Anbefalte innlegg

Hallois!

Jeg har problemer med sperre bak på min 80Q. Sperra foran slår inn, men ikke den bak. Prøvde med vakum inn på det "elementet" som skal dytte og dra i armen inn på diffen, men det skjedde ingenting. Så løsnet jeg dette elementet fra festet sitt og prøvde med vakum igjen, og beveget den seg. Forsøkte å dytte på armen som går inn i diffen, men denne satt nesten helt.

Hva gjør jeg med dette? Må diffen ned og plukkes opp?

Vinteren er jo her snart... ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat den samme feilen på min bil, tror jeg må ta ned hele diffen..

Har du prøvd å vri på drivakslen mens du dytter på denne armen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De armene har en lei tendens til å ruste fast, det er sjelden det er noe galt inne i selve diffen. Bruk rikelig med rustløser og beveg den gradvis med tang eller lignede. Bruk ikke for mye makt da den kan knekke av. Ett av bakhjulene bør roteres slik at sperren kan ta tak etter hvert som den blir frigjort. Forvent 2-10 timers lirking før den blir så løs at vacuumklokka greier å skyve på armen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den ruster fast så bruker dere den for lite!! : bråk :: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, nå er vel sperra på bilen din rusten allt eirik! få i gang motoren !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den ruster fast så bruker dere den for lite!! : bråk :: rock :

Det er helt sant, hvis man skrur den på en gang i blant så beveges armen, og da setter den seg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De armene har en lei tendens til å ruste fast, det er sjelden det er noe galt inne i selve diffen. Bruk rikelig med rustløser og beveg den gradvis med tang eller lignede. Bruk ikke for mye makt da den kan knekke av. Ett av bakhjulene bør roteres slik at sperren kan ta tak etter hvert som den blir frigjort. Forvent 2-10 timers lirking før den blir så løs at vacuumklokka greier å skyve på armen.

Takk for tipset! Hørtes spennende ut, "2-10 timers lirking" ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, nå er vel sperra på bilen din rusten allt eirik! få i gang motoren !!

få tak i en topp til meg da lillebror!! : bh :: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset! Hørtes spennende ut, "2-10 timers lirking" ...

Samma her,, får ta ut tvèn og playstation:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.