finnes det godkjente Caddy senkesett?

Anbefalte innlegg

Har en golf 1 caddy som var på Eu idag og fikk 9 feil på senking

Den er senket med fjærer foran og snudd bakaksling vel?

Da må jo bilen vises på biltilsynet så da lurer jeg på om jeg bare kan få tak i fjærer med papirer og biltilsynet vil godta hva som er gjort bak..

Det hadde jo sikkert vert det enkleste.

Noen som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må ikke vise bilen hos biltilsynet selv om den ikke gikk igjen eu kontrollen.

bare å fiske de feilene som det er mangellapp på å dra tilbake å vise bilen der du viste den første gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

senkesett må stå på vognkortet når du skal på eu kontroll. ellers for du 2'r feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

senkesett må stå på vognkortet når du skal på eu kontroll. ellers for du 2'r feil..

Helt riktig. Men steffan fahrwerksbau har godkj senke sett til caddy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk 9er feil og da må bilen vises på trafikkstasjon vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg måtte ikke det på passaten min.... så det så...

hadde det ikke i vognkortet og hadde heller ikke med meg papirene. gikk rett gjennom uten noe mangler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hørt om 9'er. Skalaen er som følger, ref. baksiden av et skjema fra kontroll hos Statens Vegvesen:

1 = Utbedres uten etterkontroll, f.eks. defekte pærer.

2 = Utbedres med etterkontroll, det meste annet som slark i hjuloppheng, slitne bremser m.m.

3 = Kjøreforbud, utbedres med etterkontroll. (kan såvidt jeg vet ikke ilegges av andre enn Statens Vegvesen)

4 = Klimatiske/lokale forhold gjør at punktet ikke kunne måles. Ikke aktuelt på personbil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay.. jeg fikk en 2er feil på gruppe 9.. Der det står FOREVISNING FOR TRAFIKKSTASJON

SÅ da er det bare å finne et verksted som ikke bryr seg om senkingen og ta etterkontrollen der=?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har forstått det slik at ved 2'er feil på punkt 9 så MÅ bilen inn på kontroll hos biltilsynet. dvs at et vanlig godkjent verksted ikke kan etterkontrollere bilen (rett meg om jeg tar feil her)

ser for meg 2 utveier for deg:

* sette på originale fjærer/dempere og saken skal vere grei

* få taki tüv godkjent senkesett og ha papir på hjulstilling + eventuelt lastavhengig bremseventil -> da får du senkinga godkjent i vognkort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er riktig som du sier..

men problemet er vel at bilen er ikke senket på fjærer bak i og med at caddy har bladfjærer.. så hele bakstillingen er snudd for å få den lavere og jeg tviler på at Biltilsynet liker dette selv ..

Er et annet alternativ å få et annet verksted til å ta eu på nytt og se om de merker det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar ny PKK på et annet verksted så kan det siste verkstedet få bra med pepper fra Biltilsynet hvis det blir oppdaget. I værste fall kan de miste rettes til å utføre PKK.

NB! PKK skjemaene sendes inn til biltilsynet etter test av verkstedene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå som du allerede har tatt eu kontroll er denne sendt inn til biltilsynet, og det ligger en "forevisning for trafikkstasjon - mangellapp" på bilen din.

been there, done that - for meg var det ingen vei tilbake iallefall.

så du må skaffe papir/kjøpe nytt senkesett med papir, eller bygge om til originalt oppheng.

men som sagt må noen rette meg om de har andre erfaringer.

lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig. Men steffan fahrwerksbau har godkj senke sett til caddy.

Mulig det bare er meg, men jeg finner ikke noe senkesett til caddy på http://www.steffan-fahrwerksbau.de

Jeg har hørt at man ikke får kjøpt TUV godkjente sett, men tviler litt på det da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel lettere å finne seg en ny bakstilling og smelle denne rett på.

Pokker at folk kan se gjennom fingrene på litt senk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg måtte ikke det på passaten min.... så det så...

hadde det ikke i vognkortet og hadde heller ikke med meg papirene. gikk rett gjennom uten noe mangler.

hadde du senka den??? :D hehe.. neida, men da har de ikke vert nøye nok med kontrollen av bilen din.. er vel faktisk krav att alt uten om orginalt montert utstyr må fremvises på trafikkstasjon.

kan jo hende han ikke så att bilen var senka da;) du går nok ikke igjennom med senkinga di på touranen uten att det står på vognkortet ditt neste gang;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du må maile til Steffan, da.

Steffan, Bullock-style og SAT-Autosport har understell med TÜV til Caddy 1 og 2. Hadde fra sistnevnte på ex-Caddy 9KV'en min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.