Anbefalte innlegg

har veid vr6 og 8v crossflow turbo motor, begge uten olje, men med ene delen fra motorbukken ca 5-7kg

Kalibrert load cell. Vekt i lbs

1.8T 20v motor er neste på listen

vr6.jpg

8v.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he.. kult Steffen!

 

Tipper 1.8T veier 264 kg!!! wild guess ;)

 

Sørn ikke rart at jeg og en kar til hadde problemer med å løfte en Vr6 kompl. med gearkasse opp på en bilhenger!

 

Sørn meg 400 kg det!!! : eek :

 

Tenkte vel ikke helt straight : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he.. kult Steffen!

 

Tipper 1.8T veier 264 kg!!! wild guess ;)

 

Sørn ikke rart at jeg og en kar til hadde problemer med å løfte en Vr6 kompl. med gearkasse opp på en bilhenger!

 

Sørn meg 400 kg det!!! : eek :

Dersom oppgitt vekt er i lbs så er det jo ikke 400 kg men nærmere 200

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pingler, løfter en 1,8 16v alene jeg

til en sammenligning veier en volvo B30 komplett støpejerns sekser 192 kg , så en liten vag motor er ikke mye over hundre kg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tiden jeg jobbet på Bilomsetningen løftet jeg mye på motorer. For å si det slik, de aller fleste 4- og 6-sylindrede motorer var vi to stykker for å løfte på, for ikke å ødelegge rygg og andre muskler. 1,0-motoren fra en 1987 Nissan Micra løftet jeg alene og bar ut i butikken til kunden, mens 2.2 TD fra en Toyota Hiace måtte vi tre stykker til for å løfte opp på en pall, det var en svinetung motor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, greit nok. men hadde vært litt morsomt å sett en fyr løfte 150 kg uten problemer, er jo utrolig dårlig steder og få tak på en motor. sant vis du har på innsuget og grenrør har man jo 2 steder. dere får slenge opp en film;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig kan jeg nevne at en komplett motor (med kjøling og varme/eksosanlegg) til en Boble (eller Type 3) veier mellom 110 og 125 kilo, alt etter hvilken type motor det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg overhalte en 2,4TD toyota motor for et par år siden hadde den inni kjellern.

hadde montert sammen hele, med ALT, turbo, innsug, pumpe...

 

skulle ha den ut å i bilen : eek : det var ikke noen 2manns jobb for å si det sånn... kom en nabo med traktor, da ble det fort litt lettere..

 

lurer på hvor mye en sånn biltema motorbukk tåler jeg? rulla jo den over dørstokker og alt, jynga som bare det, men ikke noe mer enn det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pingler, løfter en 1,8 16v alene jeg

til en sammenligning veier en volvo B30 komplett støpejerns sekser 192 kg , så en liten vag motor er ikke mye over hundre kg

 

Vi var 3mann med elefant for å få 1.8 16v motoren ned i bagasjerommet på Roccon utenfor værste til gutta på østlandet.

 

Når jeg skulle sende den ned igjen, løftet jeg den aleine ut derfra og opp i hengeren. Fy flate det var tungt.. Buksa revna solid i skrævet. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye Veier femmer motoren til audi da? 10v!

 

jeg og en kamerat klarer fint å løfte denne sammen, på en europall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke sjekke en G60 og da?

Er vel omtrent som crossflow 8v og 1.8T 20v tenker jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye Veier femmer motoren til audi da? 10v!

 

jeg og en kamerat klarer fint å løfte denne sammen, på en europall.

 

Bumper denne, da jeg har en diskusjon med en kompis om dette, og ikke kan finne svaret noe sted på forumet.

Hva veier en turbofemmer til audi 10vt/20vt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.