Anbefalte innlegg

Hvor måles oljetrykket som kommer fram på ett av de tre "ekstrainstrumentene" i midtkonsollen? Er en -89 Audi Coupe det er snakk om her, men er vel likt på A90 osv (?)...

Måles det før eller etter oljefilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er et lukket system så er det ikke så godt og si egentlig, men det mest korrekte er nok etter filteret.

 

Oljen går fra bunnpannen opp til pumpen, gjennom filteret og inn i motoren før den går ned igjen i bunnpannen.

 

Selve giveren sitter vanligvis i toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det var det jeg kunne tenke meg ja. Skiftet olje og filter på bilen her for noen uker siden, og da ble det litt høyere oljetrykk etterpå, noe som kan tyde på at trykket måles etter filter, og at filteret mitt begynte å bli modent for utskifting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykksbryteren er som regel plassert på oljefilterstussen pluss muligens en i topplokket. Disse måler på forskjellige turtall og forskjellige trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykksbryteren er som regel plassert på oljefilterstussen pluss muligens en i topplokket. Disse måler på forskjellige turtall og forskjellige trykk.

 

Sikker?

 

På de aller fleste biler jeg har sett sitter oljetrykksbryteren i toppen. Den som sitter sammen med filteret er som regel temperatur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. De med temp måler har to stk på filteret. Er iallefall 95% sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.