Tilleggsvarmer/Hjelpevarmer Passat TDI High

Anbefalte innlegg

Har tatt inn en bil i fra Belgia. Nå er det en som påstår at disse bilene er levert uten varmer (tilleggs/hjelpevarmer) som er standard på norske Passat Highline'r. Er det noen som kjenner til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt en Passat tdi fra belgia, så dette lurer jeg også på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kjenning av meg har en 03 eller 04 Passat. Den har tilleggsvarmer.

 

Du kan jo ta en kikk under bilen og se om du ser eksosen for den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kjenning av meg har en 03 eller 04 Passat. Den har tilleggsvarmer.

 

Du kan jo ta en kikk under bilen og se om du ser eksosen for den.

Vet ikke hvilken type VAG bruker, men en tilleggsvarmer kan også være elektrisk (varmekolbe) og da er det ikke noe eksos :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvilken type VAG bruker, men en tilleggsvarmer kan også være elektrisk (varmekolbe) og da er det ikke noe eksos :)

 

Mener å ha lest at det er Webasto, for det skal være billigere å montere komplett dieselvarmer der hvor tilleggsvarmeren er montert. På min Touran står det i alle fall Webasto.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom jeg forsto var det ikke snakk om en dieseldrevet ekstravarmer av typen Webasto, men et system som var levert som standardutstyr på alle Passat Highline modeller. Jeg hadde en "norsk" 02 modell før denne, og jeg så aldri noen dieseldrevet varmer på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av volkswagens tdi biler er utstyrt med en såkalt kjørevarmer fra fabrikk. Dette fordi en moderne dieselmotor produserer for lite varme til å holde bilen varm ved f.eks tomgang eller utforbakker. Varmerne er av typen eberspecher på eldre biler og webasto på de nyere. Veit ikke om alle biler har dette men det kan du jo se ved å ta en titt under bilen. Se da etter eksosrøret til varmeren. Dette er som regel plassert i utsparing i plastplata under motoren på passat og audi, i v.innerskjerm på transporter og midt under bilen på touran. Tror ikke en import bil er utstyrt med dette siden varmeren er ment på biler beregnet for kalde land.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av volkswagens tdi biler er utstyrt med en såkalt kjørevarmer fra fabrikk. Dette fordi en moderne dieselmotor produserer for lite varme til å holde bilen varm ved f.eks tomgang eller utforbakker. Varmerne er av typen eberspecher på eldre biler og webasto på de nyere. Veit ikke om alle biler har dette men det kan du jo se ved å ta en titt under bilen. Se da etter eksosrøret til varmeren. Dette er som regel plassert i utsparing i plastplata under motoren på passat og audi, i v.innerskjerm på transporter og midt under bilen på touran. Tror ikke en import bil er utstyrt med dette siden varmeren er ment på biler beregnet for kalde land.

 

Men er dette standard på norske biler? Jeg så som sagt ikke noen slik på min forrige bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med VW. Det eneste som er i tillegg er kjørevarmer. Dette er en dieseldrevet varmer som starter opp når du starter bilen. De sier at det kom som tilleggsutstyr fra 2004 mod som fabrikkmontert. Dette er samme typen som i Touran. Ellers er det ettermontert på noen biler, men da gjennom Webasto.

Så etter det jeg skjønner da så måtte det være bare tull det han jeg snakket med påsto

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Var ikke 100 sikker på dette, men da har du antakelig fått svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Var ikke 100 sikker på dette, men da har du antakelig fått svar.

 

Det er riktig som du sier. Men det er ikke standard. Audi har hatt det som ekstra lenge, men VW kom med det på 04 mod. fikk jeg beskjed om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Passat tdi high 02-mod som kom fra Tyskland sist vinter. Har ikke hatt noe problem m å få varme i bilen, selv ved -25. Har også hørt om dette "problemet", men skjønner ikke hva folk mener :confused:

 

Off-topic: Bilen er snart til salgs :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Passat tdi high 02-mod som kom fra Tyskland sist vinter. Har ikke hatt noe problem m å få varme i bilen, selv ved -25. Har også hørt om dette "problemet", men skjønner ikke hva folk mener :confused: QUOTE]

 

Jeg hadde heller ikke noen problemer med den norske, det var derfor jeg ble litt usikker når denne karen påsto at det manglet. Han jobber foresten hos VW.l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry. Ble kanskje litt for påståelig der. Noen kunder klager. andre ikke uavhengig av om bilen har varmer eller ikke. Noen fryser vel mer enn andre!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, vi er da vikinger her i landet.

 

Jeg får fint varm nok bil til å sitte m bare genser (og bukse selvfølgelig :P ) i bilen selv om det er 20 kalde ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at viss bilen har montert tilleggsvarmer så skal dette være merket under panseret... Både på min forrige bil BMW og Touran'en jeg har nå er det merket til venstre for panserlåsen på frontstykket...

 

Ikke sikkert det er det på alle, men iallfalle vært slik på mine diesel biler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Einaste bilane som kom med dieselvarmer standar før 04 var t4 tdi og mangen sharaner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at importerte passater ikke har dieselvarmer er vel en myte blandt de som skal selge sine norsk passater, og de som skal prute på tyske passater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.