nei du, stå på ikke gi deg. Faens pøbler, føler med deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 1, 2005 Har allerede brukt dem på audien, ble kjempe bra på den. men jeg syns det var litt dårlig av dem å ikke ta ansvar for feilene deres. så jeg håper det blir problemfritt fremover da så jeg slipper noe tull med reklamasjon siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 4, 2005 Har allerede brukt dem på audien, ble kjempe bra på den. men jeg syns det var litt dårlig av dem å ikke ta ansvar for feilene deres. så jeg håper det blir problemfritt fremover da så jeg slipper noe tull med reklamasjon siden Joda bra resultat utenom riper iglass og reklamasjonsretten. de reklamerer jo med 5 år garanti, og det stemmer jo ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 4, 2005 Joda bra resultat utenom riper iglass og reklamasjonsretten. de reklamerer jo med 5 år garanti, og det stemmer jo ikke. Hva er garanti da? At bedriften gir 5 års garanti har ikke noe med jobben de utfører å gjøre, det har med selve produktet å gjøre, i dette tilfellet filmen de legger på. De gir alltså 5 års garanti for at filmen holder uten å løsne og sprekke. At de gjør en dårlig jobb er en helt annen sak...og kommer muligens inn under håndverkerloven, uten at jeg tør si det sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 4, 2005 Mange solfilmleverandører gir 10 års garanti på filmen, men skjer det noe skylder dem på de som har lagt filmen. Derfor er det viktig å ikke bruke"døgnfluene" til å montere. Men er det noen i klubben som beholder en bil i 5 år da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 8, 2005 Hva er garanti da? At bedriften gir 5 års garanti har ikke noe med jobben de utfører å gjøre, det har med selve produktet å gjøre, i dette tilfellet filmen de legger på. De gir alltså 5 års garanti for at filmen holder uten å løsne og sprekke. At de gjør en dårlig jobb er en helt annen sak...og kommer muligens inn under håndverkerloven, uten at jeg tør si det sikkert. Når man leverer til et profft firma som i utgangspunktet skal ha 5000 for og gjøre det så skal det ikke vere riper i vinduene etterpå. Hvis ikke kan man jo kjøpe film selv og gjøre dette mye billigere.Hvis de ikke er proffe nok til og håndtere nye biler så må de holde seg unna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 8, 2005 Når man leverer til et profft firma som i utgangspunktet skal ha 5000 for og gjøre det så skal det ikke vere riper i vinduene etterpå. Hvis ikke kan man jo kjøpe film selv og gjøre dette mye billigere.Hvis de ikke er proffe nok til og håndtere nye biler så må de holde seg unna. Helt enig med deg i det, men det har fortsatt ikke noe med garantien og gjøre. Stiller meg forøvrig undrende til hvordan de har klart å lage riper i glasset, det har jeg aldri klart selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 10, 2005 Er i samtaler med scandinavia solfilm vedrørende å starte solfilmsbedrift i Asker og Bærum... Dette er samme firma som Liz er tilknyttet. Tenkte å lufte ideen her å høre om det er noe behov for et slikt firma i den kretsen og om folk evt. ønsker å benytte seg av det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 11, 2005 Er i samtaler med scandinavia solfilm vedrørende å starte solfilmsbedrift i Asker og Bærum... Dette er samme firma som Liz er tilknyttet. Tenkte å lufte ideen her å høre om det er noe behov for et slikt firma i den kretsen og om folk evt. ønsker å benytte seg av det... Hva med å starte din egen tråd på dette emnet...?? Regner med at du da vil få litt mer oppmerksomhet og positivitet en det som er bakgrunnen for denne tråden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 15, 2005 Helt enig med deg i det, men det har fortsatt ikke noe med garantien og gjøre. Stiller meg forøvrig undrende til hvordan de har klart å lage riper i glasset, det har jeg aldri klart selv... Garanti skal jo og vere garanti på utført arbeid ikke bare om filmen henger på eller ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 15, 2005 Garanti skal jo og vere garanti på utført arbeid ikke bare om filmen henger på eller ikke Ikke nødvendigvis. Det er nok som det allerede er nevnt her. En garanti på selve produktet (som dem ikke trenger å lage selv heller, men som gjerne bare er en videreføring av garantien dem selv har fått fra produsenten). Jeg ville spurt først om dem gir garanti på selve jobben dem utfører. Sånn som de aller fleste gir ved mekaniske eller elektriske reparasjoner på en bil. Der gis det en garanti på jobben. I tillegg til at det selvfølgelig er garanti på selve produktet. Det er jo også nevnt her at det er lurt å gå over hele bilen sammen med en fra firma som skal gjøre jobben, så begge parter kan skrive under på at det ikke er noen feil/hvilke feil som er på bilen fra før av. Så slipper man å gå ord mot ord i etterkant. Jeg gjorde selv denne feilen på min forrige bil. Toyota Celica. Satt den inn på verksted, og noen brøyt seg inn i bilen mens den sto der. Fikk ikke dekt/igjen en krone. Dem hadde brukt skrujern og knekt opp bensinluka og tappet tom tanken. Og samtidig ødelagt bensinluka og lakken/skjermen rundt. Jeg var fly forbannet og freste til både mekanikere som hadde hatt bilen inne, og til selve butikken som shoppen var tilknyttet. Ingen brydde seg. Det var visstnok mitt ansvar og min skadeforsikring som måtte dekke ting som skjedde, til tross for at bilen var i deres hender. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 15, 2005 Garanti skal jo og vere garanti på utført arbeid ikke bare om filmen henger på eller ikke Som det allerede er svart...nei, det har ikke noen sammenheng egentlig. Hvis det ikke er opplyst spesifikt at det er garanti på arbeidet, så er det garantien på produktet de snakker om. Som nevnt kan det være det kommer inn under håndverkerloven. Jeg tviler på det siden det så vidt meg bekjent ikke finnes noen "godkjenning" på denne type arbeid slik som tilfellet er f.eks. på rørleggerarbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...